استراتژی محتوای سئو
ایجاد محتوای عالی برای دستیابی به نتایج عالی SEO به خودی خود کافی نیست. همانطور که اندرو دنیس ، ستون نویس ، نشان می دهد ، چیزهای زیادی وجود دارد که به یک استراتژی محتوای مؤثر منجر می شوند.
استراتژی محتوا یک بخش اساسی SEO است - از این گذشته ، محتوا و لینک ها جزء سه عامل برتر رتبه بندی در جستجو هستند.
با این حال ، شما به سادگی نمی توانید محتوا را به خاطر محتوا ایجاد کنید و انتظار دارید که به نتیجه ای برسید. میلیون ها پست وبلاگ هر روز منتشر می شود ، بنابراین شما باید محتواهایی بسازید که مشخص باشد و لینک های ارزشمندی کسب کند. اینجاست که استراتژی قسمت یک بازی می شود.
برنامه ریزی و اجرای محتوای استراتژیک شامل موارد زیر است:
یک استراتژی محتوای کامل SEO شامل این فرایندها خواهد بود.
با توجه به محتوای گسترده ای که روزانه به صورت آنلاین منتشر می شود ، باید استراتژیک باشید تا توجه لازم برای موفقیت را جلب کنید. بسیاری از مارک ها معتقدند انتشار پست وبلاگ بعد از ارسال بلاگ منجر به پیوند بیشتر ، رتبه بالاتر و افزایش بازدید کنندگان وب سایت می شود.
با این حال ، سئو چندان ساده نیست - برایداشتن لینک های ارزشمند نیاز لینک هایی ایمن است ، عوامل فراتر از محتوا ولینک هایی که در رتبه بندی ها تأثیر می گذارند وجود دارد ، و برای ایجاد پایدار ترافیک مربوطه ، باید قیف خریدار استراتژیک بسازید.
مباحث ناچندان سخت را را در اولویت قرار دهید
اولین قدم برای ایجاد استراتژی محتوا ، شناسایی موضوعاتی است که محتوای شما را پوشش خواهد داد.
استراتژی های مؤثر با تحقیق آغاز می شوند - با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و مضامین مربوط به شغل خود شروع کنید. برای این پست ، من از SEMrush استفاده خواهد شد(اگرچه ابزارهای قابل استفاده زیادی در دسترس هستند)
در طول تحلیل خود ، باید سه معیار اصلی را ارزیابی کنید:
نقطه شیرینی که در تحقیقات خود به دنبال آن هستید ، حجم جستجوی بالا و ارزش آن با مشکل کم است. با این وجود ، تمام کلمات کلیدی مهم شما در این مقطع ایده آل قرار نخواهند گرفت ، بنابراین شما نیز باید مباحث با مشکل کمتری را در اولویت قرار دهید
در SEMrush ، می توانید با کلیک بر روی "تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی" => "کلمه کلیدی سخت" به سرعت تخمینی برای مشکل کلمه کلیدی دریافت کنید:
باز هم ، ابزارهای مختلفی برای انتخاب مشکل سنجیدن کلید واژه ها وجود دارد. فقط اطمینان حاصل کنید که هنگام مقایسه سختی موضوعات بالقوه ، از همان ابزار استفاده می کنید.
البته ، شما همچنین می توانید به سادگی با تجزیه و تحلیل SERP ها مشکل را ارزیابی کنید. صفحاتی را که در حال حاضر در صفحه اول درج می شوند بررسی کنید - اگر نام های تجاری شناخته شده یا سایت های دارای قدرت بالا را می بینید ، به احتمال زیاد به معنای رقابت بالاتر است. در مقابل ، نتایج با کیفیت پایین و / یا کم اقتدار به معنای رقابت پایین تر و یک فرصت بالقوه برای پر کردن شکاف محتوا است.
مگر اینکه از قبل یک مارک معتبر داشته باشید ، لازم است موضوعاتی با دشواری کمتری را در اولویت قرار دهید. هدف قرار دادن این فضاهای کمتر رقابتی ، استراتژی بازاریابی محتوای شما را راهنمایی می کند و به شما کمک می کند تا تلاشهای خود را در جایی که بیشترین تأثیر را میگذارنددهند متمرکز کنید.
لایه بندی محتوا و بهینه سازی لینک های داخلیبرنامهریزی
د ر استراتژی و برنامه ریزی محتوا ، فرصت هایی را در نظر بگیرید که امکان لایه بندی محتوا و و بهینه سازی پیوند داخلی باشد.
لایه بندی محتوا به تمرین "لایه بندی" قیف محتوای میانی در بالای قیف محتوا با پوشاندن موضوعات مرتبط ، مکمل و پیوند داخلی بین صفحات اشاره دارد
.یافتن و اجرای این فرصتها طیف گسترده ای از مزایا را شامل می شود ، از جمله:
اقتدار مشترک: وسط قیف محتوا معمولاً بیشتر از بالای قیف محتوا ا قابل لینک دهی است و از طریق لینک داخلی ، می توان ارزش پیوندی معتبری از لینک هایی که به وسط قیف محتوا ی شما منتقل می شود ، به صفحات تبدیل کننده خود منتقل کرد.
افزایش اقتدار و شناخت برند: رتبه بندی صفحات برای پرس و جوهای وسط قیف می تواند اقتدار و شناختی را ایجاد کند که بعداً در جستجوی پایین قیف سود سهام پرداخت می کند.
کسب لینک برای تبدیل صفحات: اگر صفحات به وسط قیف لینک بخورد ، می توانندلینک هایی را برای صفحات پایین قیف ایجاد کنند ، اگر به لحاظ استراتژیک و متنی در محتوائی که تبلیغ می کنید لینک برقرار کنند.
لایه بندی محتوا و پیوند داخلی باید بخشی از هر استراتژی محتوا باشد. با لایه بندی محتوا و پیوند داخلی ، می توانید سایت خود را به شکلی ساختار دهید که به آسانی برای خوانندگان و موتورهای جستجو به طور یکسان دنبال شود.
درک ارتباط و شناسایی فرصتها
هر استراتژی سئو - به ویژه یک استراتژی محتوا - باید لینک ها را به خود اختصاص دهد.
لینک ها همچنان یک عامل مهم در رتبه بندی هستند و فراتر از جستجو فواید زیادی دارد. از آنجا که پیوندها بسیار با ارزش هستند ، باید هنگام برنامه ریزی محتوا ، روی لینک پذیری متمرکز شوید.
لینک پذیری، یا "قابلیت پیوند" ، به سادگی به پتانسیل تضمین لینک ها اشاره دارد. افراد به روش های مختلف به صورت آنلاین به سایت های دیگرلینک می دهند ، بنابراین برای ارزیابی قابلیت ارتباط باید به این فکر کنید که چرا ممکن است شخصیلینک دهد.
اولین مکان برای شروع استفاده از بازار بالقوه برای دسترسی به محتوای شما است. افرادی هستند علاقه مند به اشتراک گذاری ولینک دهی محتوای شما هستند.
چند فاکتور که هنگام تجزیه و تحلیل مخاطبان بالقوه ممکن برای دسترسی به آنها در نظر بگیرید عبارتند از:
حجم جستجوی کلمه کلیدی مرتبط: اگر کسی در جستجوی این موضوع نیست، احتمالاً کسی علاقه مند به لینک دهی نیست.
تعداد دامنه های منحصر به فرد که به نتایج برتر پیوند دارند:اگر نتایج برتر نتواند بسیاری از لینک ها را جمع کند ، به احتمال زیاد شما نیز مبارزه خواهید کرد.
انواع صفحاتی که به نتایج برترلینک دارند: بررسی دستی سریع صفحات پیوند دهنده به شما این حس را می دهد که آیا این نوع پیوندها برای سایت شما قابل دستیابی است یا خیر.
در کنار ارزیابی بازار دسترسی ، باید فرصت لینک دهی را تجزیه و تحلیل کنید. اساساً با تجزیه و تحلیل فرصت ، یک سوال مطرح می شود: آیا می توانم چیزی بهتر یا مفیدتر از آنچه در حال حاضر رتبه بندی می کند ایجاد کنم؟
"تکنیک آسمان خراش" برایان دین ، متخصص SEO - که در آن بازاریابان محتوای عالی را شناسایی می کنند ، چیزی بهتر ایجاد می کنند و سپس به طرفهای ذیربط که با مطالب مشابه لینک داده شده اند - می توانند گزینه مناسبی برای به دست آوردن فرصت پیوند استفاده کنند. با این حال ، شما باید تکنیک را متناسب با شرایط خاص خود تطبیق دهید.
بخش اصلی تکنیک آسمان خراش ایجاد چیزی بهتر از رتبه بندی است. این لزوما به معنای این نیست که شما باید ساعت ها صرف ایجاد کامل ترین منبع قابل تصور کنید - گاهی اوقات فقط به ترفندهای کوچک نیاز است تا چیزی بهتر ارائه شود.
برخی گزینه های متداول برای بهبود در رتبه بندی قبلی شامل:
در کنار این پیشرفت ها ، راه دیگر برای بالا بردن محتوای شمادر رقابت ، اضافه کردن قالب های اضافی است. شاید موضوع بهتر برای یک فیلم مناسب باشد؟ شاید شما می توانید عکس یا انیمیشن اصلی برای ایجاد چیزی که از نظر کلاس بهترین باشد اضافه کنید.
افزودن انواع محتوای اضافی می تواند به سرمایه گذاری بیشتری نیاز داشته باشد ، اما ارزش آن را دارد. برای مثال ، حداقل در یک تمایز هزینه غرق شده - عکس ، فیلم و یا طراحی - واقعاً محتوای شما را از هم جدا کرده و به شما در تأمین لینک های مورد نیاز برای پیشی گرفتن از رقبا کمک می کند.
مرتباً محتوای موجود را به روز کنید و حفظ کنید
در حالی که بیشتر استراتژی های بازاریابی محتوا بر ایجاد مطالب جدید تمرکز دارند ، یک استراتژی محتوایکامل نیز محتوا و صفحات موجود را به خود اختصاص می دهد.
با شناسایی فرصت های لینک دهی و شکاف های محتوا ، فراموش نکنید که از محتوای موجود خود استفاده کنید. گاهی اوقات به روز کردن محتوای موجود می تواند ساده تر (و مؤثرتر) باشد تا ایجاد چیزی از ابتدا.
در حقیقت ، بسیاری از روشهای بهبود محتوای ذکر شده در بالا می تواند در صفحات شخصی شما اعمال شود.
افزودن انواع محتوای اضافی می تواند برای به روزرسانی مطالب موجود به ویژه مؤثر باشد.
گزینه دیگری برای بروزرسانی ، خنثی کردن است. به جای اضافه کردن انواع یا قالب های محتوای اضافی ، می توانید یک دارایی محتوای کم فشار را در چیزی تغییر دهید که بهتر پاسخگوی نیاز جستجوگران باشد. SERP هایی را که می خواهید در آن رتبه بندی کنید ، تجزیه و تحلیل کنید ، ببینید نوع محتوا غالب است یا خیر ، و سپس با آن قالب مطابقت دهید.
در آخر ، یک روش ساده برای تازه نگه داشتن صفحات موجود ، اضافه کردن برچسب "آخرین به روزرسانی" در بالای صفحه است. این تاکتیک به شما امکان می دهد تا دائماً یک صفحه را به روز کنید و بهبود دهید زیرا موضوعی که آن را پوشش می دهد با گذشت زمان تکامل می یابد ، و صفحه خود را تازه و رقابتی در جستجو نگه دارید. از جمله تاریخ آخرین به روز ، خوانندگان را نیز مطلع می کند که چگونه اطلاعاتی موجود است.
برنامه محتوای SEO شما باید تا حد زیادی بر نحوه ارائه محتوای جدید و جذاب به مخاطبان خود متمرکز شود. اما فراموش نکنید که وقت و تلاش خود را برای بهبود صفحات موجود نیز اختصاص دهید.
رئوس مطالب یک استراتژی محتوای سئو کارآمد
برای به دست آوردن تمام اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در اینجا ، این طرح را دنبال کنید و این اقدامات را در برنامه ریزی محتوای خود پیاده کنید.
- تجزیه و تحلیل فرصت ها بر اساس حجم جستجو ، کلمه کلیدی مشکل و ارزش ترافیک.
- SERP ها را به صورت دستی بررسی کنید تا شکاف ها و عبارات کم رقابت را پیدا کنید.
- محتوای لایه بندی شده به واسطه سهم لینک مشترک سودمند است ، افزایش قدرت برند و کسب لینک مستقیم بهره می برد.
-بازارهای دسترسی بالقوه را ارزیابی کنید.
-فرصت لینک دهی را تجزیه و تحلیل کنید ، پیشرفت هایی را انجام دهید و چیزی بهتر را اجرا کنید.
-صفحات موجود را بهبود و ارتقا دهید.
-دارایی های موجود را به چیزی با ارزش تر و مفید تر تبدیل کنید.
-شامل یک عملکرد "آخرین به روز شده" برای مدیریت طراوت محتوا است.