درحال بارگذاری

افزایش سرعت عملکرد تلفن همراه هوشمند اندروید

تاریخ: سه شنبه, 09 مهر 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 476 - نظرات : 0 دسته بندی: تلفن همراه


از این که تلفن همراه هوشمند اندرویدیتان کند نشده است ناراحت هستید .  تلفن همراه شما از لحظه خریداری کند بوده یا به مرور زمان کند شده است

راه حل های ساده ای و پیچیده ای وجود دارد که می تواند به شما در بهبود عملکرد تلفن همراهتان کمک کند.   ما برای شما لیستی از ترفند های بهبود عملکرد تلفن های همراه هوشمند اندرویدی گردآوری کرده ایم که شما می توانید با کمک آن ها عملکرد تلفن همراه اندروید خود را بهبود بخشید:

  1. مشکل را شناسایی کنید 
  2. . آزاد کردن فضا 
  3. ویجت ها چه مشکلاتی دارند
  4. غیرفعال کردن انیمیشن ها
  5. برنامه ها را ببندید و RAM را آزاد کنید
  6. از برنامه های تمیز کننده و task killer خودداری کنید
  7.  دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید
  8. اطمینان حاصل کنید که نرم افزار شما به روز باشد
  9. بازگردانی به تنظیمات کارخانه

 

  1. مشکل را شناسایی کنید اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدانید چه چیزی باعث این مشکل شده است.  -یک برنامه 
    -چندین برنامه
    -خود سیستم نرم افزار Trepn Profile بار واقعی بر روی هر یک از هسته های cpu را در هر زمان به شما نمایش می دهد، مروری بر شبکه های تلفن همراه و وای فای شما دارد و همچنین بار گرافیک "GPU" و میزان استفاده از رم را به شما نمایش می دهد هر نرافزاری که بار روی cpu یا فضای غیر معقول از رم را اشغال کند می تواند باعث کندی تلفن همراه شما شود.

    پس از پیدا کردن مشکل می توانید با کمک از راه حل های زیر مشکل را برطرف کنید.
  2. آزاد کردن قضا

            تمام فیلم ها ، عکس ها و برنامه هایی که روی دستگاه تان دارید می توانند ناثیر بر سرعت آن با اشغال فضای بیش از حد داشته باشند. دستگاه اندروید شما برای عملکرد بهتر به فضا احتیاج دارد و اگر این فضا در دسترسش نباشد به مرور کند تر و کند تر خواهد شد. خوشبختانه بسیاری از دستگاه های اندرویدی                بدون نیاز به نصب برنامه های اضافه گزینه هایی را برای آزاد سازی حافظه فراهم می کنند.

              به تنظیمات بروید ، سپس به ذخیره سازی (در بعضی از تلفن ها ذخیره سازی می تواند یک زیر مجموعه از تعمیر و نگهداری دستگاه یا موارد مشابه باشد). از آنجا خواهید دید که چقدر فضای مورد استفاده قرار می گیرد و توسط چه فایل ها یا برنامه هایی استفاده می شود.

Android گزینه های مدیریت ذخیره زیادی را در اختیار شما قرار می دهد 

 

همانطور که از تصاویر بالا مشاهده می کنید ، دستگاه شما باید گزینه های مدیریتی ذخیره زیادی را ارائه  می دهد. ما در این مثال از HTC استفاده کرده ایم اما همین مورد در مورد اکثر دستگاه های Android نیز صدق می کند. بعد از ضربه زدن به فضای خالی ، می توانید پرونده های بارگیری شده ای را که دیگر نیازی به آن ندارید حذف کنید یا برنامه های غیر متداول را حذف کنید. به عنوان مثال در سامسونگ گزینه ای به نام Clean now را خواهید دید، که باعث پاک شدن پرونده های غیرضروری و حافظه نهان برنامه ها می شود.

اگر دستگاه شما حافظه نهان برنامه را از طریق گزینه های مدیریت ذخیره سازی آن پاک نکرده است ، می توانید این کار را بصورت دستی نیز انجام دهید. بسیاری از برنامه های کاربردی که به نظر سبک می رسند ، مانند شبکه های رسانه ای اجتماعی ، مرورگر شما و غیره ، در بعضی موارد تمایل به ذخیره حافظه نهان صدها مگابایت یا حتی گیگابایتی دارند.

به موارد داخل پسورد و فضای اشغال شده آن ها دقت کنید.

پاک کردن حافظه نهان برنامه از برنامه های سنگین تصویر و ویدیو همیشه روش خوبی برای ایجاد فضا است


بسیاری از برنامه هایی که نصب کرده اید در تلاش برای سرعت بخشیدن به عملیات از حافظه نهان استفاده می کنند. این تا حدودی مؤثر است ، اما اگر فضای کمتری دارید ، در واقع می تواند برعکس عمل کند و باعث کندی دستگاه شما شود.
            

3. ویجت ها چه مشکلاتی دارند

اگرچه ابزارک ها خیلی سنگین و مشکل ساز نیستند ، اما هنوز هم بسیاری از کاربران از آنها در صفحه نمایش خود لذت می برند. با این حال ، اگرچه ممکن است سرگرم کننده یا مفید باشند ، اما آنها سهم منصفانه ای از منابع را نیز در اختیار دارند.

اگر ویجت هایی را بر روی صفحه دارید که واقعا از آنها استفاده نمی کنید آنها را غیرفعال کنید. گرچه فعال بودن آنها خیلی باعث کندی نمی شود ولی اگر هنگامی که می خواهید کاری سریع انجام دهید با فعال بودن آنها و غیرفعال بودن آنها می توانید تفاوت سرعت را احساس کنید. 

 

4. غیرفعال کردن انیمیشن ها

بسته به لانچری که استفاده می کنید ، ممکن است متوجه شوید که انیمیشن های مختلف و جلوه های ویژه ای در جای خود قرار دارند. اینها عالی به نظر می رسند ، اما می توانند سرعت را کاهش دهند.

تنظیمات لانچرتان را بررسی کنید تا ببنید راهی برای غیرفعال کردن این امکانات اضافه وجود دارد با غیرفعال کردن آنها می توانید افزایش سرعت خوبی را تجربه کنید.

اگر از لانچر استفاده نمی کنید یا یکی از گزینه های شما گزینه های انیمیشن را ندارد ، می توانید با استفاده از گزینه های برنامه نویسان ، آنها را تغییر دهید. پس از فعال کردن گزینه های توسعه دهنده ، می توانید انیمیشن ها را کاهش دهید یا کاملاً خاموش کنید.

برای انجام این کار ، به تنظیمات> درباره تلفن یا تنظیمات> درباره> اطلاعات نرم افزار> موارد دیگر بروید. شماره ساخت را بیابید و هفت مرتبه روی آن ضربه بزنید. با این کار به شما اطلاع داده می شود که به یک توسعه دهنده تبدیل شده اید. سپس می توانید به منوی تنظیمات برگردید و به قسمت پایین بروید. باید در

تنظیمات سیستم گزینه های برنامه نویس را در جایی بالاتر درباره یا درباره تلفن پیدا کنید

همه انیمیشن های دستگاه را غیرفعال کنید تا در هنگام انجام کارهای خاص (مانند جابجایی بین صفحه اصلی) اثر گذار وجود نداشته باشد. نتیجه دستگاهی است که سریعتر و نرم تر عمل می کند.

5. برنامه ها را ببندید و RAM را آزاد کنید

چند کار با چندین برنامه امکان جابجایی بین ابزارهای مختلف را آسان می کند ، اما در عملکرد نیز می تواند تأثیر بگذارد. می توانید با فراخوانی لیست برنامه های در حال اجرا ، برنامه هایی را که دیگر استفاده نمی کنید به سرعت ببندید 

گزینه های برنامه نویسی را فعال کرده اید می توانید برنامه ها یا سرویس هایی را که در پس زمینه اجرا می شوند نیز بکشید. اگر شما کاربر پیشرفته هستید ، این مرحله را فقط توصیه می کنیم.

6.از برنامه های تمیز کننده و task killer خودداری کنید

اگرچه ممکن است ایده ای عالی برای کاربران بی تجربه به نظر برسد ، اما task killer و برنامه های مدیریت ذخیره سازی شخص ثالث معمولاً آسیب های بیشتری را نسبت به خوبی انجام می دهند. دستگاه های اندرویدی رم خود را کاملاً کارآمد به تنهایی مدیریت می کنند. علاوه بر این ، اگر یک برنامه پس زمینه مورد نیاز شما کشته شود ، راه اندازی مجدد آن بیشتر طول می کشد و از باتری بیشتری استفاده می کند. این می تواند دستگاه شما را کندتر کند. 

برنامه هایی مانند Master Clean Cheetah Mobile همچنین روش حافظه پنهان برنامه را بیش از حد پاک می کنند - به جای سرعت بخشیدن به سرعت ، عملکرد آنها را کند می کنند. در موارد دیگر ، برنامه های مشابه Clean Master به سادگی عملکرد زیادی ندارند یا به هیچ وجه بر عملکرد آنها تأثیر نمی گذارد سرانجام ، شما باید هنگام استفاده از چنین برنامه های شخص ثالث نگران حریم شخصی خود و امنیت دستگاه خود باشید - بسیاری از آنها به مجوزهای گسترده احتیاج دارند و هنگام اداره داده های شما دقیقاً احتیاط ندارند و ممکن است داده های شخصی شما را نیز پاک کنند.

7. دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید

رفع سریع و ساده برای دستگاه آهسته ، راه اندازی مجدد آن است. این می تواند حافظه نهان را پاک کند ، کارهای غیرضروری را متوقف کند.فقط دکمه روشن و خاموش را نگه دارید ، گزینه راه اندازی مجدد را انتخاب کنید و سپس تأیید را بزنید تا تأیید شود

8.اطمینان حاصل کنید که نرم افزار شما به روز باشد

تلفن همراه خود را بروز کنید بروزرسانی ها همیشه ویژگی جدید به شما اضافه نمی کنند و بیشتر آنها عیوب را رفع می کنند.

اطمینان حاصل کنید که نرم افزار شما همیشه در آخرین نسخه موجود است. شما ممکن است همیشه برای  بارگیری یک فایل بزرگ اینترنت در اختیار نداشه باشید اما آن را برای همیشه خاموش نکنید.

9. بازگردانی به تنظیمات کارخانه

اگر هیچکدام از موارد بالا مشکل شما را حل نکرد آخرین و بهترین راه بازگردانمی تنظیمات سیستم به کارخانه است

این بهترین راه حل است تا تلفن همراه اندروید شما به سرعت روز اولیه خود بازگردد و تمام مشکلات آن برطرف شود ، فقط به یاد داشته باشید با این کار تمام اطلاعات شخصی موجود در حافظه داخلی اعم از عکس و فیلم و شماره تلفن ، نرم افزار های نصب شده ، پیامک ها و به طور کلی تمام اطلاعات شخصی شما پاک 

خواهد شد ، بعضی تصور می کنند با تنظیمات کارخانه برورزسانی های سیستمی ای که دانلود و نصب کرده اند نیز پاک می شود این چنین نیست و این کار فقط اطلاعات شخصی و نرم افزار های کاربردی نصب شده و بروز شده را پاک خواهد کرد.

برای انجام تنظیم مجدد کارخانه ، این دستورالعمل ها را دنبال کنید: 

در فهرست تنظیمات ، پشتیبان گیری و تنظیم مجدد را پیدا کنید ، سپس روی تنظیم مجدد داده های کارخانه و تنظیم مجدد تلفن ضربه بزنید.
از شما خواسته می شود که رمز عبور خود را وارد کرده و همه چیز را پاک کنید.
پس از اتمام ، گزینه ی راه‌اندازی مجدد تلفن خود را انتخاب کنید.
سپس می توانید داده های تلفن خود را بازیابی کنید.


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 476 - نظرات : 0 دسته بندی: تلفن همراه

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی