درحال بارگذاری

نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل در بازاریابی دیجیتال

تاریخ: سه شنبه, 09 مهر 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 425 - نظرات : 0 دسته بندی: کسب و کار


تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال در مورد این است که افراد بتوانند با محتوای دیجیتالی خود و تعامل برقرارکنند. در اشکال سنتی بازاریابی مانند نامه ، پوستر ، بیلبورد و تبلیغات تلویزیونی ، سنجش اثربخشی پیام شما می تواند بسیار دشوار باشد. اما وقتی بازاریابی دیجیتالی می شود ، هر نمایش و تعامل به عنوان داده های خام در دسترس است. دانستن اینکه عملکرد مبارزات بازاریابی دیجیتالی شما دقیقاً بر اساس هر تعداد معیار چگونه انجام می شود ، به شما پاسخ عملی می دهد که چه چیزی را بهبود بخشد و چه چیزی را حفظ کند.

تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت

هدف نهایی اکثر تلاشهای بازاریابی دیجیتال این است که مشتریان از سایت شما بازدید کنند و در نهایت با خرید ، پر کردن فرم یا برداشتن تلفن به هدف مد نظرتبدیل شوند. ابزارهای ساده تجزیه و تحلیل وب به شما کمک می کنند دقیقاً بین بازدید از سایت و تبدیل یا حتی مهمتر از همه عدم تبدیل چه اتفاقی بیفتد.

این ابزارها به شما امکان می دهند تعداد بازدیدهای سایت ، بازدید از صفحه ، نحوه حرکت بازدید کنندگان از صفحه به صفحه ، مدت زمان ماندن در صفحه و تعداد صفحه ای که مشاهده می کنند را بشمارید. در سطح ، این مشاهدات به شما امکان می دهد تا اثربخشی طرح ، طراحی و محتوای سایت خود را تأیید کنید. اگر بازدید کنندگان دنبال برنامه ریزی شما از طریق پیوندهای داخلی وب سایت شما نیستند ، ممکن است لازم باشد که طراحی ناوبری و طرح را دوباره طراحی کنید. به همین ترتیب ، می توانید مشاهده کنید که آیا بازدید کنندگان به درستی محتوای اصلی صفحات شما را شناسایی نمی کنند ، و می توانید از محتوای موفق یاد بگیرید که چگونه فقدان آن را بهبود بخشید.

با عمیق تر شدن در این زمینه ، می توانید زمان هایی در روز و روزهای در هفته که بیشترین بازدید را دارند و همچنین مواردی را که با بیشترین تعداد بازدیدها را دارند و سپس این موارد را باهم مقایسه کنید تا بینش لازم را برای جایی که بالاترین میزان مراجعه به ترافیک تبدیل شده است ، بدست آورید. همچنین می توانید تست هایی را برای هدف قرار دادن بازدید کنندگان غیر تبدیل کننده انجام دهید و راه هایی برای جلب علاقه آنها را شناسایی کنید (شاید با استفاده از پرورش یک استراتژی طولانی مدت ).

چنین تلاشهایی برای تجزیه و تحلیل وب می تواند در قالب آزمایش A / B به آزمایش های زمان واقعی انجام شود ، جایی که به بازدید کنندگان مختلف نسخه های مختلفی از ویژگی های سایت خاص را نشان می دهید تا آماری در مورد رفتار بازدید کننده جمع کنید. شما می توانید این تست ها را در تمام قسمت های سایت خود اجرا کنید و نسخه های سایت را انتخاب کنید که برای نرخ تبدیل شما موثرترین است. اشخاص وب بزرگی مانند هافینگتون پست حتی A / B عناوین خود را آزمایش می کنند ، که به آنها امکان می دهد تا در عرض چند دقیقه بدانند کدام نسخه دارای نرخ تبدیل بالاتری است.

تجزیه و تحلیل وب همچنین به شما امکان می دهد تعیین کنید که بازدید کنندگان وب سایت شما از کجا می آیند. چه گوگل ، پیوندهایی از سایتهای دیگر ، بازدید مستقیم یا رسانه های اجتماعی باشد.

تجزیه و تحلیل ترافیک رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی این امکان را به بینندگان می دهند که برای شما بازاریابی انجام دهند ، و داده های خوبی از درگیری در قالب توییت ، لایک در فیس بوک ، بخش اجتماعی و موارد دیگر ارائه می دهند.


اگر وب سایت شما دارای یک وبلاگ است ، ممکن است رسانه های اجتماعیمسیر اصلی شما برای تبلیغات ارسال پست های جدید یا معیار شما برای موفقیت یک مقاله باشند. اگر مقدار تعامل رسانه های اجتماعی را برای هر پست با معیارهای مربوط به مقاله واقعی (طول ارسال ، طرح هدر / subheader ، استفاده از تصاویر / فیلم ها ، سبک نوشتن و غیره) مقایسه کنید ، می توانید مشخص کنید که کدام یک از این ویژگی ها به بهترین وجه کار می کنند و حرکت می کنند. تلاش های آینده در این جهت باشد یانه؟.


رسانه های اجتماعی همچنین ممکن است راه دستیابی شما به ترافیک و تبلیغ برند شما باشد ، در این صورت می خواهید بازتوییت ها و اشتراک ها را تحت نظر داشته باشید و به بازار تجزیه و تحلیل احساسات در حال ظهور بپردازید. این امر به شما این امکان را می دهد تا در مقیاس وسیع مشاهده کنید که آیا ذکر نام تجاری شما عموماً مثبت است یا منفی ، و موارد دیگری که کاربران شما معمولاً از آنها یاد می کنند د (که می تواند شروع یک کمپین بازاریابی هدفمند باشد).

تجزیه و تحلیل ترافیک مشتری

اگر محتوا بازاریابی می کنید ، هدف اصلی این جلب توجه مشتریان است. هر مشتری از شما اطلاعاتی را دریافت می کند ،که یک نقطه داده است که می تواند مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا یاد بگیرد که بازاریابی شمابرای چه افرادی است و روی آن کار نمی کند ، و چگونه می توان آن را بهبود بخشید.


شما به احتمال زیاد این داده ها را در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ذخیره می کنید ، که برای استاندارد سازی داده های مشتری شما یک مکان ایده آل است. چنین برنامه هایی تجزیه و تحلیل ها را بسیار ساده تر از تلاش برای ادغام چندین رکورد می کند. بسیاری از CRM ها دارای ویژگی های داخلی تجزیه و تحلیل هستند ، اما برای افرادی که هنوز هم می توان از Excel (یا یک راه حل کامل هوش تجاری) برای جمع آوری داده های CRM ، آنالیز وب و تعامل رسانه های اجتماعی خود استفاده کرد تا الگوهای و ارتباطات کاربر را پیدا کنید.


به این روش هدایت داده پروفایل مشتری گفته می شود. هدف آن این است که به شما نشان دهد مشتریانی را که جذب می کنید ، و کاربرانی را که در آنها سرمایه گذاری می کنید نشان می دهد. هنگامی که این موضوع را فهمید ، می توانید اهداف خود را برای جمعیتی که قبلاً پذیرفته شده اند تهیه کرد، تا محتوا و استراتژی های بازاریابی خود مجددا ارزیابی کنید تا دریابید که از کجا پیگیریشوند .


بینش حاصل از این منابع داده (وب سایت ها ، رسانه های اجتماعی و CRM) می تواند برای بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ، به طور کلی ، در هر پست وبلاگ یا حتی با هر اشتراک رسانه ای اجتماعی استفاده شود. مهارت نوشتن و طراحی به تنهایی فقط می تواند شما را تا اینمرحله ببرد. کاربران بیشتر از سایر موارد روی بعضی موارد کلیک می کنند و تا زمانی که شروع به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مناسب نکنید ، نمی توانید بدانید که چگونه کاربرانتان رفتار می کنند.


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 425 - نظرات : 0 دسته بندی: کسب و کار

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی