درحال بارگذاری

برای چه کسی کار میکنی؟ چه کسی را قرار است ثروتمند کنی؟ "معرفی کتاب پدر پولدار پدر بی پول"

تاریخ: دوشنبه, 01 مهر 1398

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 655 - نظرات : 0 دسته بندی: روانشناسی موفقیت


امروز قصد دارم یک کتاب بسیار مفید در رابطه با پیشرفت شخصی در زمینه مالی و حتی در زمینه کسب و کار شخصی را به شما معرفی کنم. کتابی که امروز برای شما در نظر گرفته ام با عنوان "پدر پولدار پدر بی پول" (Rich Dad Poor Dad) نوشته نویسنده ی معروف رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) است. پس در ادامه مطلب با معرفی این کتاب مفید و جذاب همراه ما باشید.

کتاب پد پولدار پدر بی پول یکی از معروف ترین کتاب ها در زمینه پیشرفت مالی است که با عناوین مختلفی مثل “پدر ثروتمند پدر فقیر” و “پدر پولدار پدر بی پول” و... ترجمه و منتشر شده است که عنوان اصلی لاتین آن Rich Dad Poor Dad می باشد.  همانطور که در بالا ذکر شد نویسنده این کتاب رابرت کیوساکی است که کتاب های دیگری نیز از این نویسنده چاپ شده و در بین پرفروش ترین کتاب ها هستند. رابرت کیوساکی به عنوان یک فرد ثروتمند که در زمینه املاک و مستغلات و نیز آموزش های مالی تحت عنوان شرکت پدر پولدار و... فعالیت می کند.

کتاب "پدر پولدار پدر بی پول" کتابی است از نصحیت های دو پدر (پدر اصلی رابرت و پدر دوست او) است که مهم ترین نصیحت های آن که موضوع اصلی کتاب هم می باشند مربوط به پدر پولدار او (پدر دوستش) هستند. در این کتاب رابرت قصد دارد تا با بیان داستان زندگی خود و شرایط دنیا و نیز نصحیت های مالی و مفید پدرپولدار خود باعث افزایش هوش مالی و دانسته های شما شود و به شما روش هایی را نشان دهد که با کمک آنها خود او توانسته به موفقیت های مالی برسد.

در این کتاب رابرت با چالش کشیدن شیوه های عمومی در آموزش کودکان در مدارس و مشکلات آن به خصوص مشکل عدم آموزش مالی به کودکان در مدرسه و نیز تفکرات عمومی در رابطه با پیشرفت ،کار و زندگی قصد دارد تا باعث شود شما از دریچه ای دیگر به زندگی خود نگاه کنید و شما را به داشتن کسب و کار خودتان ترغیب کند. او در این کتاب به معرفی پول و قدرت آن و چگونگی استفاده از آن می پردازد و به شما می گوید که باید به گونه ای عمل کنید که شما برای پول پول کار نکنید و در عوض آن پول برای شما کار کند تا قدرت پول را بیشتر احساس کنید و ثروتمند شوید. بعبارتی تفاوت ثرتمندان در شیوه آموزش و آموزه های آنها است.

او در این کتاب تمام تلاش خود را انجام می دهد تا نصحیت های پدر پولدار و پدر بی پول خودش را به شما نشان دهد و شما با مقایسه آنها درک کنید که واقعا کدام نصیحت ها بهتر هستند. (نصیحت های مفید پدرپولدار). بعبارتی اون با شانس داشتن دوپدر و استفاده از نصحیت های آنها و مقایسه آنها توانسته است تفاوت شیوه تفکر فقرا و ثروتمندان را درک کند و با عمل به نصیحت های پدر ثروتمند خود پیشرفت کند.

در قسمت های دیگری از کتاب او به مقایسه انواع دارایی ها میپردازد و به شما نشان میدهد که کدام دارایی ها واقعا دارایی هستند و باعث ثروتمند شدن شما می شوند و کدام دارایی ها برخلاف تفکر عموم نه تنها دارایی نیستند که به نوعی بدهی هستند و باعث فقیر تر شدن شما می شوند. و به شما نشان می دهد برای ثرتمندتر شدن باید دارایی جمع کنید ،آن هم دارایی که باعث افزایش دارایی شما می شود.

در قسمت دیگر نیز او به بررسی روند عمومی زندگی افراد فقیر می کند و اینکه آنها همیشه هزینه های خود را بالا می برند و باعث فقیر تر شدن خود می شوند. در نهایت با بررسی زندگی و روش زندگی ثروتمندان به شما نشان می دهد که آنها نه تنها بدهی زیادی ندارند که به کمک روش های مختلف باعث می شوند که در ترازنامه مالی آنها درآمدشان بسیار بیشتر از هزینه های آنها باشد. در این کتاب در رابطه با مطالب زیادی بحث شده است که توضیحات آنها بسیار فراتر از یک مطلب است و توصیه من به شما این است که حتما این کتاب مفید را تهیه کنید و آن را مطالعه کنید.

حال اگر واقعا دوست دارید که در زمینه های مالی برای شخص خود بیشتر پیشرفت کنید ابتدا این سوالات را از خود بپرسید: " برای چه کسی کار میکنی؟ چه کسی را قرار است ثروتمند کنی؟ " و پس از آن شروع به خواندن این کتاب کنید و بگذارید تا رابرت کیوساکی به عنوان پدر پولدار برای شما باشد. کتابی که می تواند باعث تغییر افکار و پیشرفت در زندگی شما شود. و همیشه به این نکته توجه کنید که "دانش برابر است با قدرت" و همیشه سعی در بالا بردن دانش خود در زمینه های مالی و... داشته باشید.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 655 - نظرات : 0 دسته بندی: روانشناسی موفقیت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی