استراتژهای بازاریابی دیجیتال در رشد کسب و کار
بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز ضروری است. با وجودهم رقبا و هم مشتریان بالقوه بطور مداوم آنلاین ، بازاریابی دیجیتال تنها راهی برای پیشروی است. وقتی صاحب مشاغل کوچک هستید ، دنیای آنلاین می تواند تهدیدآمیز به نظر آید. در اینجا لیستی از پنج استراتژی ساده بازاریابی دیجیتال وجود دارد که هر یک از صاحبان مشاغل می توانند برای رشد شغلی خود پیاده سازی کنند.
1.تنظیم هدف:
شما به دنبال راه هایی برای کمک به رشد مشاغل کوچک خود هستید. ممکن است مشتری بیشتری بخواهید ، شناخت بیشتری داشته باشید یا شاید به دنبال پیشروی از رقابت باشید. در هر صورت ممکن است ، شروع با یک هدف محکم در ذهن شما شانس موفقیت را زیاد کند. بازاریابی دیجیتال راهی عالی برای پیشرفت در مشاغل کوچک است ، اما ورود به این روند کورکورانه می تواند شما را با آشفتگی ناخوشایند روبه رو کند. داشتن استراتژی و دقت زیاد در بازاریابی دیجیتال و داشتن یک هدف به شما کمک می کند تا بدانید که روی چه چیزی باید تمرکز کنید.
2. ایجاد قیف بازاریابی:
بیشترین کسب و کارهای موفق دارای قیف بازاریابی مؤثر هستند. قیف بازاریابی یا Marketing Funnel مدلی از بازاریابیست که نشان می دهد مشتریان یک کسب و کار با طی کردن چه مراحلی اقدام به خرید محصولات یا خدمات می کنند. قیف بازاریابی این امکان را به شما می دهد تا هر مرحله از روند جذب مشتری را به طور مفصل ارزیابی و آنالیز کنید، تا از این طریق متوجه شوید که در کدام قسمت ها باید بهینه سازی های لازم را انجام دهید تا درصد تبدیل مخاطب به مشتری افزایش پیدا کند.شما می توانید برای اسجاد یک قیف بازاریابی در چهار بخش فکر کنید: آگاهی ، علاقه ، تمایل و اقدام.
آگاهی: مشتری بالقوه از محصول یا خدمات شما آگاه هستند. آنها هنوز غریبه هستند ، اما به همین دلیل به وب سایت شما آمده اند. آنها به دنبال چیزی هستند که لازم دارند. در این مرحله با نشان دادن اینکه شما چیزی را که در جستجوی آن هستید ، می خواهید مشتری را جذب کنید. از یک آهنربای قوی یا از تماس استفاده کنید تا در ازای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها مانند آدرس ایمیل ، شماره تلفن ، حرفه و نیازهای فعلی شان را دریافت کنید، و به مشتری منبع ارزشمندی را که مربوط به محصول یا خدمات شما است (یعنی اطلاعات مورد نیاز آنها) بدهید. آنها را بشناسید وبدانید چرا به وب سایت شما آمده اند.
علاقه : آنها به طور فعال در مورد نوع خاصی از محصولات یا خدمات شما ابراز علاقه می کنند. در این مرحله اطلاعاتی به آنها داده اید و آنها به آنچه شما می گویند یا به خدماتی که ارائه می دهید علاقه مند هستند. شما در مرحله اول از آهنربای جذب یا CTA استفاده کرده اید تا اطلاعات بیشتری در مورد آنها جمع کنید. در این مرحله ایده خوبی است که اطلاعات بیشتری را که متناسب با نیازهای خاص آنها باشد ، در اختیار آنها قرار دهیم. با نشان دادن اینكه شما نه تنها وقت خود را برای آشنایی با آنها برده اید ، بلكه چیز خاصی راجع به نیازهای آنها دارید ، نشان می دهیدد كه شما به خواسته ها و نیازهای مشتری خود توجه می كنید.
تمایل: آنها به یک محصول یا خدمات خاص علاقه مند شده اند. اکنون که به آنها اطلاعات اختصاصی برای آنچه می خواهید ارائه داده اید ، محصول یا خدمات شما را پیدا کرده اند که ممکن است مناسب برای آنها باشد. از آنها دعوت کنید تا با استفاده از یک ایمیل یا یک تماس برای اقدام ، یک مشاوره را برنامه ریزی کنند. در این مرحله می خواهید در مورد محصول یا خدمات مورد نظرشان اطلاعات بیشتری به آنها بگویید. به آنها نشان دهید که چرا به آن احتیاج دارند و دقیقاً چگونه اینمحصول یاخدمت برای آنها سود مند خواهد بود.
اقدام: قدم بعدی حرکت به سمت خرید است . این زمانی است که شما قادر خواهید بود مشتری بالقوه خود را به یک پیشرفت تبدیل کنید. به آنها اطلاعات ارزشمندی داده اید ، به آنها نشان داده اید که به نیازهای مشتری خود توجه می کنید و به آنها نشان داده اید که چیزی مورد نیاز آنها را دارند که به نفع آنها خواهد بود. تمام آنچه در سمت چپ باقی مانده است بحث در مورد مواردی مانند قیمت ، پرداخت و جنبه های دیگر محصول یا خدمات شما مربوط به یک خریدار است.
داشتن قیف بازاریابی مؤثر منجر به پیشرفت یکپارچه نمی شود ، بلکه می تواند به شما در تبدیل بازار به خریداران مکرر کمک کند. اگر مشتری تجربه خوبی داشته باشد ، ممکن است مجدداً از شما خرید کند یا حتی به دیگران در مورد شغل شما بگوید. عناصر قیف بازاریابی می تواند به نظر برسد که چیزهای زیادی در کنار هم هم جمع شوند ، اما وقتی تجزیه شوند مفاهیم ساده ای هستند.
3. توسعه تماس برای اقدام:
ما در مرحله دوم به عنوان بخشی از قیف بازاریابی خود در مورد استفاده از یک تماس برای اقدام صحبت کردیم ، اما تماس با ما دقیقا چیست؟ یک فراخوانی برای اقدام (CTA) تصویری یا متنی است که بازدید کنندگان را به سمت هدف ما عملی تر می کند ، مانند عضویت در یک خبرنامه ، مشاهده یک وبینار یا درخواست نسخه ی نمایشی محصول. CTA ها باید مردم را به سمت صفحات فرود هدایت کنند ، جایی که می توانید اطلاعات تماس بازدید کنندگان را در ازای یک پیشنهاد ارزشمند بازاریابی جمع آوری کنید. به این معنا ، یک CTA مؤثر منجر به تبدیل ها و تبدیل های
ترافیک بیشتر برای وب سایت شما می شود. این مسیر ، از یک کلیک روی CTA به یک صفحه فرود ، فرایند مطلوب تولید جذب را نشان می دهد. به منظور افزایش فرصت های تبدیل بازدیدکننده ، شما باید تعداد زیادی تماس برای اقدام ایجاد کنید ، آنها را در حضور وب خود توزیع کرده و آنها را بهینه کنید. CTA خوب باید توجه را جلب کند و به هدایت مشتری بالقوه در قیف بازاریابی شما کمک کند.
4- ایجاد یک آهنربای موثر:
یک آهنربای قوی می تواند به تنهایی یا همراه با CTA استفاده شود. این امر همچنین در قیف بازاریابی شما یا به عنوان روشی برای هدایت مشتریان بالقوه به قیف شما استفاده خواهد شد. آنها را با چیزی که مربوط به محصول یا خدمات مورد نظر شما است ، تأمین کنید. از پیشنهادات خود به عنوان روشی برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد خریدار بالقوه در حالی که همزمان آنها را به داخل قیف خود هدایت می کند ، استفاده کنید. این امر آنها را به یک رهبر با کیفیت واقعی نزدیک می کند که برای محصول یا خدمات شما هزینه می کند. ایده اصلی یک آهنربای قوی تجارت اطلاعات است. شما چیزی مثل بارگیری رایگان کاغذ سفید را تهیه می کنید ، اما برای تکمیل بارگیری ، فرد باید فرم را پر کند که اطلاعات بیشتری در مورد آنها به شما ارائه می دهد. از اطلاعاتی که جمع آوری می کنید برای تعامل بیشتر با آنها هنگام عبور از قیف شما استفاده خواهید کرد.
5-هدایت ترافیک :
برای اینکه افراد بتوانند درون قیف بازاریابی شما سوار شوند ، ابتدا باید ترافیکی در وب سایت شما ایجاد شود. روش های متنوعی وجود دارد که می توانید ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید. در اینجا چند مورد از مواردی که توصیه می کنم آورده شده است:
این استراتژی های ساده بازاریابی دیجیتال را در وب سایت خود امتحان کنید و ببینید تا چه اندازه می توانند تفاوت ایجاد کنند. اگر می خواهید تجارت شما رشد کند ، بازاریابی دیجیتال محلی برای شروع است.