راهنمایی برای نشانه گذاری های اجتماعی
نشانه گذاری چیست؟
بیشتر اوقات ، هنگام گشت و گذار در اینترنت ، به مقاله ، وبلاگ ، ویدئو یا هر نوع اطلاعات بسیار جالب که به آن علاقه مند هستید ،برخورد می کنید ، اما فقط به دلیل کمبود وقت ، احساس می کنید بعداً آن رامیخوانید.بله در موزد ذخیره کردن یک URLکه می خواهید بعدا دوباره به آن روجوع کنیم صحیت میکنیم.
مفهوم اصلی نشانک گذاری مرورگر
فرض کنید آن بخشی از اطلاعات مانند یک کتاب است. اکنون می خواهید آن کتاب (URL) جایی را علامت گذاری کنید تا بتوانید به آن دسترسی بیشتری داشته باشید. به سادگی می توانید آن را در مرورگر خود علامت گذاری کنید. میانبر برای BookMarking هر صفحه ای CTRL + D است.
URL های نشانه گذاری شده در مرورگر کجا ذخیرهمی شوند ؟
همه این URL ها در لیست نشانک ها ، کهدر مرورگر شما موجود ، ذخیره می شوند. همه در لیست مارک های مرورگر شما ذخیره می شوند. می توانید کل لیست نشانک های خود را دقیقاً در زیر نوار جستجوی مرورگر خود مشاهده کنید.
نشانه گذاری اجتماعی در سئو چیست؟
همانطور که در نشانگر مرورگر ، URL ها در لیست نشانک های مرورگر ذخیره می شوند.روند نشانه گذاری اجتماعی ، آدرس های اینترنتی شما (پیوندها) را از نظر اجتماعی ، یعنی در سیستم عامل های اجتماعی ذخیره می کند. این ها نشانه های اجتماعیمی باشند به طوری که هر کس می تواند آنها را مشاهده کند. آنها در واقع برای استفاده شخصی ذخیره می شوند و همچنین می توانند با افراد دیگر به اشتراک گذاشته شوند.
وب سایتهای نشانه گذاری اجتماعی چیست؟
وب سایت های نشانه گذاری اجتماعی پلتفرم های اجتماعی آنلاین هستند جایی که می توانید هر لینکی را برای داستفاده بیشتر و مجدد ثبت کنید.
چگونه لینک (URL) هر وب سایت را علامت گذاری کنیم؟
یکی از بزرگترین وب سایت هایی که این روز نشانه گذاری می شود http://Reddit.com است. اجازه دهید از صفحه اول اینترنت برای مثال استفاده کنیم. مراحل زیر را برای علامت گذاری یک لینک در صفحه اول اینترنت دنبال کنید.
پشت Redmarking در Reddit چیزهای زیادی وجود دارد ، اینجا فقط یک نگاه سریع در مورد نحوه انجام بوک مارک در هر وب سایت مانند Reddit مشاهده کردیم .
نقش نشانه گذاری اجتماعی در بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
همه ما به عنوان یک مدیر وب سایت می دانیم که backlink با کیفیت برای هر وب سایت چقدر مهم است. بله ، بسیار مفید است ، می توانید یکی از دو عامل مهم رتبه بندی باشد. اگر در مورد برخی از وب سایت های برتر مانند Reddit ، Stumbleupon ، Facebook ، Twitter ، Pinterest و غیره صحبت کنیم ، این وب سایت ها در بوک مارک کردن و همچنین هدایت بخش عمده ای از ترافیک به وب سایت شما کمک می کنند.
انتخاب عمومی وب سایتها برای نشانه گذاری اجتماعی
همه وب مسترها و سئوکارها برای به دست آوردن لینک های با کیفیت برای وب سایت خود ، نشانه گذاری را انجام میدهند. بسیاری از آنها روش بسیار ساده برای یافتن وب سایتهای نشانه گذاری اجتماعی را دنبال می کنند. آنها معمولاً به Google مراجعه می کنند و "لیست سایت های نشانه گذاری اجتماعی" را جستجو می کنند. سپس نتایج 4-5 SERP برتر (صفحه نتیجه موتور جستجو) را باز می کنند و شروع به ایجاد پروفایل روی آنها می کنند. اکنون برای فعالیت نشانه گذاری اجتماعی چه منابع عمده ای در دست دارید. پس از تکمیل نشانک های اجتماعی در 500 وب سایت در 5-6 روز ، آنها احساس می کنند گزارش وب مسترمان را برای ارزیابی بررسی میشود. حقیقت این است که شما لینک وب سایت خود را در 500 وب سایت نشانه گذاری اجتماعی علامت گذاری کردید ، اما گزارش وب مستر می گوید "لینک به سایت تان" (بک لینک) فقط 150 یا حداکثر 200 است. چگونه این اتفاق افتاد؟ باقی بک لینک های که شما روی آن کار کرده اید کجا هستند؟
مهمترین عامل دریافت بک لینک از وب سایت نشانه گذاری های اجتماعی
ما به عنوان یک سئوکار یا مدیر وب ، همه ما می دانیم که ما هرلینکی را از وب سایت استفاده نکنیم، مگر اینکه LIVE Link جایی که در آن ما لینک خود را بوجود آورده ایم تا در Google فهرست شود. اگر Google نشانی اینترنتی ارسال شده را فهرست بندی نکند ، درمورد URL خود د که پیوندی را در متن لنگر مثل عنوای از بوک مارکایجاد کرده اید، مطلع نمی شویمطلع نمی شوید.
چگونه پیگیری یا عدم پیگیری BacklinkLink را از بوک مارک های اجتماعی بررسی کنیم؟
روش اول اینکه آیا می دانید بک لینکی که از این سایتهای نشانه گذاری اجتماعی دریافت می کنید قابل پیگیری هست یا نه؟ آیا بک لینک های قابل پیگیری واقعا تمام ارزش دامنه شانرا به همراه لینک بک لینک به لینک شما منتقل می کنند ؟در حالی کهبک لینک های غیر قابل پیگیری فقط ترافیک و بک لینک منقل می کنند و هیچ ارزشی برای لینک شما ندارند. به راحتی می توانید لینک قابل پیگیری و غیر قابل پیگیری همراه با بررسی کد منابعی از URL جایی لینک وب سایت شما بوکا مارک شده است.
روش دوم همچنین می توانید فهرست بندی هرکدام از URL های ارسال شده قبلی را با کد "cache" بررسی کنید ، که نسخه کش هر URL را که در Google فهرست می شود ، نشان می دهد. به عنوان مثال ، در ابتدا URL هر نشانی اینترنتی آن وب سایت را باز کنید ، "cache:" را بدون نقل قول تایپ کنید و enter را فشار دهید. اگر در Google نمایه شده باشد ، یک نسخه Cache را با تاریخ و زمان نشان می دهد ، در غیر اینصورت خطای 404 را نشان می دهد.
رو ش سوم : همه ما درباره فایل Robots.txt سایت ها می دانیم. فایل Robots.txt برای Google و سایر ربات های موتور جستجو (خزنده ها) کنترل دارد. این کنترل ها و دستورالعمل ها به این خزنده ها و ربات ها می گوید که چه چیزی باید بررسی و چه چیزی نشود. اگر مدیر سایت نمی خواهد برخی URL های آن در Googleفهرست شوند ، می توان با استفاده از یک کد ساده در فایل Robots.txt از ایندکس شدن آنها جلوگیری کرد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید تمام وب سایت شما در هر موتور جستجو خزنده یا فهرست نشود ، می توانید از این کد در فایل robots.txt خود استفاده کنید.
*:User-agent
/:Disallow
بنابراین نکته این است که ممکن است این امکان وجود داشته باشد که بوک مارک های اجتماعی در تلاشند تا ازفهرست بندی یا خزیدن URL های ارسال شده جدید جلوگیری کنند.