درحال بارگذاری

معماری که در آن به شما این حس القا می شود که ساختمان مثل آب درحرکت است

تاریخ: دوشنبه, 25 شهریور 1398

نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 595 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری


همراه شما هستیم با معرفی یک ساختمان جذاب و دیدنی دیگر و امیدواریم طراحی این ساختمان باعث ایجاد طرح ها و ایده های خلاق زیادی در ذهن شما بشود. و این بار قصد داریم طرح یک ساختمان را به شما نشان دهیم که به شما این حس را القا می کند که ساختمان مثل مایع در حرکت است ،پس با ما در ادامه همراه باشید تا با یک ایده و طراحی زیبا و جذاب دیگر آشنا شوید.

ما در دنیای زندگی می کنیم که بیشتر ساختمان های آن به شکلی بی روح و بنا هایی بیشتر مکعبی و یک شکل هستند ،و گاهی احساس می کنیم این ساختمان ها همه از لگو هایی هستند ک روی هم چیده شده اند. در این میان UNIC (طرح یک ساختمان به شکل مایع ای روان) ساختاری کاملا بیگانه با سایر ساختمان ها خواهد بود. ساختمانی که می تواند هر نگاهی را به خود جلب کند و دل هر کسی را ببرد. بی شک این طرح خلاق باعث خواهد شد تا ساختمان ها از حالت تکراری و نماهای لگو مانند و خسته کننده جدا شوند و به سمت ایده هایی جدید و نوین حرکت کنند. و همه اینها باعث لذت بخش تر شدن زندگی خواهند شد.

همانظور که در بالا گفته شد UNIC درست همانند طرحی بیگانه در میان تمدن ما دیده می شود. طرحی که حالت روان و در حکت بودن مایعات در آن نهفته است و هر طبقه ی آن به شکلی بی نظیر و منحصر به فردی طراحی شده است. این ساختمان در طبقات خود از طرح یکدست و تکراری استفاده نمی کند و هر طبقه به شکلی متفاوت با دیگر طبقه ها است و تنها نکته ی اشتراک تمام آنها شکل انتزاعی ای است که القا کننده در جریان بودن ساختمان به شک آب ،جیوه و یا هر مایع  دیگری است.

وقتی به درکنار هم قرار گرفتن این طبقات زیبا نگته می کنیم ،شاهد یک شکل سه بعدی عجیب و غریب خواهیم بود که به این ساختمان (UNIC) اجازه میدهد در زیبایی آسمان رسوخ کند و زیبایی خود را بیشتر نشان بدهد. البته بخش دیگری که در این ساتمان خودنمایی می کند وجود باغچه های کوچک و سرسبز در طبقات آن است که زیبایی ساختمان را بیشتر می کند و باعث می شود تا ساکنین ساختمان نیز از یک طبیعت سبز و کوچک لذت ببرند. همواره این گونه ایده های نوین برای ساخت ساختمان های زیبا باعث خواهند شد تا شهر ها از یکنواختی و خسته کنندگی بیرون بیایند.

نام طراح به لاتین: MAD Architects.

در زیر می توانید برخی از تصاویر این بنای زیبا و خاص را مشاهده کنید.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 595 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی