درحال بارگذاری

چگونگی ایجاد یک ساختار برای سایت جهت تقویت سئو

تاریخ: یکشنبه, 24 شهریور 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 339 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر


چگونگی ایجاد یک ساخت برای سات  جهت تقویت سئو

هرچه ساختار سایت شما بهتر باشد شانس شما برای رسیدن به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو بهتر خواهد بود. هر وب سایت دارای "ساختار" است. این ممکن است یک ساختار دقیق و کارآمد باشد ، یا ممکن است این نا کارمد و دارای صفحات ناخوشایند باشد. اگر مراقب ساختار سایت خود   باشید ، سایتی ایجاد می کنید که به برتری در جستجو برسد.

در این مقاله ، برخی از بهترین توصیه ها در مورد ایجاد یک ساختار سایت قدرتمند را به اشتراک گذاشته شده است. نکات زیر به شما کمک می کند سایتی ایجاد کنید که برای کاربران جذاب باشد ، توسط عنکبوتها خزیده و فهرست بندی شود و بهترین لیست ها و رتبه بندی های ممکن SERP را ارائه دهد.

چرا ساختار اهمیت دارد

ساختار جذاب یک سایت برای یک مشتری بی نهایت می تواند غافل گیر کننده باشد . از یک طرف ، این یکی از مهمترین جنبه های عملکرد SEO یک سایت است ، اما از طرف دیگر ، تعداد کمی از وب مسترها و صاحبان آن می فهمند داشتن یک سایت به چه معنی است که SEO را تقویت می کند.

 چند دلیل از اهمیت سایت ساختار را برای شما به اشتراک گذاشته شده است و سپس به چگونگی توسعه ساختار سایت  SEO خود بپردازید.

ساختارخوب  سایت به معنای تجربه عالی کاربر است

.وقتی  با رنگ ها ، فونت ها ، هسته ها ، گرافیک ها ، تصاویر و... فضای سفید را از بین می برید ، طراحی سایت خوب در مورد یک ساختار عالی است.

ذهن انسان  قادر است قطعات را به طور منطقی در کنار هم قرار دهد ، چیزهایی را که در آن انتظار می رود پیدا کند و آنچه را که می خواهد پیدا کند. بنابراین ، یک ساختار سایت قوی و منطقی از نظر شناختی برای کاربران رضایت بخش است.

همانطور که می دانید هرچه سایت شما برای کاربران جذاب تر باشد ، جذاب تر آن نیز برای موتورهای جستجو است. الگوریتم Google از اطلاعات جستجوگرها برای رتبه بندی سایت شما استفاده می کند. اگر سایت شما دارای CTR های ضعیف و زمان ساکن کم باشد ، در (SERP(Search Engine Results Pages ها عملکرد خوبی نخواهد داشت. در مقابل ، وقتی کاربر سایتی را که دوست دارد - یعنی سایتی با ساختار عالی - پیدا می کند ، گزاف گویی نمی کند وزمان  طولانی تری می ماند. یک ساختار دقیق سایت می تواند نرخ گزاف گویی را کاهش داده و زمان ساکن را بهبود بخشد ، که هر دو منجر به بهبود رتبه بندی می شوند.

یک ساختار خوب سایت ، سایت شما را به صورت لینک سایت ارائه می دهد.

نقشه های سایت یک قالب فهرست در SERP است که صفحه اصلی سایت شما را همراه با چندین لینک داخلی در زیر نشان می دهد. قبلاً آنها را دیده اید.

سایتهای اینترنتی یک مزیت بزرگ سئو هستند. آنها قابلیت پیمایش سایت شما را افزایش می دهند ، کاربران را به مناسب ترین اطلاعات راهنمایی می کنند، اعتبار برند شما را افزایش می دهند ، اعتماد به نفس کاربر را بهبود می بخشند ، به شما در تسلط بر SERP ها ، افزایش نرخ کلیک  کمک می کنند. اصولاً ، پیوندهای سایت بسیار جذاب هستند.

اما چگونه می توانید لینک های سایت دریافت کنید؟ شما به سادگی به کنسول جستجوی Google نمی روید و چند قسمت را با فرم تکمیل می کنید. شما نمی توانید یک درخواست لینک سایت صادر کنید. در عوض ، الگوریتم Google به صورت خودکار به وب سایتهایی sitelinks اهدا می کند. و آنها این کار را بر اساس ساختار سایت عالی انجام می دهند.

اگر ساختار سایت ضعیفی داشته باشید ، بسیار محتمل است که سایت شما هرگزsitelinks دریافت نکند. عدم وجودsitelinks می تواند هزینه سایت شما را برای ترافیک هدفمندتر ، CTR بالاتر و افزایش تبدیل ها به همراه داشته باشد.

یک ساختار خوب به معنای خزیدن بهتر است

خزنده های وب مانند Googlebot درساختار وب سایت را خزش می کنند. هدف آنها ایندکس کردن مطالب به منظور بازگرداندن آن در نتایج جستجو است. هرچه ساختار سایت شما بهتر باشد ، خزندگان می توانند به مطالب دسترسی یافته و ایندکس کنند.

Crawler همه چیز را در وب سایت شما به طور خودکار کشف نمی کند. Google حتی تصدیق می کند  صفحاتی در وبسایت ها وجود دارند که ممکن است ... ما آنها را کشف نکنیم" یا "URL هایی که ممکن است با روند خزیدن عادی Google قابل کشف نباشند." (این یکی از دلایلی است که نقشه ضروری است.) بنابراین خزنده ها دسترسی زمانی  بسیار آسان تری برای خزیدن ، ایندکس کردن و بازگشت به صفحات یک سایت با ساختار قویخواهند داشت

یک ساختار خوب سایت در اصل سئوی خوب است - بهینه سازی برای خزندگان

به طور خلاصه ، تشکیلات سایت شما راه موفقیت SEO را هموار می کند. در حقیقت می توان ادعا کرد که بدون ساختار سایت خوب ، هرگز سئو موفقی نخواهید داشت. ساختار سایت قوی به سایت شما پایه و اساس ناگسستنی سئو می دهد که جستجوی ارگانیک زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

شش مرحله برای ایجاد ساختار سایت:

  1. قبل از توسعه وب سایت خود ، سلسله مراتب را برنامه ریزی کنید.

اگر یک وب سایت را از ابتدا شروع می کنید ، در موقعیتی عالی برای برنامه ریزی ساختار سایت برای بهترین سئو ممکن هستید. حتی قبل از شروع به ایجاد صفحات در CMS ، ساختار خود را برنامه ریزی کنید. می توانید این کار را روی تخته سفید ، یک برنامه صفحه گسترده (Excel ، Google Sheets) ، یا چیزی مانند Visio یا OmniGraffle انجام دهید.

"سلسله مراتب" چیزی غیر از راهی برای سازماندهی اطلاعات شما نیست - چیزی که ساده و معقول است. سلسله مراتب شما همچنین به ناوبری و ساختار URL شما تبدیل می شود ، بنابراین همه چیز مهم از اینجا شروع می شود

معمولاً یک سلسله مراتب سایت به این شکل است:

چند ویژگی سلسله مراتب، که باید در نظر داشته باشید.

  • سلسله مراتب خود را منطقی کنید. این روند را واژگون نکنید. شما سادگی را ، هم به خاطر خودتان و هم برای سهولت خزندگان و کاربران بخواهید. هر دسته اصلی باید منحصر به فرد و متمایز باشد. هر زیرمجموعه باید به نوعی مربوط به دسته اصلی باشد که در آن قرار دارد.
  • تعداد دسته های اصلی را بین دو تا هفت نگه دارید. مگر اینکه com باشید ، نمی خواهید دسته های اصلی زیادی داشته باشید. فقط باید چند نکته اصلی وجود داشته باشد. اگر بیش از هفت دسته وجود داشته باشد ، ممکن است بخواهید دوباره به سازماندهی فکر کرده و کمی آنرا خراب کنید.

 

  • سعی کنید تعداد زیرمجموعه های موجود در هر گروه را متعادل کنید. در اصل ، سعی کنید آن را تقریباً یکنواخت نگه دارید. اگر یک دسته اصلی چهارده زیر شاخه داشته باشد در حالی که دسته اصلی دیگر تنها سه زیرمجموعه دارد ، این می تواند کمی نامتعادل شود.

 

سلسله مراتب سایت نقطه شروع ساختار خوب سایت است.

  1. یک ساختار URL ایجاد کنید که از سلسله مراتب ناوبری شما پیروی کند.

دومین عنصر اصلی در ایجاد ساختار سایت قوی ، ساختار URL شما است. اگر به طور منطقی به سلسله مراتب خود فکر کرده باشید ، این نباید خیلی دشوار باشد. ساختار URL شما از سلسله مراتب شما پیروی می کند.

ساختار URL برای مکان Chinatown مانند این است:

 

www.kimsrestaurant.com/locations/chinatown

 

ساختار URL شما مطابق سلسله مراتب سایت شما سازماندهی می شود. بدیهی است که URL های شما دارای کلمات واقعی (نه نماد) و پوشش مناسب برای کلید واژه ها هستند.

  1. ناوبری سایت خود را در HTML یا CSS ایجاد کنید.

وقتی ناوبری خود را ایجاد می کنید ، کدگذاری را ساده کنید. HTML و CSS امن ترین روش شماست. برنامه نویسی در JavaScript ، Flash و AJAX توانایی خزنده را برای پوشش ناوبری و سلسله مراتب ایجاد شده در  سایت شما محدود خواهد کرد.

    4- از یک ساختار ناوبری با عمق کم استفاده کنید.

ساختار ناوبری شما آشکارا سلسله مراتب سایت شما را دنبال خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که صفحات ، به ویژه موارد مهم ، در اعماق سایت خیلی دفن نشده اند. سایتهای کم عمق  ، چه از لحاظ قابلیت استفاده و چه از دید خزنده ، بهتر کار می کنند ، همانطور که در این مقاله   ذکر شده است:

یک وب سایت کم عمق (یعنی یک وب سایت که به سه یا کمتر کلیک برای رسیدن به هر صفحه مورد نظرنیاز دارد) به مراتب بهتر از یک وب سایت عمیق است (که برای دیدن هر صفحه در سایت خود به تعداد رشته های طولانی کلیک نیاز دارد).

5- یک هدر ایجاد کنید که صفحات اصلی ناوبری شما را لیست کند.

بالای صفحه شما باید صفحات اصلی شما را لیست شود. وبلاگ  Neilpatel.com از یک صفحه پیمایش بسیار ساده با حداقل زیر شاخه ها استفاده می کند. این کار هر آنچه را که لازم دارم انجام می دهد.

 

اضافه کردن سایر عناصر منو جدا از دسته اصلی شما می تواند پریشان کننده و غیر ضروری شود. اگر یک سایت سخت از لحاظ منظر طراحی کرده اید ، حتماً یک منوی سربرگ پایدار تهیه کنید که در هر مرحله پیمایش نمایش داده می شود.

 

در حالی که منوهای کشویی با استفاده از جلوه های CSS یا منوها ناپدید می شوند ، یک تجربه کاربری منحصر به فرد یا جذاب را ارائه می دهند ، آنها سئو را تقویت نمی کنند. من در مورد آنها توصیه می کنم. من همچنین توصیه می کنم استفاده از یک ساختار ناوبری مبتنی بر تصویر استفاده کنید. پیوندهای متنی با لنگرهای مناسب قوی ترین شکل سئو را ارائه می دهند.

 

اگر یک پاورقی با پیوندهای منو دارید ، حتما پیوندهای اصلی منوی پیمایش برتر خود را در فهرست پیمایش پاورقی خود کپی کنید. تغییر ترتیب پیوندها یا اضافه کردن لیست های دسته بندی اضافی ، تجربه کاربر را پیچیده تر می کند.

  1. ایجاد یک ساختار جامع پیوند داخلی

 مقاله Moz در پیوندهای داخلی سه دلیل مهم بودن آنها را ذکر می کند:

1-آنها به کاربران اجازه می دهند یک وب سایت را هدایت کنند.

2-آنها به ایجاد سلسله مراتب اطلاعات برای وب سایت داده شده کمک می کنند.

3-آنها در گسترش قدرت رتبه بندی در وب سایت ها کمک می کنند.

هر یک از اینها مستقیماً با ایجاد یک ساختار محکم و کاملاً یکپارچه در سایت گره خورده است.

نیازی به پیچیدگی با پیوند داخلی نیست. ایده اصلی این است که هر صفحه در وب سایت شما باید دارای پیوندی به صفحه باشد و برخی به صفحه های دیگر وب سایت ها لینک دارند. ناوبری شما باید پیوند داخلی را با عناوین اصلی و صفحات فرعی انجام دهد ، اما همچنین باید مطمئن شوید که صفحات سطح برگ نیز دارای پیوند داخلی هستند.

پیوند داخلی به موتورهای جستجو می گوید چه صفاتی مهم هستند و چگونه می توانند به آنجا برسند. هرچه پیوند داخلی بیشتری در همه صفحات داشته باشید ، بهتر است.

نتیجه

ساختار سایت محصولی از تفکر دقیق ، طراحی تخصصی و سازماندهی دقیق است. بهترین زمان برای ایجاد یک ساختار سایت قوی قبل از ایجاد سایت است. با این حال ، اگر شما در حال طراحی مجدد سایت خود هستید ، می توانید طراحی را دوباره انجام داده و برخی از عناصر ناوبری را برای بهبود SEO ساختاری سازماندهی مجدد کنید.

در هنگام بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو چیزهای زیادی باید در نظر داشته باشید. ساختار سایت یکی از مهمترین هاست، اگر ساختار سایت عالی دارید ، سئو عالی نیز دنبال خواهد شد.


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 339 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی