درحال بارگذاری

صفحه نتایج موتور جستجو چیست؟

تاریخ: پنجشنبه, 21 شهریور 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 628 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر


صفحه نتایج موتور جستجو چیست؟

SERP چیست؟
صفحه نتایج موتورجستوجو ،(SERP(search engine results page همان صفحه ای است كه موتورهای جستجو در پاسخ به سؤال جستجوی کاربر برای آنها نمایش می دهند.
به مثال زیر توجه کنید:

صطلاح SERP برای هر موتور جستجوی خاص منحصر به فرد نیست - Google ، Bing و Yahoo همه SERP را دارا هستند.

و امروز ، هیچ دو SERP یکسان نیستند. درعوض ، آنها برای هر کاربر شخصی سازی شده اند. به همین دلیل است که گاهی اوقات هنگام جستجو در دستگاه های مختلف یا از مکان های جدید ، نتایج جستجوی متفاوتی را مشاهده خواهید کرد.

چرا SERP مهم است؟

وقتی در مورد موضوعات SERPs صحبت می کنیم ، ما بر بهینه سازی موتور جستجوی Google تأکید می کنیم.
چرا؟ زیرا گوگل پادشاه موتور های جستوجو است است.


بیشتر افراد جستوجوهای خود را از طریق گوگل انجام می دهند به علاوه ، این آمار را بررسی کنید.نمودار زیر سهم بازار موتورهای جستجو در ایالات متحده را با سهم جستجوی جستجو نشان می دهد:

در آوریل 2019 ، گوگل 62.7 درصد از کل نمایش داده های جستجوی اصلی در ایالات متحده را ایجاد کرد - پس از آن سایت های مایکروسافت با 24.8 درصد و Verizon Media (سابق سوگند و یاهو) با 11.6 درصد.

و هنگامی که نوبت به بازار جستجوی موبایل در ایالات متحده می رسد ، گوگل مجدداً با سهم گسترده ای از بازار در 93 درصد قرار دارد.

اما این همه چیز نیست تسلط Google حتی در بسیاری از بازارهای عظیم دیگر مانند انگلیس و آلمان رواج دارد که سهم بازار گوگل بیشتر از 87 تا 89 درصد است.

SERP در بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی SERP فرایند ارتقاء مشاغل در نتایج موتور جستجو است. دو نوع بازاریابی SERP وجود دارد:

1-SEO
2-SEM
مؤثرترین استراتژیهای بازاریابی SERP از SEO و SEM برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده می کند.

بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از آنها بیاندازیم.

سئو چیست؟
SEO مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو است و فرایند دستیابی به یک رتبه عالی در SERP ها به صورت ارگانیک است. ارگانیک یعنی شما این کار را بدون روش های پرداختی (مانند Google Ads) انجام می دهید.

بسیاری از استراتژی ها و تکنیک ها در سئو وجود دارد. دو تاکتیک اصلی بازاریابی محتوا و بک لینک است.

با بازاریابی محتوا ، شما  با هدف رتبه بندی مناسب برای یک کلمه کلیدی خاص محتوا ایجاد می کنید ، و رسیدن به  موقعیت بالاتر در SERP ها  سئو محتوا  انجام می دهید. همچنین می توانید با وب سایتهایی که دارای دامنه بالایی هستند ، بتوانید نمایه بک لینک را بسازید. به عبارت دیگر ، سعی کنید به وب سایتهایی را که Google به آنها اعتماد دارند ، پیوند دهید تا به محتوای شما پیوند بزنند - که باعث بهبود اقتدار دامنه (و رتبه بندی SERP) می شود.

صادقانه بگوییم: صعود به صدر SERP ها از طریق سئو ارگانیک است که ، زمان ، صبر و تخصص زیادی میخواهد. با این حال ، نتایج به خوبی ارزش مبارزه دارند.

SEM چیست؟
SEM مخفف بازاریابی موتورهای جستجو است و فرایند دستیابی به ترافیک از موتورهای جستجو از طریق لیست های پرداخت شده و تبلیغات است. یکی از رایج ترین کانال های SEM ، Google Ads است. این لیست های پرداخت شده در Google بالا و پایین نتایج جستجوی ارگانیک و همچنین در نوار کناری ظاهر می شوند.
هر لیست پرداخت شده توسط کلمات کلیدی هدفمند هدایت می شود و معمولاً برای هر کلیک در هر تبلیغ هزینه می شوید - از این رو نام پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC است.

اگرچه نتایج پولی ممکن است از نظر لیست ارگانیک قدرت ماندگاری نداشته باشد ، نتایج پولی مزایای آنها را دارد.

در مرحله اول ، بازده سرمایه گذاری (ROI) خیلی سریعتر تحویل داده می شود.

با یک کارزار تبلیغاتی Google Ads ، می توانید مستقیم به بالای SERP ها پرش کرده و تجارت خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید.

نتایج پولی نیز با مجموعه ای از تجزیه و تحلیل ها ارائه می شود که مسیری روشن به CTR ها و تبدیلهای بالاتر ارائه می دهد. و این دانش هنگام بهینه سازی تلاش های سئو شما ارزشمند است.

 


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 628 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی