درحال بارگذاری

بهنیه سازی سایت برای موبایل

تاریخ: یکشنبه, 17 شهریور 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 309 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر


راهکار های سئو برای بهینه سازی سایت در موبایل

 

بهینه سازی موبایل

بهینه سازی موبایل فرایندی است برای اطمینان از بازدیدکنندگانی که از دستگاه های تلفن همراه به سایت شما دسترسی دارند.

بهینه سازی موبایل چیست؟
همه ساله افراد بیشتر و بیشتری وقت خود را صرف دستگاه ها و تبلت های تلفن همراه خود می کنند ، اما بسیاری از وب سایت ها هنوز به گونه ای طراحی نشده اند که اندازه مختلف صفحه نمایش را به خود اختصاص دهند. بهینه سازی موبایل نگاهی به طراحی سایت ، ساختار سایت ، سرعت صفحه و موارد دیگر می دهد تا مطمئن شوید که شما سهواً بازدید کنندگان موبایل را دور نمی کنید.

بهترین راهکارهای سئو موبایل اگر سایت شما از قبل برای موتورهای جستجو بهینه شده است ، فقط چند مورد دیگر وجود دارد که باید هنگام بهینه سازی دستگاه های تلفن همراه و انتقال گوگل به فهرست بندی اول موبایل ، در مورد آنها فکر کنید.

1-سرعت صفحه
به دلیل مشکلات سخت افزاری و نحوه اتصال ، سرعت صفحه حتی برای کاربران تلفن همراه از کاربران دسک تاپ از اهمیت بیشتری برخوردار است. فراتر از بهینه سازی تصاویر ، می خواهید کد را کمینه کنید ، از ذخیره مرورگر استفاده کنید و تغییر مسیرها را کاهش دهید2-.

CSS ، JavaScript-2 یا تصاویر را مسدود نکنید
در قدیم ، برخی از دستگاه های تلفن همراه قادر نبودن از همه این عناصر پشتیبانی کنند ، بنابراین مدیر وب سایت هاهمه این موارد یا یکی از این ها را برای نمایش در صفحات موبایل حذف می کردند. اما در حال حاضر در بیشتر این کار صحیح نیست و Smartphone GoogleBotتوانا هستند بتوانند همان مطالبی را که کاربران انتظار دارند ، مشاهده و دسته بندی کند. پس این موارد را حذف نکنید. این عناصر همچنین برای کمک به Google دردرک وجود یک سایت واکنش گرا یا راه حل متفاوت تلفن همراه بسیار مهم هستند.

 

3-طراحی سایت برای موبایل

قدم اول در طراحی سایت مناسب موبایل آن است که بدانید چه شخصی سایت شما را مشاهده می نماید. کاربران وب سایت های موبایل اشخاصی هستند که زمان کمی دارند و معمولا پشت میز نیستند بنابراین می بایست دسترسی و ظاهر آن به گونه ای طراحی گردد تا کاربر سریع مطلب مورد نظر خود را بیابد.

تفاوت مرور سایت از طریق کامپیوتر و موبایل آن است که کاربری که سایت را از طریق موبایل رویت می نماید ممکن است در حال حرکت باشد.

4-از Flash استفاده نکنید
این افزونه ممکن است در تلفن کاربری شما در دسترس نباشد ، به این معنی که همه سرگرمی ها را از دست می دهند. اگر می خواهید جلوه های ویژه ایجاد کنید ، به جای آن از HTML5 استفاده کنید.

5-از pop-ups استفاده نکنید
سعی در باز و بستن  این موارد بر روی دستگاه تلفن همراه می تواند دشوار و ناامید کننده باشد. این ممکن است به نرخ bounce بالا منجر شود.

6-طراحی متناسب برای انگشت
اگر دکمه های شما خیلی بزرگ ، خیلی کوچک یا در مسیر انگشتی هستند که می خواهند صفحه را به حرکت درآورند ، به این مورد توجه شود که متناسب با سایز هر انگشتی جهت لمس طراحی شود.

7-عناوین و توضیحات متا را بهینه کنید

به یاد داشته باشید وقتی کاربر با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه با فضای صفحه نمایش کمتری کار می کند. برای نمایش بهترین کار خود در SERPS ، در هنگام ایجاد عناوین ، نشانی های اینترنتی و توضیحات متا ، هرچه مختصر باشد امکان بیشتری دارد(بدون اینکه کیفیت اطلاعات را به خطر بیاندازید).

8-از داده های ساختاری Schema.org استفاده کنید
به دلیل فضای محدود صفحه نمایش ، نتیجه جستجوبا کیفیت بیشتراز کمیت نتیج مورد استقبال قرار میگیرد . اطلاعات بیشتر در مورد داده های ساخت یافته Schema.org را بخوانید.

9-برای جستجوی محلی بهینه سازی کنید
اگر تجارت شما عنصر محلی دارد ، به یاد داشته باشید که محتوای تلفن همراه خود را برای جستجوی محلی بهینه کنید. این شامل استاندارد سازی نام ، آدرس و شماره تلفن شما و شامل نام شهر و کشور شما در بالای داده های سایت شما می باشد.

10-پیکربندی سایت موبایل
احتمالاً مهمترین تصمیمی که هنگام راه اندازی یک سایت اتخاذ می کنید ، تصمیم گیری در مورد این است که آیا می خواهید از یک سرویس واکنش گرو پویا یا پیکربندی سایت جداگانه استفاده کنید. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. گوگل طراحیواکنش گر را ترجیح می دهد ، اما تا زمانی که شما به درستی تنظیم کرده باشید ، از هر سه گزینه پشتیبانی می کند.


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 309 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی