تکنیک ها ی سئو کلاه سفید و کلاه سیاه
تکنیک های سئو White Hat
لیستی از 5 تکنیک محبوب سئو کلاه سفید در زیر آورده شده است:
1) مطالب خوب
یک محتوای خوب و نوشتاری منحصر به فرد باعث می شود وب سایت شما برای موتورهای جستجوگر و بازدید کنندگان قابل اعتماد تر و با ارزش تر به نظر برسد. این وب سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه می کند و به شما کمک می کند رتبه برتر در لیست موتورهای جستجو را بدست آورید زیرا موتورهای جستجو مناسب ترین وب سایت ها را برای کاربران نهایی نمایش می دهند.
2) استفاده صحیح از عنوان ، کلمات کلیدی و متاتگ
اطلاعات موجود در کد HTML به Metadata معروف است. که در سایت برای اهداف طبقه بندی و فهرست بندی ارائه می شود. بنابراین ، عنوان مناسب ، کلمه کلیدی و متاتاگ باید در داده ها گنجانیده شود.
3) سهولت در پیمایش
موتورهای جستجو همچنین ضمن ارزیابی سودمندی یک سایت ، سهولت پیمایش را در نظر می گیرند ، بنابراین از پیوندهای نامربوط خودداری کنید و از لینکهای قابل تشخیص جهانی استفاده کنید. این نه تنها برای کاربران بلکه برای کسانی که وبسایت را ایندکس می کنند مهم است.
4) عملکرد سایت
عملکرد سایت و صفحه یکی دیگر از عواملی است که موتورهای جستجو برای ارزیابی سایتها در نظر گرفته اند. سایتها یا صفحاتی که در دسترس نیستند توسط ربات های موتورهای جستجوگر فهرست بندی نمی شوند. یک هفته یا حتی یک روز غیر فعال بودن سایت یا صفحات می تواند بر ترافیک سایت تأثیر منفی بگذارد. بنابراین ، مطمئن شوید که سایت شما سریع بارگیری می شود و همیشه در دسترس است.
5)لینک ورودی با کیفیت
سایت باید دارای لینک های ورودی با کیفیت باشند زیرا موتورهای جستجو به طور مرتب لینک ها را برای ارتباط با آنها ارزیابی می کنند. اگر سایتی دارای لینک های نامربوط باشد ، توسط موتور جستجو جریمه می شود.
تکنیک های سئو Black Hat
1) تکرار کلمات کلیدی
موتور جستجو کلمات کلیدی و عبارات کلیدی موجود در صفحات وب را برای نمایه سازی وب سایت ها تجزیه و تحلیل می کند. برای بهره برداری از این ویژگی موتور جستجو ، برخی از متخصصان سئو تراکم کلمات(به معنی تکرار یک لمه یا عبارت خاص در یک متن نسبت به دیگر کلمات) کلیدی را افزایش می دهند تا رتبه بالاتری کسب کنند که یک تکنیکسئو کلاه سیاه محسوب می شود. تراکم کلمات کلیدی بین دو تا چهار درصد بهینه در نظر گرفته می شود ، افزایش تراکم کلمات کلیدی فراتر از آن باعث تحریک خوانندگان سایت می شود بر رتبه سایت تأثیر بگذارد.
2-پنهان کردن (cloaking)
این به کد نویسی صفحات وب اشاره می کند به گونه ای که موتورهای جستجو مجموعه ای از مطالب و متن ها را مشاهده می کنند و بازدید کنندگان مجموعه دیگری از محتوا را مشاهده می کنند.
3) متن پنهان
متنی که موتورهای جستجو می توانند مشاهده کنند اما خوانندگان نمی توانند ببیند این تکنیک برای ترکیب کلمات کلیدی بی ربط و مخفی کردن متن یا لینک ها به منظور افزایش تراکم کلمات کلیدی یا بهبود ساختار لینک داخلی استفاده می شود. برخی از راه های پنهان کردن متن عبارتند از: تنظیم اندازه قلم در صفر ، استفاده از CSS برای تنظیم متن بر روی صفحه نمایش ، ایجاد متن سفید بر روی زمینه سفید و غیره.
4) صفحات پرش
صفحات مکتوب ضعیف که غنی از کلمات کلیدی هستند اما حاوی اطلاعات مربوطه نیستند و دارای لینک های هدایت کاربران به صفحه غیرمرتبط متمرکز می باشند ، صفحات پل یا پرش گفته می شوند. این صفحات توسط متخصصان سئو کلاه سیاه استفاده می شود تا از ترافیک کاربران به سایت های غیر مرتبط استفاده کنند.
5) نوشتن مججد مقاله
این کار برای بازنویسی یک مقاله واحد برای تولید نسخه های مختلف آن به گونه ای است که به نظر می رسد هر نسخه به عنوان مقاله جدید باشد. محتوای چنین مقالات تکراری ، ضعیف است و برای بازدید کنندگان ارزش کمی دارد. در این تکنیک ، چنین مقالاتی بطور مرتب بارگذاری می شود تا توهم مقالات تازه به وجود آید.
6) محتوای تکراری
محتوای کپی شده از یک وب سایت برای انتشار آن در وب سایت دیگری به عنوان محتوای اصلی محتوای تکراری شناخته می شود. این روش کلاه سیاه به عنوان سرقت ادبی شناخته می شود.