درحال بارگذاری

نگاهی تازه به یک مفهوم و ایده ی قدیمی

تاریخ: پنجشنبه, 14 شهریور 1398

نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 569 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری


با الهام برداری از هنر مجسمه ساز امریکایی ریچارد سررا (Richard Serra) معبدی (یا کلیسای) کوچک به شکل مینیمالیسم و بی نظیری طراحی شده است تا بازدیدکننده گان از مذهب ، عقیده و پیروان هر آیینی از بازدید آن لذت ببرند. در این طراحی شما با یک منظره ی غافلگیر کننده در دل یک دشت و طبیعت باز روبه رو می شوید. درست است این بنا در یک دشت طبیعی و باز در وووودینا (Vojvodina) واقع در شمال صربستان قرار دارد. یک بنای اقفی و زیبا و در عین حال ساده که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند! این بنا از صفحه که به شکل مثلثی روی هم قرار گرفته اند ، که باعث ایجاد یک سقف مثلثی نیز شده اند تشکیل شده است. رویه این ورقه ها از استیل است و فضای بین این ورقه ها به شکل خالی طراحی شده است و فضای درونی آن با نور به شکل جذابی در آمده است. در دل این بنا یک مسیر ساده و جذاب قرار دارد که از یک سمت وارد بنا می شود و خروجی آن در ارتفاع بالاتری قرار می گیرد تا شما را به آسمان نزدیک تر کند.

این مکان با طراحی نورانی زیبا در درون خود نکانی بسیار آرام و دل نشین برای مراقبه کردن است. مراقبه در قسمت انتهای مسیر که ارتفاعی بالاتر از زمین دارد حسی سرشار از آرامش و عرفانی را برای بازدید کننده ها خواهد داشت. به راستی که طراح این بنا از سادگی و استفاده از دیواره های ساف و روی هم قرار گرفته آن هم در دل طبیعت و دشتی وسیع یک طراحی به نظیر را انجام داده است.

نام طراخ به لاتین: Predrag Vujanovic

در زیز می توانید برخی از تصاویر این بنای زیبا و خاص را مشاهده کنید.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 569 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی