کلمات کلیدی- مهمترین مورد در سئو
کلمات کلیدی مهمترین عنصر سئو برای هر موتور جستجو هستند ، کلمات کلیدی همان چیزی هستند که رشته های جستجو با آنها مطابقت دارند. بنابراین اولین و اساسی ترین گام برای یک کمپین موفق SEO ،انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی است. اگر در این ا قدم شکست بخورید ، مسیر پیش رو بسیار پر پیچ و خم است و به احتمال زیاد فقط وقت و هزینه خود را هدر خواهید داد. روش های بسیاری برای تعیین اینکه کدام کلمات کلیدی برای بهینه سازی مناسب وجود دارد و معمولاً لیست نهایی آنها پس از تجزیه و تحلیل دقیق از آنچه جمعیت آنلاین جستجو می کند ، ساخته شده است ، کدام کلمات کلیدی رقبا را انتخاب می کنند و مهمتر از همه - کلمات کلیدی که شما احساس می کنید سایت تان را به بهترین وجه توصیف کند ، کدام است.
1.انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی
وقتی وب با سایت های زیادی با کلمات کلیدی مد نظر شما پر شده است ، دستیابی به رتبه های برترباثبات برای یک رشته جستجو با یک کلمه غیر ممکن است. دستیابی به رتبه های برتر برای رشته های جستجوی دو کلمه یا سه کلمه یک هدف واقع بینانه تر است.
به عنوان مثال ، اگر سایتی در مورد سگها دارید ، با کلمه کلیدی "سگ" یا "سگها " سعی در بهینه سازی این سایتکار درستی نیست . درعوض می توانید کلمات کلیدی مانند "آموزش پیروی از سگ" ، "نژادهای کوچک سگ" ، "غذای سگ خانگی" ، "دستور العمل های غذای سگ" و...را امتحان کنید و و روی این کلمات تمرکز کنید. موفقیت برای یک یا دو کلمه کلیدی بسیار محبوب بسیار دشوار است و اغلب ارزش آن را ندارد.، بهتر است روی کلمات کلیدی کم رقابتی تمرکز کنید.
اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که کلمات کلیدی استفاده کنید که محتوای وب سایت شما را توصیف کند. در حالت ایده آل ، شما کاربران خود را به خوبی می شناسید و می توانید به درستی حدس بزنید که چه رشته های جستجو را احتمالاً برای جستجوی محتوای وبسایت استفاده می کنند. لیست اولیه کلمات کلیدی را پیدا کنید. لیست اولیه کلمات کلیدی خود را با استفاده از ابزار پیشنهادی کلمه کلیدی Google اجرا کنید ، د رنتیجه یک لیست مرتبط با کلمات کلیدی را دریافت می کنید و یک لیست کوتاه از دو کلمه کلیدی را منتشر می کنید که به نظر معتبر هستند و از حجم جستجوی جهانی، مناسب هستند.
هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای بهینه سازی ، لازم است نه تنها تعداد ماهانه مورد انتظار جستجوها بلکه ارتباط این کلمات کلیدی وب سایت خود را در نظر بگیرید. اگرچه کلمات کلیدی ضعیف از جستجوهای کمتری برخوردارند اما از کلمات کلیدی عمومی با ارزش تر هستند زیرا کاربران علاقه بیشتری به پیشنهادات شما دارند.
وقتی تعداد بازدیدهای ماهانه را در هر ماه مشاهده می کنید ، بازدیدهای منحصر به فرد متناسب با موضوع سایت خود را در نظر بگیرید.
2-تراکم کلمات کلیدی
بعد ازانتخاب کلمات کلیدی که سایت شما را توصیف می کند و ظاهرا مورد علاقه کاربران شما است ، قدم بعدی این است که سایت خود را غنی از کلمات کلیدی کنید و از تراکم کلمات کلیدی خوبی برایموضوعات مورد نظر خود استفاده کنید. تراکم کلمات کلیدی گرچه دیگر فاکتور مهمی در SEO نیست ،ولی یک اندازه گیری متداول از اهمیت این صفحه است. به طور کلی ، پیشنهاد این است که هرچه تراکم کلمه کلیدی بالاتر باشد ، رشته جستجو مربوط به یک صفحه بیشتر است. چگالی توصیه شده برای 2یا 3کلمات 7-3٪ و برای کلمات کلیدی جزئی 2-1٪ است.
اگرچه هیچ قوانین سختگیرانه ای وجود ندارد ، سعی کنید تعداد معقول کلمات کلیدی را بهینه کنید - 5 یا 10 کلمه خوب است. اگر سعی دارید لیستی از 300 کلمه کلیدی را بهینه کنید ،متوجه خواهید شد که داشتن چگالی کلمات کلیدی مناسب برای بیش از چند کلمه کلیدی ، بدون ایجاد متن مصنوعی ومملو از کلمات کلیدی ممکن نیست. و از همه بدتر ، مجازات های شدید (از جمله ممنوعیت موتور جستجو) برای پر کردن کلمات کلیدی وجود دارد ، زیرا این یک عمل غیر اخلاقی به حساب می آید که سعی در دستکاری نتایج جستجو دارد.
3.مکان های خاص کلمات کلیدی
کلمات کلیدی نه تنها از لحاظ کمیت بلکه از نظر کیفیت نیز بسیار مهم هستند - یعنی اگر در عنوان صفحه ، headings ، پاراگراف های اول ، کلمات کلیدی بیشتری دارید - این تعداد بیشتر به حساب مِاید تا اینکه همین تعداد کلمات کلیدی در پایین صفحه باشد. دلیل این امر اینست که URL (و خصوصاً نام دامنه) ، نام پرونده ها و نامهای فهرست ، عنوان صفحه ، عناوین قسمتهای جداگانه از متن معمولی موجود در صفحه مهمتر هستند و بنابراین، اگر تراکم کلمات کلید یکسان باشند همه برابر هستن اما کلمات کلیدی که در URL دارید ، این باعث می شود رتبه شما به طرز باورنکردنی افزایش یابد ، به خصوص با یاهو!
الف) کلمات کلیدی در URL ها و نام پرونده ها
نام دامنه و کل URL سایت حر فای زیادی درباره موضوع وبسایت می گوید. پیش فرض این است که اگر سایت شما مربوط به سگ ها باشد ، به عنوان بخشی از نام دامنه خود "سگ" ، "سگها " یا "توله سگ" خواهید داشت. به عنوان مثال ، اگر سایت شما بیشتر مربوط به پرورش سگ ها است ، بهتر است سایت سگ خود را "dog-adopt.net" نامگذاری کنید تا "Animal-care.org" ، زیرا در حالت اول شما در URL دو کلمه کلیدی عمده دارید. ، در حالی که در مورد دوم بیش از یک کلمه کلیدی جزئی بالقوه ندارید.
هنگام انتخاب نام دامنه های غنی از کلمات کلیدی ، حریص نشوید. در حالی که از نظر سئو بهتر است 5 کلمه کلیدی در URL داشته باشید ،اگر بیشتر باشد حفظ کردن URL چقدر طولانی و دشوار خواهد بود. بنابراین باید تعادل بین کلمات کلیدی موجود در URL و نام دامنه سایت باشد ، که می گوید بیش از 3 کلمه در URLمجاز نیست.
ب) کلمات کلیدی در عناوین صفحه
عنوان صفحه مکان ویژه دیگری است زیرا محتوای تگ <title> معمولاً در بیشتر موتورهای جستجو (از جمله Google) نمایش داده می شود. در حالی که نوشتن چیزی در برچسب <title> بر اساس مشخصات HTML الزامی نیست (یعنی می توانید آن را خالی بگذارید و نوار عنوان مرورگر "Document Untitled" یا مشابه آن را بخواند) ، برای اهداف SEO ممکن است شما نخواهید. برچسب <title> را خالی بگذارید. در عوض ، بهتر است عنوان صفحه را در آن بنویسید.
ج) کلمات کلیدی در عناوین(headings)
به طور معمول عناوین پاراگرافهای مرتبط به زیر موضوعات جدا می کند و از منظر ادبی ممکن است بی نظیر باشد که عنوانی را بعد از هر پاراگراف دیگر داشته باشید بیهوده و بی معنی باشد اما از نظر سئو بسیار خوب است که عنوانهای زیادی در صفحه داشته باشید ، به ویژه اگر در آنها کلمات کلیدی آنها دارید.
محدودیتی برای طول تکنیکی محتویات تگ های <h1> ، <h2> ، <h3> ، ... <hn> وجود ندارد اما عقل سلیم می گوید که عناوین بیش از حد طولانی برای خوانایی صفحه بد است. بنابراین ، مانند URL ها ، باید با طول سرفصل ها معقولانه باشید. مسئله دیگری که باید در نظر بگیرید نحوه نمایش این عنوان است. اگر عنوان 1 (<h1>) باشد ، به طور کلی این به معنی اندازه فونت بزرگتر است و در این حالت توصیه می شود کمتر از 8-7 کلمه در عنوان وجود داشته باشد ، در غیر این صورت ممکن است در 2 یا 3 خط پخش شود ، که خوب نیست. واز کار جلوگیری کنید.