درحال بارگذاری

نحوه ایجاد بک لینک برای سئو

تاریخ: جمعه, 08 شهریور 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 331 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر


بک لینک - یکی دیگر از موارد مهم SEO

بک لینک چیست؟

به تعبیر غیرمستقیم ، دو نوع لینک وجود دارد: ورودی و خروجی. لینک های خروجی از سایت شما شروع می شود و به یک سایت خارجی منتهی می شود ، در حالی که لینک های ورودی یا بک لینک ، از یک سایت خارجی به سایت شما هدایت می شوند . به عنوان مثال، اگر cnn.com به yourdomain.com لینک دارد ،لینک  از cnn.com یک backlink (ورودی) برای yourdomain.com است ، با این حال این لینک ،یک لینک خروجی از منظر cnn.com است. بک لینک ها یکی از اصلی ترین بنا بهینه سازی موتور جستجوگر (SEO) هستند.

چرا لینک ها مهم هستند

تعداد بک لینک ها نشانه محبوبیت یا اهمیت وب سایت است. بک لینک برای سئو مهم است زیرا برخی موتورهای جستجوگر مانند گوگل ، اعتبار بیشتری به وب سایت هایی می دهند که تعداد زیادی بک لینک با کیفیت دارند و این نوع  صفحات وب را در صفحات نتایج، دارای اهمیت بیشتری برای جستجوی جستجو می دانند.

بنابراین ، وقتی موتورهای جستجوگر ارتباط یک سایت با یک کلمه کلیدی را محاسبه می کنند ، آنها نه تنها تعداد بک لینک های مربوط به آن سایت را در نظر می گیرند بلکه کیفیت آنها را نیز در نظر می گیرند.یک موتور جستجو  برای تعیین کیفیت ، محتوای سایت ها را در نظر می گیرد. هنگامی که بک لینک به سایت شما از سایت های دیگر لینک دهی می شود ، و آن سایت ها دارای محتوای مرتبط با سایت شما هستند ، این بک لینک ها برای سایت شما بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. اگر بک لینک از سایت هایی با محتوای نامربوط یافت لینک دهی  شود ، اهمیت کمتری دارند. هرچه ارتباط بک لینک ها بیشتر باشد ، کیفیت آنها بیشتر می شود.

به عنوان مثال ، اگر یک وب مستر، وب سایتی  در مورد چگونگی نجات سگ های بی خانمان را داشته باشد و از وب سایت دیگری در مورد سگ ها بک لینک دریافت کند ، در این صورت این امر در ارزیابی موتور جستجوگر مهمتر ازدریافت  لینکی از یک سایت در مورد مسابقات اتومبیلرانی است. بنابراین ، هرچه ارتباط سایتی که به وب سایت شما وصل می شود ، بالاتر باشد ، کیفیت بک لینک بهتر خواهد بود.

موتورهای جستجو می خواهند وب سایت ها دارای سطح برابری باشند و به دنبال لینک های طبیعی باشند که به مرور زمان ساخته می شوند. در حالی که اصلاح صفحات وب تان  نسبتاً آسان است تا آنها را برای  سئواماده تر کنید ، اما تأثیرگذاری بر وب سایت های دیگر و لینک  دادن آنها به وب سایت شما برای شما بسیار سخت تر است. این یکی از  دلایلی است که موتورهای جستجو بک لینکها را عامل بسیار مهمی می دانند. علاوه بر این ، معیارهای موتور جستجو برای کیفیت بک لینک ها حتی سخت تر شده است، وب مسترهایی که در تلاش اند با تکنیک های فریبنده به این بک لینک های دست پیدا کنند،از جمله این تکنیک ها  لینک های پنهان، یا صفحات خودکار  ایجاد شده  که تنها هدف آنها تهیه بک لینک به وب سایت هاست. به این صفحات پروش گاه لینک گفته می شوند  این صفحات نه تنها از موتورهای جستجو آنها نادیده گرفته می شوند بلکه لینکی دهی به چنین صفحاتی (پروشگاه لینک )  می تواند سایت شما را به طور کامل ممنوع کند.

متن Anchor

وقتی یک لینک  یک کلمه کلیدی را در متن hyperlink پیوند می دهد، ما این متن Anchorرا  می نامیم. لینک متن Anchor  ممکن است یکی از قدرتمندترین منابعی باشد که مدیر وب سایت در اختیار دارد. بک لینک از وب سایت های متعدد با متن Anchor ''سگ های بی خانمان" به وب سایت شما کمک می کند تا برای کلمه کلیدی "سگ های بی خانمان " رتبه بالاتری داشته باشد. استفاده از کلمه کلیدی مناسب یک روش عالی برای استفاده ازیک  hyperlink در مقابل لینک هایی  با کلماتی مانند "اینجا را کلیک کنید" که به وب سایت شما مربوط نمی شوند ، می باشد. "ابزار تجزیه و تحلیل متن Anchor بک لینک ابزاری است که به شما در یافتن بک لینک ها و متنی که برای پیوند به وب سایت خود استفاده می کنید ، کمک کند. اگر می دانید که سایت شما به وب سایت دیگریلینک شده است، اما متن Anchor به درستی مورد استفاده قرار نمی گیرد ، باید از وب سایت ها درخواست کنید که متنAnchorرا به چیزی تغییر دهد که شامل کلمات کلیدی مرتبط است. این همچنین موجب افزایش رتبه شما می شود.

راه های ایجاد بک لینک

حتی اگر تعداد زیادی بک لینک  به روش طبیعی به سایت شما  متصل شوند ، لینک های با کیفیت بیشتر همیشه مورد استقبال قرار می گیرند.

1-ابزار Backlink Builder

وقتی کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد می کنید ، ابزار Backlink Builder لیستی از سایت های مرتبط را که از آنجا که می توانید برخی از بک لینک ها رادریافت کنید به شما می دهد.

2-لیست دایرکتوری ها

اگر در مورد وجود وبسایت خود جدی هستید ، لیست کردن در فهرست هایی مانند DMOZ ، Yahoo و Jasmin یک کارضروری است ، نه تنها به این دلیل که این راهی برای بدست آوردن برخی از لینک های با کیفیت به صورت رایگان است ، بلکه به این دلیل است که به راحتی توسط هم موتور های جستوجو و هم بازدیدگنندگان بالقوه مورد توجه قرار می گیرید. به طور کلی گنجاندن در دایرکتوری های جستجو رایگان است اما نقطه ضعف این است که گاهی اوقات شما باید چند ماه صبر کنید تا در دسته بندی های مورد نظر خود قرار بگیرید.

3-دایرکتوری مقاله و انجمن ها

به طور کلی موتورهای جستجوگر انجمن ها را فهرست می کنند ، بنابراین ارسال در انجمن ها و وبلاگ ها نیز راهی برای بدست آوردن لینک های با کیفیت با متنanchor  مورد نظر شماست. اگر انجمن یا وبلاگ مورد با معتبر است ، بک لینک می تواند با ارزش باشد. با این حال ، در بعضی موارد مدیر انجمن یا وبلاگ می تواند  پست، مقاله ،نظرات شما را ویرایش کند ، یا حتی اگر در سطح در تالار گفتمان یا وبلاگ نباشد ، آن را حذف کنید. همچنین ، بعضی اوقات مدیران مجاز نیستند به پست ها لینک دهی کنند ، مگر اینکه موارد مرتبط باشند. در بعضی موارد نادر (که بیشتر از یک قاعده مستثنی است) ، صاحب یک انجمن یا یک وبلاگ موتورهای جستجو را از فهرست بندی این امر ممنوع کرده و در این حالت ارسال لینک به اینترنت بی معنی است.

4- RSS Feeds

شما می توانید فیدهای RSS را به صورت رایگان به سایت های علاقه مند ارائه دهید ، هنگامی که سایت دیگر فید RSS شما را منتشر کرد ، شما یک بک لینک به سایت خود  و بازدید کنندگان بالقوه زیادی دسترسی خواهید داشت، کسانی  که برای اطلاعات بیشتر در مورد عنوان و چکیده ای که در سایت دیگر می خوانند به سایت شما خواهند آمد.

 

5-اطلاعیه ها و مطالب مطبوعاتی

اگرچه این روش برای ساخت بک لینک به طور روزمره  سخت است ، اما رویکردی است که اگر به درستی انجام شود ، نتایج خوبی به دست می دهد. سایتهای بسیاری وجود دارند که اطلاعیه های خبری و مطبوعات را بصورت رایگان یا با هزینه اندک منتشر می کنند. انتشار مطبوعات نوشته شده  در مورد یک رویداد مهم می تواند بازدید کننده های زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد و بک لینک هایی  را از یک سایت معتبر به وبسایت شما هدایت کند .نکته دشوار این است که اگر هیچ چیز جالب توجهی نداشته باشید نمی توانید مطبوعات را منتشر کنید. به همین دلیل است که می گوییم اطلاعیه ها و انتشارات مطبوعاتی وسیله مناسبی  برای ساخت بک لینک نیستند.

لینک گذارهایی که باید از آنها جلوگیری شود

در این چند ماه گذشته در مورد لینک دوجانبه بحث های زیادی وجود دارد. درگذشته ،در  به روزرسانی قبلی گوگل ، فیلتر  لینک های  دوجانبه یکی از اهداف  موتور جستجو بود. بسیاری از وب مسترها برای افزایش رتبه سایت خود در مورد لینک دوجانبه وافق کرده بودند. در یک تبادل لینک ، یک مدیر وب سایت لینکی  را در وب سایت خود قرار می دهد که به یک وب سایت دیگر اشاره دارد و بالعکس. بسیاری از این لینک ها صرفاً مرتبط نبودند . بنابراین ، در حالی که بک لینک های بی ربط نادیده گرفته می شوند ، لینک های خارجی  همچنان شمارش می شوند و امتیاز مرتبط بودن بسیاری  از وب سایت ها را باهم  بالا میبرند. این باعث شد بسیاری از وب سایت های بزرگ نقشه Google را کنار بگذارند.

یک حق ثبت اختراع گوگل در کارها وجود دارد که نه تنها به محبوبیت سایتهای مرتبط با آن می پردازد بلکه همچنین  قابلیت اعتماد  یک سایت را  بررسی میکند.

بسیاری از وب مسترها بیش از یک وب سایت دارند. بعضی اوقات این وب سایتها مرتبط هستند ، گاهی اوقات اینگونه نیستند. باید مراقب باشید که چندین وب سایت را در یک IP متصل کنید. اگر شما صاحب هفت وب سایت مرتبط هستید ، پس  یک لینک به هر یک از این وب سایت ها در یک صفحه می تواند به شما صدمه بزند ، زیرا ممکن است برای  موتور جستجو شبیه به هم باشند. بسیاری از وب مسترها سعی کرده اند لینک های بک لینک را از این طریق دستکاری کنند. و لینک دهی  زیادی به سایتهایی که دارای همان آدرس IP هستند ،  بدهند به این کار بمب گذاری بک لینک می گویند.

یک چیز مسلم است ، سایت های باهم لینک شده  از نظر موتور جستجو به شما کمک نمی کنند. تنها دلیلی که ممکن است بخواهید در وهله اول با یکدیگر(با وبسایت های دیگر) ارتباط برقرار کنید ، این است که منابع بیشتری برای بازدید کنندگان فراهم کنید. در این حالت ، بدلیل لینک دادن به وب سایت های دیگر ، بازدید کنندگان مناسب نخواهد بود ، اما سعی کنید بسیاری از موارد مربوط به لینک دهی به همان آدرس IP را به حداقل ممکن نگاه دارید.


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 331 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی