سئو تکنیکال چیست؟
سئو تکنیکال به بهینه سازی وب سایت و سرور اشاره دارد که به عنکبوت موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را به طور فهرست بندی کنند.
چک لیست SEO تکنیکال
موتورهای جستجو در نتایج جستجو به وب سایتهایی که مشخصات فنی خاصی را دارند، راحل قطعی را نشان میدهند - به عنوان مثال اتصال ایمن ، طراحی تعاملی یا زمان بارگذاری سریع ، - و سئوتکنیکال کارهایی است که برای اطمینان از بهبود وب سایت باید انجام می شود.
در زیر یک چک لیست از گامهای مهمی برای اطمینان از کارایی موثر SEOتکنیکال ارائه شده است . با رعایت این دستورالعمل ها ، اطمینان حاصل مشود که امنیت و ساختار یک سایت، با انتظار الگوریتم های موتور جستجومطابقت دارد و براساس آن در نتایج جستجو متمایز می شود .
1.از SSL استفاده کنید
.Secure Sockets Layer - SSL - یک فناوری امنیتی است که یک لینک رمزگذاری شده بین یک سرور وب و یک مرورگر ایجاد می کند. می توان سایتی را با استفاده از SSL نسبتاً آسان مشاهد کرد: URL وب سایت به جای "http: //." با "https: //" شروع می شود.
در سال 2014 ، گوگل اعلام كرد كه می خواهند "HTTPS را در همه جا" مشاهده كنند ، و به وب سایتهای امن HTTPS در نتایج جستجو نسبت به وب سایت های بی امنیت ترجیح دهند.
بنابراین ، امنیت یک سایت منطقی است - این کار را می توان با نصب یک گواهی SSL در وب سایت انجام داد.
2.اطمینان حاصل کنید که سایت شما سازگار با تلفن همراه است.
طراحی یک وب سایت "واکنش پذیر" به طور خودکار تنظیم میشود تا بتوان در هر دستگاه به راحتی باز و نمایش داده شود.
گوگل در مورد این واقعیت که داشتن یک سایت واکنشی ، برای الگوریتم های گوگل مزیتی مهمی در رتبه بندی محسوب می شود ، و با معرفی رویکرد gogle's 'mobile first برای فهرست سازی محتوا ، اکنون یک وب سایت واکنشی از همیشه مهمتر است.
بنابراین منطقی است تا اطمینان حاصل شود که یک وب سایت کاملاً واکنشی بوده و به بهترین شکل ممکن برای کاربران موبایل ، تبلت یا دسک تاپ نمایش داده خواهد شد.
3.سرعت سایت خود را بالا ببرید.
موتورهای جستجو سایتهایی را که سریع بارگذاری می شوند ترجیح می دهند: سرعت صفحه به عنوان عاملی مهم در رتبه بندی در نظر گرفته می شود.
چندین روش برای سرعت بخشیدن بک سایت وجود دارد:
محتوای تکراری می تواند برای کاربران و الگوریتم های موتور جستجو گیج کننده باشد . محتوای تکراری متواند برای دستکاری در رتبه بندی جستجو یا به دست آوردن ترافیک بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
در نتیجه ، موتورهای جستجوگر علاقه ای به این امر ندارند و Google و Bing به وب مسترها توصیه می کنند هرگونه محتوای تکراری را که پیدا می کنند و درصدد رفع آن برایند.
رفع مشکلات مسائل مربوط به مطالب تکراری توسط:
5- یک نقشه سایت XML ایجاد کنید.
نقشه سایت (sitmap) فایل XML است که موتورهای جستجو را راهنمایی می کند در ککترین زمان ساختار وقسمت ها و صفحات یک سایتها را بررسی و شناسایی کنند. نقشهی سایت همچنین فهرست صفحات یک سایت را در بر میگیرد .همچنین در صورت بروز رسانی صفحات یک وبسایت نقشه سایت سریعا بروز رسانی ها را به موتور های جستوجو اعلام می کند.
همچنین نقشه سایت شامل اطلاعات مفیدی در مورد هر صفحه در سایت می باشد ، از جمله
وقتی آخرین صفحه تغییر یافت؛
چه اولویتی در سایت شما دارد؛
هر چند وقت یکبار به روز می شود.
در BigCommerce ، XML بطور خودکار ایجاد می شود. اگر از سیستم عامل دیگری استفاده می کنید ، ممکن است نیاز به استفاده از یک نقشه سایت برای ساختن آن داشته باشید.
6.فعال کردن AMP را در نظر بگیرید.
AMP یک پروژه پشتیبانی شده توسط Google است که هدف آن تسریع در تحویل محتوا در دستگاه های تلفن همراه از طریق استفاده از کد ویژه ای به نام AMP HTML است.
هنگام طراحی یک سایت این نکته را باید مد نظر داشت که صفحات وبسایت با ورژن موبایلی نیز مطابقت داشته باشد و در کم ترین زمان در هر موبایلی بارگیری شود که عمدتا به آن واکنش گرایی یا انعطاف پذیری یک سایت گفته می شود.
از آنجا که AMP ها موجب بارگیری بسیار سریع می شوند ، نسخه های AMP صفحات به احتمال زیاد توسط کاربران شما خوانده می شوند و به اشتراک گذاشته می شوند ، افزایش زمان ساکن شدن و تعداد بک لینک هایی که به محتوای شما اشاره می کنند - همه چیزهای خوب از دیدگاه سئو می باشند. علاوه بر این ، Google گاهی اوقات در نتایج جستجو ، صفحات AMP را برجسته می کند تا یک جستجوی یا کشف مهم را به نشان دهد.
7.نشانه گذاری داده های ساخت یافته را به وب سایت خود اضافه کنید.
نشانه گذاری داده های ساختاری کدی است که شما به وب سایت خود اضافه می کنید تا موتورهای جستجو مطالب موجود وبسایت را بهتر درک کنند . این داده ها می توانند به موتورهای جستجوگر کمک کنند تا سایت شما به طور مؤثر ایندکس کنند و نتایج مرتبط تری ارائه دهند.
علاوه بر این ، داده های ساخت یافته ، نتایج جستجو را ارتقا می بخشند - برای مثال ، می توانید از داده های ساختار یافته شده در بررسی قیمت محصولات یا بازبینی اطلاعات با استفاده از درتبه بندی ستاره ای استفاده کنید.
از آنجا که داده های ساختار یافته از نظر بصری جذاب تر هستند و اطلاعات فوری را برای جستجوگرها برجسته می کنند ، این نتایج پیشرفته می تواند نرخ کلیک(CTR) سایت را بهبود بخشد و باعث ایجاد ترافیک اضافی به سایت شود.
8.سایت خود را با کنسول جستجوی گوگل و ابزارهای Bing Webmaster ثبت کنید.
کنسول جستجوی Google و Bing Webmaster Tools به ترتیب ابزارهای رایگان Google و Microsoft هستند که به شما امکان می دهند وب سایت خود را برای فهرست بندی به موتورهای جستجو ارسال کنید.
هنگامی که آماده راه اندازی وب سایت هستید ، باید نقشه سایت XML (فوق را ببینید) را به هر دو کنسول جستجوی Google و Webmaster Tools ارسال کنید تا ربات های خزنده بتوانند سایت جدید را شناسایی و شروع به نمایش نتایج حاصل از آن در نتایج جستجو کنند.
این سرویس ها همچنین به شما امکان می دهند تا عملکرد کلی سایت خود را از موتور جستجوگر داشته باشید - سایر کارهایی که می توانید با این ابزارها انجام دهید شامل موارد زیر است: