بهینه سازی تصاویر در سئو
آیا می خواهید بدانید که چگونه تصاویر را برای سئو نامگذاری کنید؟
نامگذاری تصاویر برای SEO باعث بهبود رتبه موتور جستجو و ترافیک وب سایت شما می شود !
این کار بسیار اسان است و به معنای واقعی کلمه فقط چند ثانیه طول می کشد.
در این مقاله بهینه سازی تصاویر برای موتور های جستوجو را به شما اموزش می دهیم.
چرا تصاویر در سئو مهم اند؟
ذکر این نکته بسیار مهم است که تصاویر موجود در وبلاگ ها یا سایت ها نیز برای سئوی آنها مزایای زیادی را خواهند داشت.
از جمله مزایای وجود تصاویر در صفحات وب:
نحوه نامگذاری تصاویر برای SEO
از آنجا که اصول SEO خود را می دانید ، در حال حاضر از بهترین کلمات کلیدی خود در عنوان و نشانی اینترنتی استفاده می کنید ،
بنابراین نام های تصویر خود را کپی و جای گذاری کنید!
مطمئن باشید کلمات کلیدی و تصویر با هم کار می کنند: تصویر باید توسط عبارت کلمه کلیدی شما توصیف شود.
همانطور که گوگل می گوید:
برای افزایش دید محتوای تصاویر خود در Google ، با ارائه یک تجربه کاربری عالی روی کاربر متمرکز شوید: صفحات را در درجه اول برای کاربران قرار دهید ، نه برای موتورهای جستجو. اطمینان حاصل کنید که محتوای تصویری شما به موضوع صفحه مربوط است.
مراحل بهینه سازی تصاویر
مرحله اول: URL صفحه خود را برای کلمه کلیدی تان بهینه کنید
معمولاً گاهی اوقات یک عبارت جستجو را، می توانید در 2 اصطلاح مرتبط با هم استفاده کنید که این کار نیازمند زیرکی خود می باشد.
پست زیر کلمات کلیدی اصلی نحوه نامگذاری تصاویر برای جستجوگرها و تصاویر seo ارا نشان می دهد . در این پست URL ویرایش شده به صورت زیر است چگونه - نام-تصاویر-سئو، است(how-to-name-images–seo)
در هر صورت هیچ نگرانی وجود ندارد ، همیشه می توانید برای کلمات کلیدی که به طور خاص در URL شما وجود ندارند رتبه بندی کنید. بنابراین کلمات کلیدی را متراکم نکنید! به مثال زیر توجه کنید. .مورد اول از لحاظ بهینه سازی صحیح است.
1-how-to-name-images–seo
NOT
2-how-to-name-images–seo-image-optimization-search-images-optimization
مرحله دوم: عت URL کلمه کلیدی/عبارت ویرایش شده خود را کپی کنید
اکنون آن عبارت را بگذارید ،از جمله خط اتصال(-) ، هنگام ذخیره (یا تغییر نام) تصویری که برای پست وبلاگ خود بارگذاری خواهید کرد.
اگر از بیش از یک تصویر استفاده می کنید ، می توانید آنها را با شماره های -1 ، -2 و غیره در پایان اضافه کنید.
اگر فقط برای یک پست 2 تصویر داشته باشید ، می توانید آنها را به نام های " keyword-phrase-FB " و " keyword-phrase-PIN " نامگذاری کنید.
اما چه موقع فقط در یک صفحه وب فقط 2 تصویر دارم؟!؟
تصاویری بهترند که هر تصویر را با یک عبارت کلیدی مرتبط با آن تصویر خاص مرتبط کنید.
how-to-name-images–seo-step1
image-optimization-tip1
optimize-images-seo
seo-friendly-image-example1
And so on.
نکته: برای ذخیره فایل تصویری با نام صحیح خود ، به مرحله 3 در زیر مراجعه کنید.
مرحله سوم: عبارت کلمه کلیدی را از عنوان پست وبلاگ خود کپی کنید.
تصویر خود را بارگذاری کرده و در صورت لزوم عبارت کلمه کلیدی را به عنوان متن Alt (متن جایگزین تصویر) تصویر بچسبانید.
همچنین می توانید آن را به عنوانصویر اضافه کنید ، اما این تاثیری در SEO ندارد. عنوان برای کسی نشان داده می شود که موس را روی تصویر نگه دارد.
می توانید عبارت کلمه کلیدی دیگری بعد اینکه کلمات کلیدی شما متناسب با مراحل با 1 ، 2و.. اضافه کنید
و مانند نکته 2 در بالا ، از عبارات کلیدی مرتبط استفاده کنید. اغلب می توانید این موارد را از متن مقاله کپی کنید.
توجه: اضافه کردن متن به قسمت توضیحات ضروری نیست. این فقط در backend سایت شما قابل مشاهده است.
اکنون شما یک نام تصویر غنی از کلمات کلیدی و متن جایگزین دارید که فقط چند ثانیه آن را کپی و جایگذاری کرده اید.
نکات بیشتر در سئو تصاویر:
بهینه سازی تصاویر برای SEO فراتر از نام پرونده تصویر است.
در اینجا مراحل بهینه سازی تصویر SEO آورده شده است:
1 | از تصاویر مربوطه استفاده کنید
برای دریافت کلمات کلیدی بیشتر در صفحه خود از کلمات کلیدی خود در تصاویر بی ربط استفاده نکنید. Google از پر کردن کلمات کلیدی متنفر است!
ابتدا با درج تصاویر مفید و مرتبط ، به خواننده خدمت کنید.
2 | از rقوانین نامگذاری مناسب تصویر SEO استفاده کنید
Google به ما می گوید: "نام فایل و متن alt زمانی که کوتاه و توصیفی می باشند، بهترین هستند."
3 | تصاویر خود را در نوع پرونده مناسب ذخیره کنید
همه چیز با هم برابر هستند ، Google سایتهایی را که سریع بارگذاری می شوند ترجیح می دهد.
به طور خلاصه ، PNG-8 کوچکترین اندازه پرونده را برای گرافیک با رنگ های محدود به شما می دهد.
JPEG نوع فایل برای عکس ها و همچنین گرافیکی است که سایه های بسیاری از رنگ ها را نشان می دهد.
اندازه پیکسل تصویر خود را کاهش دهید تا در نمایش آنلاین خیلی بزرگ نشان داده نشود. تصویربا اندازه بزرگ کرا در صفحه خود قرار ندهید و ابعاد موجود در کد را کاهش دهید. این به هیچ وجه کمک نمی کند! این باعث می شود زمان بارگذاری صفحه شما افزایش یابد زیرا پرونده بزرگتر باید بارگیری شود ، به علاوه با کد کاهش می یابد.
4 | از تگ های alt تصویر به درستی استفاده کنید
ویژگی "alt" به شما امکان می دهد اگر تصویر نمایش داده نشود ، متن جایگزینی را برای تصویر را تعیین کنید .
همیشه متن alt را پر کنید مگر اینکه تصویر کاملاً تزئینی و بی ربط باشد . متن Alt در حقیقت برای افرادی که قادر به دیدن تصاویر نیستند ، طبق قانون معلولیت آمریکا لازم است.
می توانید از عبارت کلمه کلیدی خود در متن alt استفاده کنید ، اما مطمئن باشید که توصیفی از تصویر دارد.
Google به ما می گوید:
از نوشتن متن alt بیش از حد طولانی که هرزنامه محسوب می شود ، خودداری کنید.
5 | عناوین (caption)توصیفی را اضافه کنید
Caption ها نه تنها مکانهای کلمات کلیدی بیشتری را به شما ارائه می دهند ، بلکه همچنین در بین مطالب خواندنی در صفحات وب شما هستند.
Caption زیر تصویر ظاهر می شود و آنچه در تصویر را توضیح می دهند
Caption ها متن را به تصاویر شما اضافه می کنند تا موتورهای جستجو بتوانند راحت تر آنها را درک کنند.
از کلمات کلیدی استفاده کنید ، اما مانند سایر موارد ، کلمات کلیدی را بیش از حد نکنید. تا مفید باشند.
6 | تصاویر را به نقشه سایت خود اضافه کنید
Google صاحبان وب سایت را ترغیب می کند که نقشه سایت را به ان ارائه دهد تا به گوگل در خزیدن بهتر صفحات شما کمک کند و آنها را به نتایج جستجوی خود اضافه کند.
می توانید تصاویر را در نقشه سایت XML سایت خود وارد کنید ، یا یک نقشه جداگانه برای ارسال ایجاد کنید.