درحال بارگذاری

شهری در دل یک آسمان خراش!

تاریخ: دوشنبه, 04 شهریور 1398

نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 661 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری


پرتاب (اسم این شهر است و به لاتین Launchspire) نه تنها یک معماری مدرن و اصیل است بلکه به خودی خود یک فرودگاه کامل نیز است. در دل این شهر یک شتاب دهنده عمودی الکترومغناطیسی وجود دارد که با استفاده از اصول و متدهای متفاوت و همچنین به روزترین تکنولوژی ها باعث می شود تا سرعت حرکت در بین زیر ساخت های این شهر بسیار سریع و روان باشد. و این خود یک راه عالی برای حمل و نقل بین فضاهای تجاری ،فضاهای سبز ،فضاهای مسکونی و هر قسمت دیگری در این شهر است. بعبارتی یک نسخه مارپیچ از شبک شهری کلاسیک با سیستم حمل و نقلی جدید خواهد بود.

طراح این شهر غول پیکر با طراحی فوق العاده بلند شکل جدیدی از ساختار "لوله ای مارپیچ" را ارائه می دهد که عمق و فضای قابل سکونت و همچنین سادگی حرکت عابران پیاده را از طریق این سازه به میزان بالایی تضمین می کند. به همین دلیل علاوه بر سهولت جابه جایی در فضای شهری ،شاهده کمبود فضای سکونت و شهری نیز نخواهیم بود. این طراحی یک شکل برای احیا و بهبود طراحی های مربوط به مدل "صفحه اصلی و کف" در ساختمان های مرتفع است.

در این برج توسعه و تکامل سکونت برای افرادی که در این برج زندگی می کنند به شکلی ارگانیک و کاملا خاص طراحی شده است. در این برج تمام قسمت های مورد نیاز مثل مدارس ،بیمارستان ها ،هتل ها ،بخش های تجاری و مسکونی و... مشخص شده و برای تمام آنها تمهیدات لازم ارائه شده است. باید توجه داشت که حدود یک سوم از فضای موجود برای فضاهای سبز عمومی و طبیعی و همچنین زمینه های زراعی در نظر گرفته شده است. در این سازه بیشتر تمرکز روی سیستم حمل و نقل بوده تا بتوان علاوه برسیستم حمل نقل ساده شاهده بهبود درسرعت حمل و نقل شهری باشیم. در این سازه بیشتر روش های همل و نقل جاده ای ،ریلی ،هوایی تعبیه شده است و ما شاهده یک شهر با ویژگی های کلاسیک در قابل طراحی کاملا مدرن هستیم.

طراحان این سازه (به لاتین):  Henry Smith, Adam Woodward, Paul Attkin

در زیر نیز شما می توانید تصاویری مربوط به این سازه عظیم و طراحی فوق العاده آن را مشاهده کنید.

 

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 661 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی