درحال بارگذاری

139 حفره ی امنیتی در نسخه جدید اندروید Q (اندروید 10)

تاریخ: شنبه, 02 شهریور 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 430 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی


آسیب پذیری های امنیتی آندروید 10

این خبر در 20 اوت از طریق یادداشت های رسمی خبرناهمه منبع باز (AOSP) منتشر شد.

و خبر بد این است که در نسحه جدید اندروید (اندروید 10) 139 حفره امنیتی که باعث آسیب پذیری این نسخه از اندروید می شوند و گوگل باید در سدد رفع این مشکلات باشد این آسیب پذیری ها همه خفره هایی متوسط ارزیابی شده اند. 

خبر خوب این است که با همان نصب و تنظیم اولیه اندروید 10 در انتشار نسخه جدید سیستم عامل ثابت می شود و به وضوح قابل درک است. و همچنین در به روزرسانی امنیتی اعلام شده که هیچ گزارشی از سوء استفاده از این موارد گزارش نشده است.

بهبود حریم خصوصی Android 10

خیر خوب برای 2.5 میلیارد کاربر و طرفدار اندروید این است که در اوایل سال جاری ، استفانی کوثبرسون ، مدیریت اندروید ، اظهار داشت که در اندروید Q "تقریباً 50 ویژگی و تغییر جدید متمرکز بر امنیت و حفظ حریم خصوصی" به همراه خواهد داشت. که به قول خود وفادار بود ،

مجموعه های کاملی از ویژگی های جدید امنیتی و حریم خصوصی به عنوان بخشی مهم در نسخه اندرویدی 10 گنجانده شده اند.

جزئیات برخی از تغییرات اصلی حفظ حریم خصوصی را می توان در وب سایت توسعه دهنده Android "Q" یافت ، که در آن بیانیه ای آمده است: "Android Q شفافیت و کنترلی را که کاربران نسبت به داده ها و قابلیت های برنامه دارند ، گسترش می دهد."

تغییرات اصلی شامل "فضای ذخیره سازی مکانی" می باشد تا فقط با استفاده از برنامه های اندرویدی 10 ، یک نمایش فیلتر شده از فهرست ویژه برنامه ها و انواع خاص رسانه ها ، بتواند کنترل بیشتری بر روی فایل ها در اختیار کاربران قرار دهد.

همچنین کاربر می تواند کنترل بیشتری بر این که برنامه بتواند به مکان دستگاه کنترل داشته باشند که یک برنامه بتواند عملا در زمان باز بودن به آن دسترسی داشته باشد و یا در پس زمینه و به صورت دائمی.
 
Android 10 همچنین هنگام شروع فعالیت پس زمینه محدود خواهد شد ، بنابراین می تواند وقفه ای را برای کاربر به حداقل برساند که در نتیجه بتواند "کنترل بهتر آنچه در صفحه نمایش داده شده است" را حفظ کند.
 
همچنین تغییراتی در نحوه دسترسی دوربین توسط برنامه ها وجود دارد. Android 10 برای به دست آوردن دسترسی به دوربین باید شامل داده ها و مجوز های خواصی باشد. 
 
در اندروید 10 ، برنامه ها قادر به فعال یا غیرفعال کردن وای فای نخواهند بود ، اما باید از یک صفحه تنظیمات استفاده کنید تا کاربر  به جای آن انجام دهد. علاوه بر این ، "برای محافظت از حریم شخصی کاربران ، پیکربندی دستی لیست شبکه های Wi-Fi اکنون به برنامه های سیستم و کنترل کننده های خط مشی
 
دستگاه محدود شده است."
 
 

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 430 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی