درحال بارگذاری

ایجاد یک استراتژی آموزش کارآمد

تاریخ: سه شنبه, 24 اردیبهشت 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 530 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت


این وسوسه انگیز که آموزش کارکنان را به طور نامحدود کنار بگذارید، به این که زمان بیشتر یا بیشتر پول موجود هست نگاه نکنید. اما برای موفقیت، مجموعه مهارت های کارکنان شما باید کامل و به روز باشد. توسعه کارکنان یکی از مهمترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید در کسب و کار خود انجام دهید.
هنگامی که شما در تلاش برای آموزش هستید، می خواهید مطمئن شوید که پول رامنطقی خرج می کنید. بنابراین بهترین راه ایجاد یک استراتژی آموزش کلی برای هدایت برنامه های خود برای توسعه کارکنان است.

در اینجا چند دستورالعمل برای کمک به تلاشهای آموزشی شما در آمده است:
نیازهای آموزشی خودتان را تجزیه و تحلیل کنید
هنگام طراحی برنامه آموزشی ، زمان مورد نیاز خود را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا نوع آموزش مناسب را برای نیازهای آموزشی تان انتخاب کنید
مهارت ها که نیاز به فشرده سازی دارند را شناسایی کنید
شما می توانید این کار را با نگاه کردن به یک توصیف شغلی نوشته شده و مقایسه مهارت های مورد نیاز با توانایی های فعلی کارکنان خود را انجام دهید. درک اینکه ممکن است در این کار شکاف وجود داشته باشد، به شما کمک می کند نوع آموزش هایی را که لازم دارید شناسایی کنید.
اولویت بندی کنید
آموزش هایی را که می خواهید را در دسته بندی قرار دهید. در صورت نیاز، یک تلاش برای اجرای آموزش ضروری است. اگربا یک وضعیت ایده آل رو به رو هستید که بلافاصله قابل اجرا نیست، شما باید در بلند مدت برنامه ریزی باید کنید.
برنامه ریزی و ارائه آموزش
پس از ارزیابی و اولویت بندی نیاز به آموزش، گام بعدی این است که مطمئن شوید کدام نوع آموزش را در میخواهید بکار ببرید و چگونه آن را ارائه می دهید. برای این منظورعوامل متعددی در نظر گرفته شده است:
الف:انواع آموزش های موجود
منابع داخلی: از خودتان بپرسید که منابع داخلی که در اختیار دارید چه هستند؟؟ کارکنان متخصص ممکن است مناسب باشند تا نقش های مربیگری را بر عهده بگیرند. به دلیل برای ارائه ارزان قیمت، این یکی از مؤثر ترین نوع آموزش هاست
منابع خارجی: سمینارهای رسمی، کنفرانس ها، مربیان خصوصی و فیلم ها همه روش های خوب برای یادگیری هستند. این ابزار گران تر است، اما حرفه ای توسعه یافته است و اغلب نتایج خوبی را ارائه می دهد
ب:گزینه های تحویل
جلسات یک به یک در مقابل جلسات گروهی، آموزش الکترونیکی در مقابل آموزش شخصی، در محل یا خارج از محل کار؟ این سؤال ها به وسیله ی ترکیبی از عوامل پاسخ داده می شود: چه چیزی در دسترس است، چه چیزی بیشتر به نیازهای شما پاسخ می دهد و چه چیزی می تواند تامین کننده باشد.
ج:بودجه ی شما
با توجه به مزایای دراز مدت کارکنان در حال توسعه، نیاز شما به صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار مهم است. سعی کنید بهترین نوع آموزش موجود با توجه به مبلغی را که باید صرف کنید تعیین کنید.

فراموش نکنید که به تعهد مدیریت و کارکنان اطمینان داشته باشید
قبل از اینکه بتوانید یک برنامه آموزشی را اجرا کنید، باید با شخص ارشد شرکت خود درمورد اینکه آموزش یک اولویت است، توافق کنید. این فرد باید به طور کامل از این طرح حمایت کند و با نقطه عطف، هزینه ها، تاریخ و نتایج ارائه شده موافقت کند.تعهد کارکنان نیز مورد نیاز است. با کارکنان خود در مورد اهداف آموزش صحبت کنید و به همین دلیل برای کسب و کار مهم است که با تلاش یادگیری را انجام می دهند. اغلب کارکنان به سرمایه گذاری خود در توسعه خود پاسخ مثبت می دهند. کارکنان امروز فرصت ها را برای یادگیری مهارت های جدید ارزش گذاری می کنند و درک می کنند.


تجزیه و تحلیل تلاش های آموزشی و تاثیر آن
آموزش می تواند هزینه باشد، بنابراین شما می خواهید تاثیر آن را ارزیابی کنید. با این حال، گاهی اوقات اثر آن نمی تواند به سادگی با توجه مقادیر پولی تعیین شود.
در حالت ایده آل، شما می توانید متغیرهای قبل و بعد از آموزش را دنبال کنید تا بهبود پس از تلاش های آموزشی را تایید کنید . اگر آموزش به سمت خدمت به مشتری باشد، نتیجه نهایی ممکن است شکایت مشتریان کمتری و یا افزایش فروش باشد. آموزش در یک سیستم کامپیوتری جدید ممکن است خطاهای کمتر یا پردازش سریعتر را ایجاد کند

طولانی مدت فکر کنید
تغییرات ممکن است در یک شب رخ ندهد، بنابراین مهم است که صبور باشیم. آموزش یک سرمایه گذاری طولانی مدت است و اغلب مزایا بلافاصله آشکار نیست. با این حال، تلاش های شما  یرای توسعه افراد در بسیاری از موارد کمک خواهد کرد. کارکنان دانش بیشتری خواهند داشت، احتمال بیشتری دارند که در کنار آن قرار گیرند، و تعهد شما به آموزش به شما کمک می کند شهرت خود را به عنوان یک کارفرما انتخاب کنید.

 


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 530 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی