درحال بارگذاری

8 استراتژي هاي استخدام کارکنان براي بهبود روند استخدام شما

تاریخ: جمعه, 20 اردیبهشت 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 742 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت


فرآيند استخدام بخشي جدايي ناپذير از اجراي هر گونه فعاليت است. آيا شما صاحب يک کسب و کار کوچک، يک مدير منابع انساني يا مدير عامل يک شرکت بزرگ هستيد، شما بايد در بعضي از مراحل کار خود استخدام کنيد. با توجه به رقابت شديد شرکت و نقش موثر نيروي انساني در اين پيروزي بهتر است فرايند استخدام خود را بهبود دهيد.در اينجا با 8 استراتژي بهبود فرايند استخدام آشنا مي شويد:

  1. ايجاد برند کارفرما
    برند يک کارفرما چه چيزي است شرکت شما را از ديگر شرکت ها جدا خواهد کرد و متقاضي يان را نشان مي دهدکه چرا بايد براي شما کار کنند. اين بايد منشور، فرهنگ و ارزش هاي تجاري شما را منعکس کند. در مورد سوالاتي مانند «چرا کسي مي خواهد براي اين شرکت کار کند؟» و «چه ميزان از کارکنان شما، شرکت شما را به عنوان يک مکان عالي براي کار توصيه مي کنند؟» اين مورد را بررسي کنيد که آيا کسب و کار شما در صفحات، رسانه هاي اجتماعي ، و آگهي ها با نام تجاري کارفرماي شما هماهنگ شده است.
  2.  ایجاد پست های کاری که شرکت منعکس میکند.
    پست شغلی شما اولین تصوری است است که متقاضی از شرکت دارد. اطمینان از این که شما می خواهید که برند تان شما زا سازمانی حرفه ای معرفی کند نیازمند ایجاد پست های شغلی سازمان یافته است که متقاضی را در ابتدای گزینش تصوری خوبی از ماهیت شرکت و فلسفه وجوی ان داشته باشد . اطمینان حاصل کنید که آگهی شما براق وجداب است. این به شما کمک خواهد کرد تا متقاضیان بیشتری کسب کنید و افرادی را جذب کنید که با فرهنگ شرکت شما سازگار باشند.

  3. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
    استخدام اجتماعی به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به هدفی محبوب به عنوان شروع فرایند گزینش است. استخدام اجتماعی به سادگی با استفاده از رسانه های اجتماعی برای پیدا کردن استعداد، تبلیغ شغل و برقراری ارتباط با متقاضیان شغل، بالقوه است. بسیاری ازشرکت های بزرگ با این تکنیک موفق بوده اند، از جمله Uber، Apple و Zappos! اطمینان حاصل کنید که حضور در رسانه های اجتماعی با ارزش ها و برند کارفرما شرکت شما مطابقت دارد.

  4. سرمایه گذاری در یک سیستم ردیابی متقاضی
    در وقت و پول شرکت خود با سرمایه گذاری در سیستم ردیابی متقاضی صرفه جویی کنید . یک سیستم ردیابی متقاضی (یا ATS) یک نرم افزار است که به طور خودکار روند ارسال کارها و پیدا کردن استعدادهای واضحی را به شما ارائه می دهد. این اغلب شامل ارسال یک پیامک به چندین سایت، دسته بندی متقاضی ها و برنامه ریزی مصاحبه است. گزینه های بسیاری وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که تحقیق خود را انجام دهید و بهترین سیستم ردیابی متقاضی را با توجه به بودجه و اندازه شرکت خود پیدا کنید.

  5. کاوش تابلو های کاری
    بسته به نوع شغل شما برای استخدام، ممکن است در یافتن استعداد مورد نظر در بسیاری از سایت های بزرگ کار دشوار باشد. اگر شرکت شما به دسته های کوچکتر و تعریف و طبقه بندی شود، موجب می شود به صورت جزئی تر به فرایند استخدام نگاه کنید . این کار همچنین موجب می شود سراغ سایتهای شغلی کوچک که تنها به یک نوع شغل اختصاص داده شده و اغلب دارای یک جامعه شغلی می باشند ،بروید.

  6. استخدام با کمک ازدانشگاه ها.
    استخدام با کمک از دانشگاه ها می تواند به شما در یافتن استعدادهای آینده برای صنعت تان کمک کند، در حالی که شرکت شما را با فرصت های کارآموزی و ارتباطات دانشگاهی هماهنگ می کند. شما می توانید با بسیاری از دانشگاها برای استخدام در ارتباط با شید، از جمله حضور در نمایشگاه های حرفه ای، داوطلب شدن برای سخنرانی در مسائل صنعت خود، حضور در مدارس کاریابی آنلاین دانشگاه و موارد دیگر.

  7. یافتن متقاضیان منفعل و اجازه دهید که انها بدانید که دنبال آنها هستید.
    نامزدهای منفعل کسانی هستند که در حال حاضر مشغول به کار هستند و به طور فعال به دنبال کار نیستند. این نامزدها اغلب واجد شرایط ترین هستند و به نظر می رسد که فرد کامل برای این کار است. به طور شخصی پی گیری برای این افراد، نشان می دهد که شما واقعا علاقه مند به استعداد آنها هستید و مطمئنا توجه آنها را جذب خواهید کرد. استفاده از رسانه های اجتماعی و ارتباطات به شناسایی این نامزدهای احتمالی و همچنین افزایش آگاهی به شرکت شما در جذب موفق این افراد کمک می کند.

  8. انجام مصاحبه دقیق
    مهم است که به یاد داشته باشید مصاحبه ها دو راه دارد. در حالی که با کاندید خود مصاحبه می کنید، آنها با شما مصاحبه می کنند. این که آیا شما از راه دور و یا به صورت شخصی با آنها ملاقات می کنید، مطمئن باشید که در هر صورت آنها راحت و کم استرس هستند. مصاحبه را با توجه به موقعیتی که برای آنها درخواست می کنید پیش ببرید. اگر آنها موافق مصاحبه گروهی هستند مصاحبه گروهی را امتحان کنید همچنین به خاطر داشته باشید که فرهنگ شرکت تان را منعکس کنید. به عنوان مثال، اگر شما در یک دفتر هستید که شوخی کردن را می پسنیدید ، آن را به در مصاحبه اضافه نشان دهید . این به شما اطمینان میدهد که کسی که استعداد خوبی دارد را نشان دهد و مناسب برای شرکت شما باشد.

 


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 742 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی