انواع سئو در بازاریابی دیجیتال
انواع سئو
الف) سئو کلاه سفید
این به تکنیک های از SEO اشاره دارد که مطابق با دستورالعمل ها و قواعد SEO است که توسط موتورهای جستجو تعیین شده است. این بدان معناست که از تکنیک ها و قوانین بهینه سازی موتور جستجو برای بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می کند.
برخلاف سئو کلاه سیاه ، این موضوع عمدتاً بستگی به کاربرانی دارد که مخالف دستورالعمل های یک موتور جستجو هستند. افرادی که به دنبال یک سرمایه گذاری بلند مدت در وب سایت های خود هستند ، به تکنیک های سئو کلاه سفید تکیه می کنند.
ب)سئو کلاه سیاه
این به تکنیک های از SEO اشاره دارد که مطابق با دستورالعمل ها و قواعد SEO که توسط موتورهای جستجو تعیین شده است، نمی باشد. این تکنیک ها از نقاط ضعف موتورهای جستجو برای کسب رتبه های بالاتر برای وب سایت ها در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) بهره می گیرند.
این موضوع عمدتاً بستگی موتورهای جستجو دارد و نه کاربران . افرادی که به دنبال یک سرمایه گذاری بلند مدت نیستند و به دنبال بازگشت سریع مالی در وب سایت خود هستند ، از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند.
سئو کلاه سفید |
سئو کلاه سیاه |
تکنیک های مطابق با دستورالعمل های موتور جستجو برای بهبود رتبه بندی وبسایت ها استفاده می شود. |
تکنیک هایی که توسط موتورهای جستجو تأیید نشده اند برای بهبود سئو سایت استفاده می شوند. |
مناسب برای اندیکس کردن سایت |
این ممکن است باعث شود سایت شما توسط موتورهای جستجوجریمه هایی را داشته باشد |
در ارائه محتوای با کیفیت و مرتبط با نیاز کاربران متمرکز شده است. |
به کیفیت محتوا اهمیتی نمی دهد |
مناسب برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستند. |
افرادی که به دنبال بازگشت سریع اقتصادی هستند ، SEO Black Hat را ترجیح می دهند |
بر استفاده بهینه از کلمات کلیدی در عنوان ، متاتاگ و محتوای محتوا متمرکز است. |
تراکم کلمات کلیدی برای دستیابی به رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو افزایش می دهد. |