درحال بارگذاری

جایگزینی برای ویندوز 10 "دانلود و ساخت رسانه نصب لینوکس مینت"

تاریخ: چهارشنبه, 16 مرداد 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 602 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر


اگر می خواهید جایگزینی برای ویندوز 10 داشته باشید ، پیشنهاد می کنم در اینجا با نحوه بارگیری و نصب Linux Minit 19.2 آشنا شوید.

در اوایل هفته گذشته ، جدید ترین نسخه لینوکس Minit نسخه Minit 19.2 معرفی شد، ما تصمیم گرفتیم روند بارگیری و نصب آن را در رایانه برای شما توضیح دهیم، ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که بخواهید این کار را انجام دهید و Linux Minit را تجربه کنید.

رایانه شما قدیمی شده است و ویندوز در آن بسیار کند است، با ممکن است نسخه ویندوز برای شما گرانقیمت است دلیل شما چیست؟ 

این راهنما می تواند به شما کمک کند تا لینوکس Minit نسخه جدید را دانلود و بر روی رایانه شخصیتان نصب کنید، 

انتخاب نسخه مناسب

اولین قدم این است که بین سه نمونه لینوکس Minit 19.2 نسخه مورد علاقه خود را انتخاب کنید:

ممکن است شما یکی از این سه مورد را دوست داشته باشید ولی بهتر است بر اساس سخت افزار رایانه خود یک نسخه را انتخاب کنید 

نسخه پرچمدار و اول این سیستم عامل Cinnamon نام دارد ، این نسخه دارای یک دسک تاپ مدرن و خلاقانه و کاملاً برجسته است که به شما امکان می دهد بین ظاهری مدرن که به ویندوز 7 و ویندوز 10 نزدیک تر است یا ظاهری سنتی تر که بیشتر شبیه به ویندوز XP و ویندوز ویستا است یکی را انتخاب کنید.

تفاوت اصلی در نوار وظیفه و نحوه سازماندهی برنامه های باز شما است.

 

نسخه دوم MATE نام دارد ، این نسخه پایدارتر است زیرا براساس GNOME 2 است که Cinnamon را پیش می برد. علاوه بر این ، ممکن است به دلیل تقاضای سخت افزاری کمتری در سخت افزارهای قدیمی عملکرد بهتری داشته باشد.

و سرانجام آخرین نسخه Xfce می توان این نسخه را پایدار ترین و سبک ترین نسخه نامید،  یکی از اشکالات این نسخه این است که ممکن است فاقد برخی از تغییراتی باشد که با دو گزینه دیگر به دست می آورید.

پس از تعیین اینکه کدام نسخه را انتخاب کرده اید حال باید یک معماری را 32 یا 64 بیتی را انتخاب کنید، اکثر مردمی که رایانه آنها بعد از سال 2007 تولید شده است بهتر است نسخه 64 بیتی را انتخاب کنند ولی اگر دوست دارید و یا مطمئن هستید که رایانه شما این نسخه را پشتیبانی نمی کند نسخه 32 بیتی را انتخاب کنید.

پس از تصمیم گیری به صفحه بارگیری Linux Mint  رفته و نسخه مورد نظر خود را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم که عملیات دانلود فایل ISO را به صورت تورنت انجام دهید زیرا این روش باعث می شود از سلامت ماندن فایل در هنگام دانلود اطمینان حاصل کنید.

جالب است که بدانید که بارگیری لینوکس از طریق تورنت در تمام دنیا کاملا قانونی است زیرا شما قرار نیست لینوکس را به اشتراک بگذارید، اگر دوست دارید آن را به صورت لینک مستقیم دانلود کنید باید آن را از نظر ویروس و سلامت به صورت دستی تایید کنید.

ایجاد رسانه نصب 

بعد از بارگیری ISO حال باید بین یک دیسک 4gb یو اس بی و یا یک Dvd یک مورد را برای ایجاد دیسک نصب انتخاب کنید، اگر رایت دیسک dvd را انتخاب می کنید برروی فایل ISO کلیک کنید و burn disk رو انتخاب کنید تا فایل ISO بر روی دیسک رایت شود،

حال اکر دیسک یو اس بی را انتخاب می کنید شما نیازدارید نرم افزار Etcher را بارگیری کنید، بعد از بازکردن Etcher فایل ISO ای را که بارگیری کرده اید انتخاب کنید و سپس درایو یو اس بی مورد نظر را انتخاب کرده و سپس بر روی flash کلیک کنید(حتما مد نظر داشته باشید که این فرایند دیسک یو اس بی را فرمت می کند.)

پس از راه اندازی رسانه مورد نیاز برای نصب مراحل نصب را در اینجا پیگیری کنید . 

 

 


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 602 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی