درحال بارگذاری

اصل بیست و چهارم مدیریت انسان ها" چگونه تعارضات بین کار و زندگی را کاهش دهیم"

تاریخ: چهارشنبه, 16 مرداد 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 511 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت


اصل بیست و چهارم

چگونه تعارضات بین کار و زندگی را کاهش دهیم

حدود 30 سال پیش، یک کارمند معمولی از شنبه تا چهار شنبه در محل کار خود حاضر می شد و روزی هشت تا نه ساعت کار می کرد، محل کار و زمان کار، به وضوح تعریف شده و مشخص بود. این وضعیت امروزه برای بخش قابل توجهی از نیروی کار وجود ندارد.امروزه کارکنان هر لحظه بیش تر از قبل شکایت می کنند که مرز بین زندگی شغلی و کاری از میان رفته  و این امر موجب بروز تنش و تعارض گردیده است.

دلایل مختلفی دست به دست هم داده اند تا مرز بین زندگی شخصی و زندگی کاری بیش از پیش مبهم شود. نخستین بحث، به وجود آمدن سازمان های بین الملی است. به عنوان مثال در هر ساعت روز و در هر روز از هفته تعدادی از کارکنان شرکت جنرال الکتریک در جایی مشغول به کار هستند. با توجه به اینکه به هر حال باید کسی در داخل سازمان از انها پشتیبانی کرده و به سوالات آنها پاسخ دهد، عملا کارکنانی باید وجود داشته باشند که به صورت 24 ساعته در دسترس بوده  وکار کنند.

دومین بحث این است که تکنولوژی ارتباطی کمک میکند انسان ها کار را در منزل در ماشین و یا همزمان با استراحت در ساحل دریا انجام دهند. این موضوع باعث شده که بسیاری از افرادی که در حوزه های فنی و تخصصی کار می کنند، کار حرفه ای خود را در هر زمانی و هر مکانی انجام دهند. سومین بحث، این است که بیشتر سازمان های امروزی از کارکنان خود می خواهند که وقت بیشتری را به کار اختصاص دهند.علاوه بر همه بحث های فوق واقعیت این است که خانواده های کمی هستند که صرفا یک نفر نان آور داشته باشند. امروزه اکثر زن و شوهر ها هر دو مشغول به کار هستند. حتی در شرایطی که فرزندی هم در خانه داشته باشند. در سال های 1980، حدود نیمی از زنانی که فرزند نیز داشته اند، در بیرون از منزل کار می کردند. امروز تعداد این زنان، به 70 درصد رسیده است.این موضوع سبب شده است تا کارکنان متاهل امروزی،کمتر فرصت کنند تا به وظایف خود در قبال خانه،همسر، کودکان والدین و دوستان برسند.

کارکنان، بیشتر و بیشتر متوجه می شوند که کار زندگی شخصی آنها را تحت فشار قرار می دهد. و از این واقعیت، خوشحال نیستند.مطالعات اخیر نشان داده کارکنان شغل هایی را نشان می دهند که از نظر زمانی برای انها انعطاف پذیری بیشتری ایجاد می کند،تا بدین طریق بتوانند تعارض بین کار و زندگی شخصی را به شیوه بهتری مدیریت کنند. علاوه بر این نسل بعدی کارمندان نیز نشان داده که تمایلات و خواسته های مشابهی دارند.

به عنوان یک مدیر چگونه می توانید، به کارمند خود که به تعارض و تضادی بین کار و زندگی رسیده است کمک کنید؟ پاسخ مشخص است:«به آنها انعطاف پذیری و گزینه های مختلف هدیه کنید».  شاید مثال های اشکار و بدیهی، شامل ساعات کاری انعطاف پذیر،امکان کار از راه دور با تماس تلفنی،مرخصی با حقوق،خدمات پشتیبانی نظیر نگهداری از کودکان،یا تامین سالن بدنسازی باشد.اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد:مشارکت درکار، نگهداری و توجه به سالمندان و والدین آنها، اردوی تابستانی برای کودکانشان، خشکوشویی لباس ها،تعمیر خود روی آنها، کمک به کاریابی برای همسرشان و ارائه خدمت حقوقی، تنها بخشی از این گزینه ها محسوب می شوند.

بسیاری از شرکت هایی که در زمینه تکنولوژی های نوین فعالیت می کنند، در ایجاد شرایط برای به تعادل رساندن کار و زندگی برای کارکنان خود پیشگام بوده اند.اینتل، برای کارکنانی که تمایل به آمدن به محل دفتر مرکزی سازمان ندارند، در نقاط مختلف سانفرانسیسکو، دفاتر اقماری متعددی تاسیس نموده است.

 


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 511 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی