درحال بارگذاری

بررسی نقش کلیدی آب و نور در معماری "فایل پاورپوینت"

تاریخ: شنبه, 12 مرداد 1398

نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 463 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری


همراه شما هستیم با یک فایل پاورپوینت دیگر برای ارائه درس معماری با عنوان "پاورپوینت بررسی نقش کلیدی آب و نور در معماری" امیدواریم این فایل برای شما مفید باشد پس در ادامه همراه ما باشید.

بخشی از مطالب درون فایل:

آب به عنوان یکی از عناصر چهارگانه طبیعت (آب،آتش،بادو خاک)نقش اسلامی،ایرانی و معماری این مرز و بوم دارد.چنانچه می دانید آب در نزد ایرانیان از روزگاران کهن بسیار محترم بوده است و آنرا مقدس می شمردند و همچنین با نگاهی به کتاب آسمانی قرآن می توان آیات فراوانی در رابطه با آب پیدا کرد که همگی گواه ارزش و اهمیت این عنصر در اسلام و فرهنگ اسلامی می باشد. در این مقاله سعی شده است برخورد معماران با عناصر آب و نور در ساختن خانه ها مورد بررسی قرار گیرد و همچنین فضاهای مختلفی که برای استفاده از این عناصر طراحی شده اند،مورد توجه قرار گیرد.

آب در اسلام:جایگاه آب در اسلام ؛ آبان نیایش: در این گونه ستایشگاه ها آب زمینه ساز ارتباط با معبود است و شرط دخول در عبادات می باشد ؛ سیزان: زیرزمین ؛عنصرتلطیف کننده هوا: عنصر حوض در حیاطهای سنتی به عنوان تلطیف کننده هوا؛ پایاب: محل دسترسی به آب قنات در حیاط خانه ها و مساجد است.

در زیر میتوانید فایل مربوط به این مطلب را به شکل کاملا رایگان و از سرور کلاس برتر دانلود کنید.

رمز فایل: www.oneclass.ir

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 463 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی