آیا می دانستید که هزینه لوگوی شرکت nike فقط چیزی حدود 35 دلار بوده است. ویا اولین لوگوی شرکت تویتر فقط 15 دلار برایشان هزینه داشته است،
تمام لوگوی های معروف که فقط شما آنها را می شناسید در نظر بگیرید ، حال به لوگو یا آرم خود را تجسم کنید. بله لوگو از جایگاه بالایی در کسب و کار ها حتی کسب و کارهای کوچک برخوردار است،
شرکت اپل را بدون لوگو و یا شرکت nike را بدون لوگو تصور کنید، آرم یا لوگو فقط یک علامت تصادفی نیست بلکه کسب و کار شما را و ارزش های اصلی شما و ماموریت شما را نشان می دهد.
یک لوگو ضعیف و یا اصلا نداشتن لوگو یک اشتباه فاحش و بزرگ در بازاریابی کسب کار است.
قبل از اینکه به 10 دلیل برای طراحی یک آرم برای کسب و کارتان اهمیت دهیم، بگذارید یک چیز را درست بفهمیم: لوگوی شما نشان دهنده نام تجاری شما است، اما نام تجاری شما نیست.
فونت های نام تجاری و طراحی لوگو شخصیت کسب و کار شما را همچون لباسی بر تن کسب و کارتان به دیگران نشان می دهد، در نتیجه برای طراحی و تهیه لوگو باید به اندازه کافی زمان صرف کنید و به راحتی از کنار آن عبور نکنید ، لوگو در آینده برای تبلیغات شما اهمیت به سزایی خواهد داشت.
حتی اگر کسب و کار شما بسیار کوچک باشد، به هویت نیاز دارد. بازار هدف شما باید بداند که چه کسی هستید. یک آرم بزرگ یکی از بهترین راههای رسیدن به آن است.
لوگو می تواند مخاطبان هدف شما را جذب کند و شما را از رقبا متفاوت کند. بدون نیاز به توضیح بیشتر، در اینجا 10 دلیل برای اینکه کسب و کار کوچک شما باید یک لوگو داشته باشد:
لوگو در اولین نگاه ها می توانند کسب و کار شما را قوت ببخشد یا از بین ببرد
لوگوی شما چهره شرکت شما است و همانطور که می گویند "شما فقط یک فرصت برای ایجاد اولین تصور دارید." ،
آیا می خواهید فقط نام کسب و کار خود را به جای یک نماد تمام عیار در مورد هدف ها ، ارزش ها ، ماموریت شما و این که شما چه هستید را در اولین نگاه به مشتری نمایش دهید و یا می خواهید مشتریانتان در اولین نگاه به کسب و کار شما شگفت زده شوند.
یک لوگوی خوب می تواند شما را از اولین نگاه مخاطب برای همیشه در ذهن او هک کند .
لوگو معرف کسب و کار شماست
لوگو کسب و کار باید در تمام اندازه ها قابل قابل تشخیص باشد.
شما می خواهید مشتریان کسب و کار شما را به راحتی بشناسند، شاید بخواهید در فضای مجازی در روزنامه و یا در یک بیلبورد به نمایش بگذارید. لوگوی شما باید یک طراحی ساده داشته باشد و نباید با آرم های دیگر کسب و کارها رقابت کند.
شما نمی خواهید یک کمپین تبلیغاتی را با آرمی که ممکن است مشتریان با دیگر کسب و کار ها آن را اشتباه بگیرند راه اندازی کنید. لوگو باید شما را معرفی کند و واضح و قابل درک باشد.
آرم های شناخته شده بدون هیچ علامت یا نوشته ای در اتراقشان و قابل تشخیص و معرف کسب و کارشان هستند، و در هر جا دیده شوند نام کسب و کار را در ذهن مشتریان زنده می کنند.
لوگو خوب وفاداری نام تجاری را افزایش می دهد
به غیر از بالا بردن نام تجاری شما لوگوی شما همچنین می تواند یک ابزار موثر برای پرورش وفاداری به برند باشد. بسیاری از شرکت ها خودکار یا پیراهن و یا سررسیدی را با آرم و لوگوی کسب و کارشان به مخاطبانشان هدیه می دهند به این طریق مشتریان هم چیزی به دست آورده اند هم همیشه آرم شما را در پیش
رویشان دارند و این خود باعث وفاداری آنها به شما می شود.
یک لوگوی خوب باعث ایجاد اعتماد مشتریان به کسب و کار شما می شود.
داشتن یک لوگوی خوب که معرف کسب و کار و هدف شما باشد باعث ایجاد اعتماد میان شما و مشتریانتان می شود.
یک لوگو خوب اثباتی بر حرفه ای بودن شماست.
در واقع کسب و کارهایی که لوگو ندارند در اخبار قرار نمی گیرند، حقیقت این است که اگرچه لوگوها صرفا بخش کوچکی از عملیات روزمره شما هستند، اما هنوز هم بسیار مهم هستند.
در جامعه امروزه نیاز های مشتریان به سطح بالایی رسیده است و مشتریان از یک کسب و کار حرفه ای انتظار دارند که لوگو خوب داشته باشد.
داشتن یک لوگو با طراحی حرفه ای به طور خودکار کسب و کار شما را در سطح بالاتری از دیگر کسب وکارهایی که یک لوگو عجیب غریب یا غیر حرفه ای دارند قرار می دهد.
یک لوگو خوب هویت کسب و کار شما را نشان می دهد.
یکی از دلایل موفقیت آرم نایک بازتابی از فعالیت های شرکت نایک است .
الهه یونانی پیروزی پشت نام نایک است و اینکه با پوشیدن کفش نایک سرعت و قدرت پرواز کی داشت است.
تمامی آرم های شناخته شده به شکلی با کاری که کسب و کارشان انجام می دهد ارتباط برقرار می کنند. و این به مشتریان کمک می کند تا سریعا بتوانند بفهمند که چه انتظاری از آن کسب و کار داشته باشند و این مانع از سردرگمی مشتری می شود.
یک لوگوی خوب یک اتصال احساسی ایجاد می کند.
باز هم، همه معروف ترین آرم ها را تجسم کنید. چگونه آنها را احساس می کنید؟ لوگوها اغلب اولین چیزی است که ارتباط عاطفی شما را با مارک های مورد علاقه خود ایجاد می کند.
این داده ها را در نظر بگیرید:
80 درصد از مصرف کنندگان بر این باورند که رنگ ها باعث تشخیص نام تجاری می شوند
93 درصد تصمیم گیری های خرید براساس ادراکات بصری انجام می شود
7٪ از مشتریان می گویند که یک محصول را به خاطر رنگ خریداری می کنند
به همین دلیل است که کسب و کار کوچک شما نیاز به یک آرم دارد که مخصوص طراحی شده است تا یک واکنش مثبت از مشتریان را جلب کند. اگر مشتریان آرم با شما ارتباط برقرار کنند، دیگر بعید است که کسب و کار شما را فراموش کنند.
از سوی دیگر اگر طراحی لوگوی شما ضعیف باشد، این می تواند برای کسب و کار شما بسیار بد باشد باز هم اولین نتیجه را با لوگوی خود ایجاد می کنید و همانطور که گفتم، "شما فقط یک فرصت برای تحت تاثیر قرار دادن" داشته اید.
یک لوگو خوب باعث ایجاد یکپارچگی می شود.
ما در حال حاضر در دورانی هستیم که کسب و کارها در سیستم های مختلف، از جمله وب سایت ها، وبلاگ ها، فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، جزوات، بسته های اطلاعاتی، کارت های کسب و کار و غیره موجود اند.
خیلی مهم است که در همه این سیستم ها کسب و کار شما به شکلی یکپارچه نمایش داده شود لوگو می تواند کمک به سزایی در یکپارچگی این سیستم ها داشته باشد.
انتظارات را افزایش می دهد
بعد از کسب و کار هایی مثل آپل و ای بی ام و نایک در دنیا همه انتظار دارند که هر کسب و کار حداقل دارای یک لوگو باشند.
اگر یک کسب و کار این ویژگی اولیه را نداشته باشد کمتر کسی با آن کسب و کار همکاری می کند و حال اگر کسب و کار یک لوگو با طراحی خوب و حرفه ای داشتنه باشد انتظارات از آن بالا رفته و مشتریان بیشتری ترقیب به خرید و یا همکاری با آن می شوند.
نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.