یکی از بهترین راه ها برای تعیین نقاط قوت و ضعف استراتژی سئو وب سایت ، انجام تجزیه و تحلیل سئو است. این شامل استفاده از چندین ابزار برای درک و فهم عمیق وب سایت ، رتبه بندی کلمات کلیدی ، ترافیک شما و جنبه های دیگر استراتژی SEO شما است. در حالی که می توانید با استفاده از معیارهای StatCounter ، این کار را بصورت دستی انجام دهید ، تعدادی ابزار وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند این کار را سریعتر و مؤثرتر انجام دهید. البته ، ترکیبی از هر دو به شما امکان می دهد ترافیک وب سایت و همچنین عملکرد استراتژی SEO خود را از نزدیک مشاهده کنید.
در حالی که می توانید از StatCounter و آنالیزهای این وبسایت برای نظارت بر ترافیک وب و تعیین نحوه تعامل بازدیدکنندگان در سایت استفاده کنید. با این حال ، یک تجزیه و تحلیل عمیق تر از SEO به این معیارها اضافه می شود که نمونه کارها و کد لینک بک لینک وب سایت را ارزیابی می کند تا به شناسایی مناطقی از استراتژی که عملکرد خوبی دارند ، و مناطقی که می توانند از آن استفاده کنند ، کمک کند. حال به ما اجازه دهید توضیح دهیم که در هنگام انجام تجزیه و تحلیل سئو باید به دنبال چه چیزی باشیم و چگونه می تواند از استراتژی خود سود ببرد.
اهمیت تحلیل سئو
پس از ایجاد یک استراتژی SEO مناسب و اجرای آن در وب سایت ، باید نحوه کمک به وب سایت خود را پیگیری کنید. به عنوان مثال ، بیایید بگوییم شما ده صفحه از محتوا برای کلمات کلیدی مختلف برایکسب و کار خود نوشتید و آنها را در موتورهای جستجو فهرست بندی کردید پس از گذشت چند هفته ، می توانید ببینید چگونه این صفحات در هدایت تارافیک بیشتر به وب سایت و چگونگی تأثیرگذاری آنها در رتبه بندی کلمات کلیدی موثر هستند
یکی دیگر از جنبه های استراتژی SEO شما که می خواهید آنالیز کنید ، SEOفنی است که برای سایت خود انجام داده اید. این شامل سرعت بارگذاری صفحه ، بهینه سازی نرخ تبدیل و کار برنامه نویسی است. معمولاً برای کمک به شما در این کارها به یک توسعه دهنده وب سایت احتیاج دارید ، اما ردیابی پیشرفت در سمت سئوی فنی به سادگی نیاز به یک تحلیل عمیق از معیارهای ارائه شده توسط StatCounter دارد.
البته ، نوشتن محتوا و سئو فنی تنها چند قطعه انتگرال از یک استراتژی SEO سالم است. همچنین باید بررسی کنید که چه تعداد بک لینک برای وب سایت شما به دست آمده است و اینکه چگونه آنها به پیشرفت دامنه و صفحه وب سایت شما کمک کرده اند. خوشبختانه ، لیست گسترده ای از ابزارهای تحلیل سئو وجود دارد که می توانند در این تلاشها به شما کمک کنند
تجزیه و تحلیل SEO: تجزیه و تحلیل یک وب سایت
هنگامی که نوبت به انجام تجزیه و تحلیل سئو در وب سایت شما می رسد ، جنبه های مختلفی از استراتژی کلی شما وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. تست سرعت بارگذاری صفحه را در سایت خود انجام دهید تا مشخص شود که آیا مشکلات کدگذاری یا بهینه سازی وجود دارد که می تواند در باطن سایت شما برای بهبود چیدمان و ظاهر سایت شما وجود داشته باشد یا خیر. این می تواند چیزی به اندازه بهینه سازی تصاویر برای بارگذاری سریعتر یا به حداقل رساندن کدگذاری CSS ، JavaScript یا HTML باشد. به خاطر داشته باشید ، سرعت بارگذاری صفحه عامل اصلی در تجربه کاربر است ، که اغلب به طور مستقیم بر رتبه بندی موتورهای جستجو شما تأثیر می گذارد. به طور خلاصه ، سرعت بارگذاری سایت شما یک فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید.
یکی دیگر از جنبه های سایت شما برای در نظر گرفتن رتبه بندی کلمات کلیدی است. این رتبه بندی ها را می توان با استفاده از انواع ابزارهای تحقیق در مورد کلید واژه ها ، مانند Keyword Explorer Moz یا SEMRush ، مورد بررسی قرار داد تا ببینید آیا رتبه وب سایت شما بهبود یافته یا کاهش یافته است. علاوه بر این ، می توانید از Moz برای تجزیه و تحلیل بک لینک وب سایت خود استفاده کنید تا مشخص شود که آیا هر یک از بک لینک های شما اسپم هستند و آیا نیازی به رد کردن ندارند.
در آخر ، شما همچنین می توانید از تجزیه و تحلیل StatCounter به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل SEO خود استفاده کنید. هنگام مشاهده ترافیک وب سایت خود ، ببینید آیا می توانید زمانی را متوجه شوید که میزان ترافیک شما افزایش یا کاهش ناگهانی داشته است. از این تاریخ استفاده کرده و از آن با رتبه بندی کلمات کلیدی خود استفاده کنید تا ببینید آیا پیشرفت این رتبه بندی ها در تغییر ترافیک شما نقش داشته است یا خیر. وبسایت StatCounterاین امکان را می دهید تا ببینیم کدام کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را به سایت منتقل می کند ،و به بهبود بیشتر تحلیل SEO و استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال کمک کند.
نکات تجزیه و تحلیل SEO
در حالی که اطلاعات فوق می تواند در انجام تجزیه و تحلیل سئو بسیار مفید باشد ، در حین انجام این کار باید چند نکته را در خاطر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که از نزدیک هر جنبه استراتژی خود را رصد می کنید. در انجام یک تجزیه و تحلیل موثرتر ، شما می توانید ارزیابی بهتری داشته باشید که روشهای استراتژی شما چگونه کار می کند ، در هنگام انجام تجزیه و تحلیل سئو برای وب سایت و استراتژی فعلی ، نکات زیر را در نظر بگیرید:
بهبود ترافیک خود را با StatCounter دنبال کنید
پس از تنظیم کد رهگیری StatCounter در سایت خود ، برای انجام تجزیه و تحلیل SEO آماده خواهید بود. این برای هر وب سایت متفاوت خواهد بود و معیارها و شاخص های کلیدی عملکرد که روی آنها تمرکز می کنید به ترجیحات تجاری شما بستگی دارد. در شروع کار ، مراقب جنبه ها و عوامل ذکر شده در بالا باشید. از آنجا ، می توانید عمیق تر به استراتژی خود و همچنین رقبا بپردازید تا مناطقی از سایت خود را که نیاز به توجه دارد پیدا کنید. البته ، متوجه خواهید شد که حوزه های سایت و استراتژی شما به خوبی انجام می شود یا نه.