درحال بارگذاری

کارایی و سرعت ویندوز خود را با این 8 ترفند افزایش دهید

تاریخ: چهارشنبه, 15 آبان 1398

نویسنده: علیرضا غفاری... بازیدها: 539 - نظرات : 0 دسته بندی: ترفند


 

با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانید عملکرد و سرعت سیستم عامل ویندوز10 را بهتر از قبل کنید. در این مطلب تصمیم گرفتیم به معرفی روش‌هایی مختلف و ساده در این باره بپردازیم.تا بتوانید کارایی و سرعت ویندوز10خود را افزایش دهید.

انجام تغییرات سیستمی برای بالا بردن سرعت ویندوز

1. غیر فعال کردن افکت‌های تصویری:

ویندوز گزینه‌های مختلفی برای غیر فعال کردن افکت‌های تصویری ارائه کرده است:

  • ابتدا وارد Settings شوید

  • در قسمت جست وجو عبارتAdvanced system settings  Viewرا وارد کنید
  • از بخش Performance وارد Settings شوید.

  • روی دکمه Adjust for best performance کلیک کنید تا همه افکت‌های تصویری غیر فعال شوند.

غیر فعال کردن افکت‌های تصویری در ویندوز می‌تواند به صورت چشمگیری سرعت کامپیوتر را افزایش دهد. البته مشکل این روش آن است که با اعمال آن ویندوز مثل قبل زیبا نیست چرا که بسیاری از افکت‌های تصویری آن غیر فعال شده‌اند.

 

2. روشن کردن حالت بازی یا Game Mode:

آخرین نسخه ویندوز 10 یعنی آپدیت سازندگان یا به انگلیسی Creators Update ویژگی جدیدی به سیستم عامل ویندوز اضافه می‌کند که Game Mode یا حالت بازی نام دارد. البته امکان این که همیشه در حالت Game Mode به سر ببرید وجود ندارد اما می‌توانید به صورت دستی آن را فعال کنید. پیش از استفاده از حالت بازی در ویندوز 10 باید ابتدا استفاده از آن در سیستم عامل خود را امکان پذیر کنید.

برای این کار به تنظیمات رفته و سپس Game و در نهایت Game Mode را انتخاب کنید. سوییچ Game Mode را در حالت فعال شده قرار دهید. این ویژگی تنها برای استفاده درون بازی‌هاست اما هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را فعال کنید تا کمی سرعت سیستم عامل افزایش پیدا کند. این ویژگی خصوصا زمانی که اپلیکیشن‌های زیادی را به صورت همزمان در حال اجرا دارید می‌تواند مفید باشد اما در این حالت ممکن است باتری لپ تاب زودتر تمام شود.

البته لازم به ذکر است که حالت بازی عملکرد کامپیوتر را به مقدار کمی بهبود می‌بخشد. با این حال برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که در صورت فعال بودن این حالت سرعت کامپیوتر و عملکرد ویندوز 10 بهتر از قبل می‌شود.

3. افزایش سرعت پردازنده

ویندوز حداقل سه تنظیم از پیش تعیین شده برای سرعت پردازنده و فرکانس آن دارد:

  • ‌Balanced
  • High Performance
  • Power saver

بهتر است همیشه از گزینه Balanced یا Power saver‌ استفاده کنید -خصوصا در لپ‌تاپ‌ها. اما باید توجه داشته باشید که این دو گزینه عملکرد قدرتمند پردازنده‌های سیستم را محدود می‌کنند. با انتخاب گزینه High Performance پردازنده کامپیوتر شما بدون محدودیت وظیفه‌اش را انجام خواهد داد و این موضوع در نهایت منجر به افزایش سرعت ویندوز 10 می‌شود.

هر زمانی که بخواهید می‌توانید با رفتن به گزینه Power Options گزینه مد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین با کلیک کردن روی گزینه Change plan settings این امکان را دارید که برخی تنظیمات گزینه‌های یاد شده را تغییر دهید.

4. خاموش کردن اپلیکیشن‌های استارتاپ

بیشتر از نصف اپلیکیشن‌هایی که روی کامپیوتر نصب می‌کنید به طور مخفیانه تلاش می‌کنند هربار که سیستم عامل شروع به کار می‌کند، فعال شوند. این ویژگی تنها برای چند اپلیکیشن مناسب است و اگر نرم افزار‌های بیشتری بخواهند به این شکل از منابع کامپیوتر بهره‌مند شوند، سرعت سیستم عامل را کاهش خواهند داد.

برای غیر فعال کردن این نرم افزار‌ها باید مراحل زیر را طی کنید:

  • روی استارت ویندوز کلیک راست کرده و سپس گزینه Task Manager را انتخاب کنید.
  • تب Startup را انتخاب کنید.
  • از این بخش، لیستی از نرم افزار‌های نصب شده روی کامپیوتر خود را مشاهده خواهید کرد. اکثر این نرم افزار‌ها نیازی ندارند که با آغاز کار سیستم عامل فعالیتشان را سر بگیرند. برای غیر فعال کردن آن‌ها تنها کافیست روی آن‌ها کلیک راست کرده و سپس گزینه Disable را بزنید.

5. اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

عمدتا مشکل کم بودن سرعت اینترنت به خاطر سرویس دهندگان نیست و احتمالا مودم یا اتصالات داخلی ساختمانی که در آن فعالیت دارید مشکلاتی دارد. برای حل این ایراد بهتر است از کابلLAN  برای اتصال مستقیم استفاده کنید.

6. بررسی وضعیت به روزرسانی ویندوز

وقتی ویندوز در حال به روزرسانی باشد بخش مهمی از منابع کامپیوتر را به خود اختصاص می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود که گاهی سرعت کامپیوتر کاهش پیدا کند. به همین دلیل بد نیست یا بروز رسانی خودکار ویندوز راغیر فعال کنید یا برای به روزرسانی‌ها زمان تعیین کنید تا دریافت به روزرسانی همزمان با کار‌های شما در ویندوز 10 نباشد و در عین حال آخرین به روزرسانی‌های ویندوز را نیز دریافت کنید.

7. استفاده از نرم افزار‌های انتی ویروس

بیشتر مشکلات سیستم عامل‌های ویندوز می‌تواند ناشی از وجود یک بدافزار(ویروس) در کامپیوتر‌ شما باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما از یک نرم افزار مناسب برای اسکن ویروس ‌های موجود در کامپیوتر خود استفاده کنید. نرم افزار‌های رایگان زیادی این حوزه  هستند اما از نظر خیلی ها Windows Security خود ویندوز بهترین نرم افزار است.

8. افزایش سرعت ویندوز 10 با حذف اپلیکیشن‌های بیهوده

بسیاری از کاربران نرم افزار‌هایی را روی کامپیوتر خود نصب می کنند که بسیار ضعیف هستند و باعث می‌شوند عملکرد ویندوز با مشکل مواجه شود. بهترین راه حل این است که ابتدا همه این نرم افزار‌ها را حذف کنید و سپس نرم افزار‌های جایگزین پیشنهادی زیر را نصب نمایید:

البته باید در نظر داشته باشید که ارتقاء سخت افزاری کامپیوتر -مثل خرید رم‌های قوی‌تر یا برخورداری از SSD- راه‌های بهتری برای بهبود عملکرد و خصوصا بالا بردن سرعت ویندوز محسوب می‌شوند. اما خرید قطعات سخت افزاری علی رغم تاثیر آنی، هزینه‌های زیادی دارد.


نویسنده: علیرضا غفاری... بازیدها: 539 - نظرات : 0 دسته بندی: ترفند

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی