درحال بارگذاری

چطور سابقه ی یک وب سایت را مشاهده کنیم؟ "بازگشت به گذشته ی یک سایت!"

تاریخ: چهارشنبه, 10 مهر 1398

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 23218 - نظرات : 2 دسته بندی: وب


شاید برای شما پیش آمده است که دوست داشته باشید سابقه یک وب سایت را مشاهده کنید و ببینید یک وب سایت خاص در گذشته به شکل بوده است و یا بخواهید بدانید که وب سایت خود شما در گذشته به شکل بوده است. اگر شما نیز مثل من به گذشته ی یک وبسایت و دانستن شکل ظاهر یک وب سایت خاص در گذشته علاقه دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

امروز قصد دارم یک وب سایت مفید در رابطه با نمایش تاریچه سایت های اینترنتی را به شما معرفی کنم. وب سایت archive.org به عنوان یک سایت اینترنتی در زمینه ذخیره داده ها و تاریخچه سایت های اینترنتی و... فعالیت می کند و ابزارهای مفید زیاد را برای شما فراهم می کند. یکی از این ابزار ها ذخیره تاریخچه سایت های مختلف در سطح وب است که می توانید از طریق آدرس زیر به آن دسترسی پیدا کنید:

https://web.archive.org

هنگامی که شما وارد این آدرس شوید صفحه ای مشابه صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد:

در این قسمت کافی است که در بخش جستجو آرشیو در بالای سایت (با فیلد جستجوی سایت اشتباه نکنید) که در تصویر دور آن را قرمز کرده ایم کلیک کرده و آدرس سایت دلخواه خود را وارد کنید و سپس دکمه اینتر را فشار دهید. در نهایت سابقه مربوط به سایت برای شما به تفکیک سال (و ماه و روز در درون سال انتخابی) به شما نمایش داده می شود. تصویری مشابه تصویر زیر:

همانطور که مشاهده می کنید برای دامنه ی انتخابی ما (در اینجا دامنه itexts.ir) شاهده نمایش یک سابقه از سال 2016 تا امروز هستیم که کافی است روی سال مورد نظر کلیک کنیم و ادامه از روزهایی که در آرشیو ذخیره هستند یک گزینه را برای نمایش انتخاب کنیم. در نهایت شما یک خروجی مثل زیر را برای سایت مورد نظر خود خواهید دید: (خروجی زیر برای سایت itexts.ir است.)

نکته: البته باید توجه کنید ممکن است به دلیل رتبه ی سایت یا مکان سرور سایت و... سایت آرشیو نشده باشد و یا به درستی آرشیو نشده و در نتیجه نسخه نمایی مشکل داشته باشد.  البته این سایت تعداد اسنپ شاتهای ذخیره شده (صفحه های ذخیره شده) برای فیلتر مشخص شده شما و... را نیز به همراه دیگر امکانات برای شما دارا است. در کل وب سایت اصلی archive.org دارای امکانات و داده های بیشتری برای وب سایت ها ،متن ها ،ویدیو ها و... است که می توانید از آنها استفاده کنید.

شما نیز همین حالا به این آدرس مراجعه کنید و سعی کنید تا سابقه و تاریخچه سایت های دلخواه و یا سایت خود را مشاهده کنید!

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 23218 - نظرات : 2 دسته بندی: وب

2 سال پیش

مینا

سلام وقت شما به خیر من می‌خوام بدونم دامنه های رها شده در نت که دارای دامین آتوریتی خوب و بالایی هستن را چه طور میتونم استفاده کنم یعنی سایت های استوک با سابقه خوب را می‌خوام 

2 سال پیش

مصطفی دربان حسینی

برای دامین آی آر داخل نیک یک بخش هست که دامنه های تازه رها شده رو نشون میده.
برای سایر دامنه ها هم باید داشته باشه.

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی