بهینه سازی Off-page
بهینه سازی خارج از صفحه (Off-page)به کلیه اقداماتی که می تواند در خارج از وب سایت انجام شود ، که برای بهبود رتبه سایت در صفحات نتیجه ،موتور جستجو است.
این یک فرایند طولانی مدت است که عمدتاً در دستیابی به بک لینک های صفحات وب شما در رسانه های اجتماعی ، سایت های تحت کنترل شما و نشانه گذاری های اجتماعی متمرکز است. بنابراین ، در بهینه سازی خارج از صفحه ، قرار است با استفاده از تکنیک های مختلف در خارج از وب سایت ، تعداد لینک های با کیفیت را ایجاد کنیم.
رتبه صفحه(PageRank)
PageRank الگوریتمی است که توسط گوگل برای تجزیه و تحلیل لینک استفاده می شود. توسط لری پیج و سرگئی برین اختراع شد، تا صفحات را بر اساس شایستگی هایشان رتبه بندی کند و نه تگ های متا ، زیرا افراد زیادی برای بهبود رتبه بندی سایت شروع به سوء استفاده ازتگ های متا کرده اند.
این یک عامل بهینه سازی مهم در خارج از صفحه است. که موجب می شود کاربران با چه سرعتی و سریع می توانند صفحات وب شما را در وب گسترده جهانی پیدا کنند. اگر PageRank شما خوب باشد ، کاربر شما را به راحتی پیدا می کند زیرا موتور جستجو سایت شما را در لیست موتورهای جستجو بالاتر نگه می دارد.
برخی از استراتژی های مهم ایجاد لینک برای بهبود Google PageRank:
-سایت خود را در فهرست های مشهور لیست کنید و از فرم لینک هایی که مفید نیستند دور شوید.
-در انجمن های آنلاین حضور داشته باشید و نظرات ارزشمند را با بک لینک ها در سایت خود به اشتراک بگذارید.
-مقالات مربوطه را در سایتهای ارسال مقاله قابل اعتماد و محبوب مانند EzineArticles و محتوای مرتبط منتشر کنید.
-سایتهای محبوب را پیدا کنید و با آنها را برای تبادل لینک مذاکره کنید
-در رسانه های اجتماعی فعال باشید؛ برای ایجاد لینک از تکنیک های مختلفی مانند نشانک های اجتماعی ، لینک های نمایه توییتر و Google+ استفاده کنید.
عمومیت لینک(Link Popularity)
عمومیت لینک یک استراتژی مهم SEO خارج از صفحه است. این به تعداد کل لینک هایی که به یک وب سایت اشاره می کنند اشاره دارد. این لینک ها دو نوع هستند. داخلی و خارجی.لینک های داخلی لینک هایی از صفحات وب شخصی شما هستند و لینک های خارجی از سایر صفحات وب یا وب سایتها است.
عمومیت زیاد لینک نشان می دهد که تعداد بیشتری از افراد به سایت شما روج کرده اند که حاوی مطالب و اطلاعات مفیدی است. بنابراین ، یکی از فاکتورهای مهم برای موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها در صفحات نتیجه ی موتور جستجو است ، یعنی اگر دو وب سایت با همان سطح بهینه سازی موتور جستجو وجود داشته باشد ، سایت با عمومیت لینک زیادتر ،بالاتر از سایر سایت ها رتبه بندی می شود.
ارسال دایرکتوری(Directory Submission)
ارسال دایرکتوری یک فعالیت بهینه سازی خارج از صفحه است. این شامل ارسال سایت شما به یک دسته خاص از فهرست وب می باشد ، به عنوان مثال اگر وب سایت آموزشی دارید ، باید سایت خود را در گروه آموزشی یک فهرست وب قرار دهید. برخی از دایرکتوری ها رایگان هستند و برخی هزینه ای را برای قرار گرفتن در لیست سایت خود در دسته بندی های مربوطه هزینه می کنند.
هر دایرکتوری دستورالعمل های خاص خود را دارد که برای ارسال سایت خود باید دنبال کنید. برخی از دستورالعمل های اساسی که اکثر دایرکتوری ها برای تأیید سایتی در پایگاه داده خود دنبال می کنند عبارتند از: عنوان ، توضیحات ، کلمات کلیدی ، آدرس اینترنتی ، دسته بندی ، ایمیل و محتوای سایت. به عنوان مثال
www.dmoz.org, www.directorylisting.com and www.seofriendly.com
از اینکه سایت شما در فهرستهای معروف قرار دارد مزایای زیادی دارد. برخی از مزایا در زیر ذکر شده است.
1) نمایه سازی سریع: موتورهای جستجو می توانند به راحتی سایت شما را برای خزیدن و ایندکس کردن پیدا کنند.
2) محبوبیت لینک بالاتر: شما دو لینک اضافی دریافت می کنید. لینک دسته بندی متنی و لینک لیست منحصر به فرد فهرست.
3) رتبه صفحه بالاتر: دایرکتوری های کیفیت در الگوریتم گوگل برای محاسبه Google PageRank استفاده می شوند.
4) اشتراک رسانه اجتماعی: بیشتر دایرکتوری های معروف دارای دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی هستند. این امکان را به کاربران می دهد تا پیوند شما را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.
5) ترافیک بیشتر: ترافیک سنگین دایرکتوری های معروف می تواند به سایت شما هدایت شود.
6) آگاهی از برند: برند شما در معرض دید بیشتری قرار می گیرد که به افزایش آگاهی از برند کمک می کند.
مزایای ارسال نشانک(بوک مارک) اجتماعی
ترافیک وب سایت را افزایش می دهد: به شما کمک می کند ترافیک وب سایت رایگان زیادی بدست آورید زیرا سایت های نشانه گذاری روزانه توسط صدها بازدیدکننده بازدید می شوند. اگر محتوای شما خوب باشد این بازدید کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کرده و از سایت شما بازدید می کنند.
تبلیغات آنلاین رایگان: شما می توانید محصولات یا لینک های خود را بدون هزینه تبلیغ کنید زیرا سایت های نشانه گذاری اجتماعی برای خدمات آنها هزینه ای ندارند.
بک لینک های با کیفیت: به ایجاد لینک های ثابت و با کیفیت کمک می کند زیرا بیشتر سایت های ایجاد بوک مارک های اجتماعی به مدیران وب سایت اجازه می دهند برای سایت های خود بک لینک ایجاد کنند.
بهبود Google PageRank: بک لینک های ایجاد شده توسط بوک مارک کردن صفحات وب شما در سایت های شبکه های اجتماعی به بهبود Google PageRank شما کمک می کنند.
فهرست بندی سریعتر: سایتهای نشانه گذاری اجتماعی به دلیل محتوای جدید و مفید شناخته شده اند و اغلب توسط موتورهای جستجو مورد بازدید قرار می گیرند. بنابراین ، اگر محتوای شما مفید باشد و کاربران آن را به اشتراک بگذارند ، موتور جستجو سریع شما را پیوند می دهد.
قابلیت حمل و امنیت: این امکان را به شما می دهد تا صفحات وب مورد علاقه خود را ایمن و به یاد بیاورید. با هر رایانه ای می توانید به صفحات وب ذخیره شده خود به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید. بنابراین ، اطلاعات مهمی را که در سایتهای نشانه گذاری اجتماعی ذخیره کرده اید ، از دست نخواهید داد.
تهیه وبلاگ
وبلاگ نویسی یک فعالیت مهم بهینه سازی خارج صفحه است. این برنامه به شما امکان می دهد تا به طور مرتب محتوای جدیدی را به کاربران خود ارائه دهید تا کاربران از سایت شما بازدید کنند. امروز ، این یک فعالیت مهم SEO برای صاحبان وب سایت است که می خواهند بازدید کننده خود را به مشتریان واقعی تبدیل کنند.
وبلاگ نویسی یک روند مداوم است. باید بلافاصله بلاگ ها را بنویسید و ارسال کنید. وبلاگ های شما باید اطلاعات منحصر به فرد و مفیدی را ارائه دهند تا بتوانند کاربران و موتورهای جستجو را به خود جلب کنند.
مزایای وبلاگ نویسی
SEO را بهبود می بخشد: شما می توانید با استفاده از وبلاگ نویسی مداوم ، محتوای تازه و معنی دار را به کاربران خود پیشنهاد دهید. موتورهای جستجو همچنین دوست دارند محتوای جدیدی را فهرست بندی کنند که در آن می توانید کلمات کلیدی خود را درج کنید تا در صفحات نتیجه موتور جستجو قراربگیرید.
روابط را بهبود می بخشد: این کار به شما کمک می کند با پرسیدن سؤالات ، بازخورد یا نظرات مربوطه در انتهای وبلاگ با خوانندگان خود ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید برای حفظ رابطه ، به روزرسانی های محصول و محصولات خود را با مشتریان و مشتریان بالقوه خود به اشتراک بگذارید.
بازاریابی رایگان: اگر وبلاگ های شما مفید باشند ، خوانندگان آن را با دیگران به اشتراک می گذارند. آنها می توانند لینک شما را به اشتراک بگذارند ، یا اطلاعات را به دیگران ارسال کنند. بنابراین ، به طور غیرمستقیم آنها بازاریابی رایگان را برای شما انجام می دهند.
کمک می کند تا اقتدار ایجاد کنید: این فرصت را به شما می دهد تا اخبار و اطلاعات مربوط به صنعت را به اشتراک بگذارید که به شما در ایجاد اقتدار کمک می کند.
پیوندهای ورودی بیشتر: وبلاگ نویسی یکی از هوشمندانه ترین راه ها برای ایجاد لینک های معتبر به وب سایت شماست. وبلاگ های معنی دار شما منابع دیگری برای نویسندگانی هستند که می توانند وب سایت شما را در مقاله های خود ذکر کنند و باعث ایجاد لینک های ورودی می شوند.
ارسال مقاله
ارسال مقاله یک فعالیت بهینه سازی خارج از صفحه است. این امر به ارسال ترافیک با ارسال مقالات بهینه سازی شده SEO در دایرکتوری های ارسال مقاله محبوب است. این یک فعالیت طولانی مدت SEO است که به افزایش بک لینک ها و تقویت صفحه لینک وب سایت یا وبلاگ شما کمک می کند.
به خاطر داشته باشید که مقالات باید در رده های مربوط به وب سایت های ارسال مقاله محبوب قرار گیرند. همچنین ، شما فقط می خواهید مقالات با کیفیت تولید کنید و می توانید حداکثر مزایای این فعالیت را به دست آورید. برای تولید مقالات با کیفیت می توانید نکات زیر را در نظر بگیرید؛
مزایای ارسال مقاله
لینک متقابل
لینک متقابل به ایجاد لینک بین دو وب سایت گفته می شود ، یعنی هنگامی كه وب سایت "A" به وب سایت "B" لینک ، به نوبه خود به وب سایت "A"لینک زده می شود. این توافق نامه بین دو وب سایت است که در آن هر وب سایت به یک وب سایت دیگر پیوند دارد.
این کار معمولاً بین سایتهایی انجام می شود که خدمات یا اطلاعات مرتبط را ارائه می دهند. هدف لینک داشتن متقابل ، دسترسی سریع خوانندگان به سایت های مرتبط و تقویت رده بندی موتورهای جستجو در سایت ها است.
لینک های متقابل باید بین وب سایتهای مرتبط ساخته شود ، در غیر این صورت باعث تحریک کاربران شما خواهد شد که به SEO سایت شما آسیب می رساند ، به عنوان مثال. یک شرکت شستشوی اتومبیل و تعمیر دندانه در همان شهر ممکن است برای جذب مشتری بیشتر ، سایت های دیگری را پیوند دهد.
گذاشتن پست در انجمن
حضور در تالار گفتگو به ایجاد لینک های ورودی با کیفیت با مشارکت در انجمن های بحث و گفتگوی آنلاین اشاره دارد. این امکان را به شما می دهد تا پست های جدید ارسال کنید و به پست های قدیمی پاسخ دهید تا بتوانید به سایت خود ترافیک را هدایت کنید
در تعدادی از وب سایت ها تالار انجمن وجود دارد که بستر ای برای بحث و گفتگوی آنلاین ارائه می دهند ، یعنی تابلوی پیام ، گروه های بحث و گفتگو ، تالار گفتگو و تابلوهای اعلانات برخی از انواع محبوب وب سایت ها انجمن ها هستند. فقط باید در این وب سایت ها ثبت نام کنید که بتوانید موضوعات را برای بحث ارسال کنید.
برخی از سایتهای بحث و گفتگوی پرطرفدار عبارتند از:
دستورالعمل های حضور در انجمن:
انجمن های مربوطه را انتخاب کنید: شما باید در انجمن های مربوطه پستی بگذارید ، هر پستی را باتوجه با موضوع در انجمن مربوطه قرار دهید.
عنوان مناسب را انتخاب کنید: عنوان شما باید به وضوح محتوای پست شما را منعکس کند. عنوان غیر مرتبط ممکن است خواننده شما را از سایت شما دور کند.
کلمات کلیدی اصلی را درج کنید: کلمات کلیدی اصلی خود را در عنوان و بدنه پست وارد کنید. به پست شما کمک می کند تا در نتایج جستجو برای پرس و جو با همان کلمات کلیدی ظاهر شود.
رهنمودهای انجمن: هر تالار فرایند ثبت نام و دستورالعمل های خاص خود را دارد که باید آنها را دنبال کنید. این کمک می کند تا احترام بگذارید و خوانندگان جدی و متمرکز را به خود جلب کنید.
لینک خود را قرار دهید: می توانید لینک خود را در امضای خود در انتهای یک پست اضافه کنید. این امر به ایجاد بک لینک به سایت شما کمک می کند.
ارسال به موتور جستجو
ارسال به موتور جستجو یک استراتژی بهینه سازی خارج از صفحه است که در آن یک وب سایت به طور مستقیم به یک موتور جستجو برای فهرست بندی ارسال می شود و آن را در لیست موتورهای جستجو قرار می گیرد. این یک گام اولیه برای ارتقاء وب سایت یا برای به دست آوردن ترافیک موتور جستجو در نظر گرفته شده است.
عمدتاً دو روش برای ارسال موتور جستجو وجود دارد. روش اول به شما امکان می دهد تا با استفاده از یک ابزار مدیر وب مانند Google Webmaster Central یا Bing Webmaster Tools ، یک صفحه را در یک زمان ارسال کنید. روش دوم به شما امکان می دهد با ارسال صفحه اصلی ، کل سایت را ارسال کنید.
مزایای ارسال به موتور جستجو:
1) این امکان را به شما می دهد تا موتورهای جستجو را درباره حضور خود و محصول یا خدمات ارائه شده توسط شما آگاه سازید.
2) می توانید صفحات وب خود را در موتورهای جستجوگر مختلف مانند گوگل ، یاهو و MSN فهرست بندی کنید.
3) این به شما کمک می کند تا سایت شما به سرعت توسط عنکبوت های وب کشف شود و شما لازم نیست که منتظر خزنده وب باشید تا آن را به صورت ارگانیک پیدا کند
ارسال feed RSS
به ارسال فیدهای RSS به سایتهای فهرست ارسال RSS برای افزایش رتبه موتور جستجوی شما اشاره دارد. RSS مخفف Rich Site Summary و بعضی اوقات همچنین Really Simple Syndication است.
فید RSS حاوی به روزرسانی های وب سایت شما است ، یعنی محتوای ، فیلم ها ، تصاویر ،لینک ها و... کاربرانی که به این به روزرسانی ها علاقه مند هستند می توانند در RSS شما شریک شوند که به دریافت ترافیک و بک لینک های رایگان بیشتر کمک می کند. بنابراین ، هر زمان که یک بازدید کننده از وبلاگ یا صفحه شما بازدید کرده و می خواهد از زمان بروزرسانی در سایت شما مطلع شود ، فید RSS گزینه ای ایده آل است.
مزایای ارسال فید RSS
ارسال به خبرگذاری ها
ارسال اطلاعیه مطبوعاتی به نوشتن در مورد رویدادهای جدید ، محصولات یا خدمات شرکت و ارسال آن به سایت های روابط عمومی وخبری اشاره دارد.
این یک استراتژی SEO خارج از صفحه است که به محبوب کردن رویدادها ، محصولات یا خدمات شما در وب کمک می کند تا SEO را در سایت خود بهبود بخشد. مطبوعات باید برای کلمات کلیدی ، واقعی و آموزنده بهینه سازی شده باشن د تا بتواند باعث ایجاد علاقه در خوانندگان شود.
برخی از این خبرنامه ها:
www.newpressrelease.com
www.briefingwire.com
www.bignews.biz
www.prlog.org
www.pressbox.co.uk
مزایای ارسال به مطبوعات: