کلمات کلیدی و متا تگ ها
SEO - کلمات کلیدی بهینه شده
کلمه کلیدی اصطلاحی است که برای مطابقت با پرس و جو شخصی که برای جستجوی اطلاعات خاص در موتور جستجو وارد می شود ، استفاده می شود. بیشتر افراد عبارات جستجو را وارد می کنند که از دو تا پنج کلمه تشکیل شده است. چنین عباراتی را می توان عبارات جستجو ، عبارت های کلیدی ، عبارات پرس و جو یا فقط کلمات کلیدی نامید. عبارات کلمات کلیدی مناسب تر است
.
مفاهیم زیر در رابطه با کلمات کلیدی ، در بهینه سازی کلمات کلیدی در صفحه وب کمک می کنند.
فرکانس کلمات کلیدی
یعنی چند بار یک کلمه کلیدی در عنوان یا توضیحات وب سایت ظاهر می شود. به عبارتی میزان تکرار یک کلمات کلیدی را در یک صفحه محاسبه نمی شود؛ بلکه شاخص اهمیت کلمه با مقایسهی تعداد دفعات تکرار یک کلمه در متن با انتظار (تکرار) آن کلمه در مجموعهای بزرگتر از مستندات، به دست میدهد.
اما به طور کلی ، کلمات کلیدی خود را در سند چند بار تکرار کنید و از لیست متاتاگ خود حداکثر 3-7 بار استفاده کنید.
وزن کلمه کلیدی
این به تعداد کلمات کلیدی موجود در صفحه وب شما در مقایسه با تعداد کلماتی که در همان صفحه ظاهر می شوند ، اشاره دارد. برخی موتورهای جستجو این موضوع را در حالی تعیین می کنند که وب سایت شما را برای یک جستجوی کلمه کلیدی خاص در نظر می گیرند.
یکی از تکنیک هایی که اغلب به خوبی کار می کند ایجاد چند صفحه کوچکتر است ، به طور کلی فقط یک پاراگراف طولانی که بر یک کلمه کلیدی خاص تأکید دارد. با نگه داشتن حداکثر تعداد کلمات ، می توانید "وزن" کلمه کلیدی مورد نظر خود را افزایش دهید.
نزدیکی کلمه کلیدی
این به قرار دادن کلمات کلیدی در یک صفحه وب در رابطه با یکدیگر یا در برخی موارد در رابطه با کلمات دیگر با معنای مشابه به عنوان کلمه کلیدی queried اشاره دارد.
برای موتورهای جستجو ، درجه نزدیکی یک کلمه کلیدی مطابق با کلمه کلیدی ، موجب نتیجه بهتری می شود
کلمه کلیدی برجسته
داشتن کلمات کلیدی برجسته دراول عنوان و در اول پاراگراف (20 کلمه اول یا بیشتر) در یک صفحه موجب سئو بهتر می شود.
قرار دادن کلمات کلیدی
جایی که کلمات کلیدی شما در یک صفحه قرار می گیرد بسیار مهم است. به عنوان مثال ، در اکثر موتورها ، قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان صفحه یا در برچسب های Heading به آن اهمیت بیشتری می بخشد. در بعضی از موتورها ، قرار دادن کلمات کلیدی در متن لینک ، بخشی که بر روی صفحه نمایش در یک مرورگر تأکید می شود ، می تواند ارتباط بیشتری به این کلمات بیفزاید.
بهترین مکان برای قرار دادن کلمات کلیدی
در اینجا لیستی از مکانهایی وجود دارد که باید سعی کنید از کلمات کلیدی اصلی خود استفاده کنید.
کلمات کلیدی در برچسب (ها) <title>.
کلمات کلیدی در <meta name = "توضیحات">.
کلمات کلیدی در <meta name = "keyword">.
کلمات کلیدی در <h1> یا برچسب های دیگر.
کلمات کلیدی در برچسب های پیوند <a href="http://yourcompany.com">keywords</a> کلمات کلیدی </a>.
کلمات کلیدی در کپی بدن.
کلمات کلیدی در برچسب های alt.
کلمات کلیدی در <!-- insert comments here> برچسب نظرات.
کلمات کلیدی در آدرس اینترنتی یا آدرس وب سایت
یافتن کلمات کلیدی
روشهای مختلف زیادی برای یافتن کلمات کلیدی برای وب سایت شما وجود دارد. برخی از ایده های خوب کلمات کلیدی عبارتند از:
Word Stemming چیست؟
گوگل از ویژگی هایی به نام word stemming استفاده می کند که اجازه می دهد همه فرم های کلمه - مفرد ، جمع ، فعل و همچنین کلمات مشابه برای یک جستجوی داده شده نتیجه دهد.
بنابراین اگر شخصی کلمه "برنامه های خانه" تایپ کند ، نه تنها صفحاتی که برای آن عبارت بهینه شده اند بلکه صفحه هایی که شامل همه تغییرات آن عبارت است برگردانده می شوند. به عنوان مثال ، "نقشه خانه" ، "برنامه ریزی خانه" ، "برنامه ریز خانه".
امیدوارم در مورد کلمات کلیدی تفاهم داشته باشید و همچنین بدانید که چگونه آنها را شناسایی کنید و از کجا استفاده کنید. در فصل بعدی نحوه بهینه سازی متاتاگ ها برای نتایج بهتر توضیح داده شده است.
متا تگ های بهینه شده
دو تگ مهم متا وجود دارد:
الف)تگ های توضیحات متا
بب) تگ های کلیدی متا
برخی از موتورهای جستجو ممکن است توضیحات متا را به عنوان بخشی از نتایج جستجو نمایش دهند ، اما تگ های کلمات کلیدی متا نباید در نتایج جستجو ظاهر شوند.
نظرات عمومی در بین کارشناسان سئو این است که متاتاگ ها مرده اند. با این وجود ، بسیاری از همین کارشناسان همچنان در سایتهای خود از metatag استفاده می کنند.
برای گوگل ، اضافه کردن تگ توضیحات منجر به افزایش صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) نمی شود ، اما ممکن است از توضیحات برای لیست های SERP شما در Google استفاده شود.
متاتاگ ها به چه شکلی هستند؟
می توانید موارد زیر را در بخش سرصفحه وب اضافه کنید:
"meta name="keywords>
content="KEYWORD1 KEYWORD2 KEYPHRASE1 etc.
<" about 30 to 40 unique words
"meta name="description>
content="An accurate, keyword-rich description
<"about 150 characters
نکات در مورد تگ توضیحات متا
نکات مهم برای تگ های توضیحات متا:
نکات کلیدی برچسب های کلیدی متا
لطفاً برای شناسایی کلمات کلیدی خوب به فصل قبل مراجعه کنید. برای تهیه برچسب های کلمات کلیدی خوب متا از نکات زیر استفاده کنید.
روبات های متا تگ
تگ روبات متا که به نظر می رسد تگ متا ی مهمی است که ممکن است مدتی به آن نیاز داشته باشید:
<meta name="robots" content="noindex,nofollow">
با استفاده از متا تگ فوق ، می توانید به عنکبوت یا روبات بگویید که نمی خواهید برخی از صفحات خود ایندکس شوند یا اینکه نمی خواهید لینک های شما دنبال شود.