درحال بارگذاری

قدرت ذهن "معجزه در ذهن شما اتفاق می افتد"

تاریخ: شنبه, 12 مرداد 1398

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 3746 - نظرات : 0 دسته بندی: عمومی


آرزویی در سر نمی شکفد مگر آنکه قدرت برآورده کردن آن به شما ارزانی داده شده باشد. "ریچارد باخ ،کتاب اوهام."

هرچه را که ذهن بتواند به آن فکر کند (آن را تصور کند) و به آن باور داشته باشد می تواند به آن برسد. "ناپلئون هیل ،کتاب بیندشید و ثروتمند شوید."

جملات بالا و جملات بسیاری دیگر که گویی همه ی آنها می خواهند به شما این ایده را بدهند که "معجزه در ذهن شما اتفاق می افتد" و ذهن جاییست که همه چیز از موفقیت ها گرفته تا شکست هاو... از آن شروع می شود. و این را در شما تدایی کند که ذهن آنقدر قدرت دارد که می تواند تمام تصورات را به حقایق تبدیل کند.

خوشبختی ساده است:

باور کنید یا باور نکنید خوشبختی از درون شما و اول از همه از ذهن و افکار شما شروع می شود. پس همیشه باید مراقب افکارتان باشید و یا بعبارتی افکاری را در ذهن خود پرورش دهید که شما را به اهدافتان نزدیک تر می کنند و همیشه ذهنی مثبت و پر از باورهایی در راستای موفقیت داشته باشید.

باید بدانید که یک ذهن شکست خورده تنها برای شما شکست را به ارمغان خواهد آورد و موفقیت را از شما دور می کند. و یک ذهن پیروز و مثبت می تواند باعث پیروزی شما شود و شما را به سمت اهدافتان ببرد تا در نهایت به موفقیت و چیزهایی که می خواهید برسید.

در کنار قدرت ذهن و به کارگیری آن شما بایستی خواسته ها و آرزو های خود را در جایی که همیشه به آن دسترسی دارید و می توانید آن را ببنید یادداشت کنید تا همیشه بتوانید آنها را به ذهن و ضمیر نا خودآگاه خود یادآوی کنید تا ذهن شما به باوری کامل از آنها برسد و شما را در مسیر آنها قرار دهد. البته باید توجه کنید که شما نیز خود باید در ادامه مسیر کارها و فعالیت های خود را در جهت آن ها (اهداف و خواسته ها) تنظیم کنید و به آنها باور و ایمان داشته باشید. بعبارتی شما می توانید هرچیزی را که می خواهید بنویسید و به آن فکر کنید و در نهایت به آن برسید.

یادآوری: به آرزوهایتان فکر کنید و رسیدن به آنها را باور داشته باشیدچراکه هرچه ذهن به آن فکر کند و آن را باور کند در نهایت به واقعیت تبدیل خواهد شد. (می توانید به آن برسید)

بگذارید کمی این موضوع را در واقعیت بررسی کنید ،شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در گذشته چیزی را در ذهن خود داشته اید و آن را عمیقا می خواستید و به شکل غیر ارادی آن را با فکر کردن بسیار به آن در ذهن خود قرار داده اید و به باوری در ذهن شما تبدیل شده و در نهایت در گذشت زمان به آن خواسته خود رسیده اید. این نمونه ای ساده از توانایی ذهن شماست. برای مثال من در کودکی رویای یک دچرخه به خصوص را داشتم و عاشقانه آن را د وست داشتمدر نهایت و با گذشت زمان شرایط به گونه ای پیش رفت که من به خواسته خود رسیدم. اما میدانید مشکل کجا بود؟ با اینکه در لحظه ای قرار گرفته بودم که به سادگی می شد به چیزی به مراتب بهتر و فراتر از آرزوی خود برسم در نهایت ، به همان دوچرخه ای که در ذخن داشتم رسیدم و نه بیشتر. آن هم با وجود آنکه می توانم بگویم نرسیدن به بهتر از آن بسیار سخت بود و شاید اگر من در ذهن آرزویی فراتر داشتم به بیشتر از آن می رسیدم.

بله اگر در ذهن خود سطح بالاتری از خواسته ی خود را می داشتم و آن را واقعی می دانستم ممکن بود همان اتفاق بهتر برای من رخ دهد. در نهایت باز هم تاکید دارم ،هرچه در ذهن شما به آن فکر میکنید و به آن باور دارید ،به آن می رسید.

نکته مثبت ماجرا اینجاست که کنترل کامل ذهن شما دست خودتان است و از آنجایی که ذهن و نیروی ذهن شما تحت اختیار و کنترل شماست به سادگی می توانید از آن استفاده کنید. پس از همین امروز نیروی ذهن خود را در اختیار بگیرید و آن را کنترل کنید چرا که این نیرو قوی ترین نیرو برای رسیدن شما به اهدافتان و خواسته هایتان است. باید در نظر داشته باشید که شاید بی آنکه بدانید همین حالا نیز این نیرو در زندگی شما درحال استفاده است و به شکل ناخودآگاه شما را یا به سمت موفقیت و یا به سمت شکست به پیش می برد. در نهایت شما می توانید با کنترل ذهن خود ،آن را به هرجایی که می خواهید ببرید و به خواسته هایتان برسید و باید بدانید که هیچکس غیر از شما نمیتواند ذهن شما را کنترل کند.

هنگامی که شما از ضعف ها ،مشکلات ،شکست ها ،فقر و یا هر فکر منفی و... صحبت می کنید و به آنها فکر میکنید ذهن خود را به شکلی ناخواسته (یا خواسته) به سمت آنها هدایت می کنید و باعث می شودی آنها کم کم و بیشتر و بیشتر در زندگی شما پدیدار شوند چرا که هرچه را به ذهن خود بدهید ذهن شما همان را جذب میکند. کاری که شما باید انجام بدهید این است که برای خود یک هدف یا چند مشخص کنید ،آنها را یادداشت کنید و در ذهن خود همیشه تکرار و تجسم کنید و خود را در حال رسیدن به آن ببینید.

نکته مهم دیگر یادداشت کردن است. در نگاه دیگر می توان گفت یادداشت کردن اهدافتان شروع موفقیت شماست. چراکه موفقیت ها با تعریف هدف شروع می شوند. پس اهداف و خواسته های خود را یادداشت کنید آن هم با تصویری کامل و واضح در ذهنتان از چیزی که واقعا از زندگی میخواهید.

نکته: همیشه برای خود اهداف بزرگی داشته باشید. پس از این قدرت بزرگ و بی نظیر که می توانید ذهن خود را کنترل و هدایت کنید استفاده کنید و ذهن خود را به سمت انتخاب ها و اهداف خود هدایت کنید.

دوباره تذکر میدهم شما تا همین امروز هم خواسته یا ناخواسته از قدرت ذهن خود استفاده می کردید و آن را هدایت می کردید و در نهایت خود امروزی شما نتیجه همان هدایت ذهنی است که داشته اید و ذهن شما تفکرات شما گرفته و شما را به سمت آن (خود امروزی تان) هدایت کرده است. پس اگر واقعا به دنبال موفقیت هستید از همین حالا کنترل و هدایت ذهنتان را به دست بگیرید.

باید بدانید که سلامت ،آرامش درون و ذهن ،کار مورد علاقه شما ،رهایی از سختی ها و ترس ها و نگرانی ها ،ثروت ،نگرش درونی شما ،دارایی هایتان همه و همه به نحوه ی هدایت ذهن و تصویر سازی ذهنی شما بستگی دارند.

 اگر آماده هستید برای شروع ابتدا یک دفترچه یادداشت تهیه کنید. اهداف ،آرزو ها و خواسته هایتان را مشخص کنید و درون آن یادداشت کنید و توضیح واضح و کامل در رابطه با آنها بنویسید. اهداف شما میتواند هرچیزی باشند پس از آرزو ها و اهداف بزرگ نترسید و بدانید تنها محدویت شما میزان خلاقیت و خلق تفکرات در ذهن شماست. پس از نوشتن آنها توضیحی در باره میزان تلاش و هزینه مورد نیاز که برای رسیدن به اهداف دارید را در دفترچه خود یادداشت کنید و پس از آن شروع به پرداخت همان هزینه ها کنید و هزینه کردن و تلاشتان را شروع کنید. این هزینه ها می توانند شامل هرچیزی باشند هرچیز مثل تلاش ،زمان پول و..

در نهایت پس از یادداشت ها شروع به خواندن و تکرار مداوم آنها کنید آنقدر آنها را تکرار کنید و در ذهن خود یاد آوری کنید که در ذهن شما ماندگار شوند یا بعبارتی ذهن خود را به سمت آنها هدایت کنید. باید در ذهن خود تصویری دقیق و واضح از آنها بسازید و آنها را ده ها ،صدها و یا هزارها بار در روز به خود یادآوری و تکرار کنید. در کنار همه این ها برای داشته ها و نعمت هایی که به شما داده شده و یا داده خواهد شد شکر گذاری کنید. شکر گذاری بخش مهمی است و شما می توانید برای هرچیزی در زندگی خود شکرگذار باشید. حالا می توانید ذهن خود را به سمت خواسته هایتان هدایت کنید.

توجه کنید که با روحیه مثبت و متواضعانه شکرگذاری خود را بیان کنید و چهره ی خوب خود را به دنیا نشان دهید تا دنیا نیز چهره خوب خود را به شما نشان دهد. دنیا چیزها و شرایطی را که میبینید و آنها را احساس می کنید و آنها را باور می کنید به شما انعکاس میدهد. پس ذهن خود را روی چیز هایی که دوست دارید ببرید و با تمام وجود آنها را باور کنید و به سمت آنها حرکت کنید و خواهید دید که آنها در زندگی شما نمایان خواهند شد.

زجر کشیدن را رها کنید "معجزه در ذهن شما اتفاق می افتد."

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 3746 - نظرات : 0 دسته بندی: عمومی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی